Gå til innhold
Arkivverket

EN HYLLEST TIL HJELPERE PAA FORUMET


Ole Petter Eriksen
 Del

Recommended Posts

Hei

Jeg onsker med dette aa gi en hyllest til 3 damer paa dette forumet, som hjelpere paa forumet.

Ann-Mary Engum, Anne-Lise Hansen og Grethe Flood (jeg vil selvsagt ogsaa gi all honnor til andre hjelpere paa forumet).

 

De tre nevnte damer, bidrar saa meget paa forumet til nybegynnere saavel som erfarne slektsgranskere.

Dems bidrag for nybegynnere er uvurderlig (bidrar her til storre interesse,samt gode raad), samt uloste gaater for de mer erfarne slektsforskere.

 

Det har hendt flere ganger, hvor noen har opprettet et emne (med personer av min slekt), men for jeg har faat sjekket mine slektspermer (for aa svare).... vel da er svaret paa innlegget allerdede paa plass (nok en gang har Ann-Mary Engum kommet meg i forkjopet, med riktige opplysninger). Helt utrolig at det brukes saa kort tid her (trenger selv noen minutter.....).

 

Vi menn er tydeligvis noe tregere av oss............  

 

De nevnte personer (beklager om jeg har oversett noen), fortjener all hyllest noe som oker interessen for slektsgranskning.

Dette bor, og skal ikke undervurderes. Hjertelig takk.

 

Med vennlig hilsen

Ole Petter Eriksen

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig tilbakemelding! Jeg har alltid syntes det har vært hyggelig å kunne bidra, og især er det gøy når vi kan løse genealogiske nøtter på "dugnad"! Med full jobb har jeg ikke tid til å være online hele tiden, men jeg bidrar mer enn gjerne når tid og anledning byr seg! Anne-Lise og Ann-Mary er rene kløppere til å finne opplysninger, og det samme gjelder for Randi Elisabeth Haugros. Og for få med to herremenn på laget: Sven Hjortland og mannen som finner det meste, når vi andre kanskje har gitt opp, nemlig Carsten Schanche!

 

Men det aller viktigste er at vi kan hjelpe hverandre og at alle kan bidra. Vi skal alle være trygge på hverandre "her inne", vi har alle vært nybegynnere, og jeg er langt fra utlært!! Det er den kompetansen og kildekunnskapen og lokalkunnskapen vi har samlet som gjør at vi kan løse gåtene/nøttene. Og så er det alltid hyggelig å få tilbakemeldinger om det man har funnet, er til nytte for den eller dem vi hjelper. Så jeg håper vi kan bevare det gode klima her inne og hjelpe hverandre på en positiv måte, samtidig som det også må være rom for å komme med konstruktiv kritikk. Da må vi passe på å holde oss til tema og ikke blande sak og person! 

 

Ønsker alle en fin kveld fra Oslo og ser fram til nye genealogiske nøtter og godt samarbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for hyggelige ord. :)  Godt at Randi Elisabeth, Sven og Carsten ble nevnt også. :)

 

Jeg er helt enig med Grethe i at det er hyggelig med dugnader hvor mange kan bidra til å løse slektsnøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ole Petter!

 

Det er veldig hyggelig å få en sånn flott overraskelse ! :D 

 

Tusen ,tusen takk for all ros! :)

 

Tiden jeg bruker her inne på forumet gir meg masse glede.

Å hjelpe folk med å lete etter slekt  er innmari morsomt og givende.Og tenk på alt man lærer! Gull verdt for meg!

 

Og det er jo fryktelig artig når vi i felleskap greier å løse floker.

 

Grethe Flood,Anne-Lise Hansen og Randi Haugros  er 3 grepa damer!

 

Og jeg slutter aldri å forundre meg over den godeste Sven Hjortland.HVORDAN  finner han alt,tro? :rolleyes:

 

Og jeg er helt enig med Grethe Flood  når det gjelder Carsten Schanche.Den mannen er rasende flink!

 

Jeg må nok tilstå  at jeg er pålogget her inne omtrent bestandig,selv om navnet mitt ikke vises i listen over de påloggede.! :D

 

Ha en  fin kveld , alle her inne på forumet !

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å ha med et navn til her, og det er "forglemmegei-damen" Grete Singstad, hun er utrolig rå til å finne saker og ting her på forumet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltredes! Og en annen ting: Ikke bare er de ovennevnte rasende flink med å finne opplysninger og hjelp til villfarne og fastgåtte - de skal også roses for flotte holdninger overfor alle! Uansett om det er unge eller voksne, nybegynnere eller erfarne som ber om hjelp er servicenivået det samme, med kun en og annen høflig og velment sidekommentar til dem som fremdeles er anonym eller bruker nick. Veldig bra - dere bidrar til å vise at denne "dillen" egner seg for de aller fleste!


 

Endret av Siri Ravnanger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg tror at jeg må få lov til og takke dere alle som har hjelp meg ang mine røtter og aner , Ja Rigmor og alle dere andre , Tusen takk for alt hjelp jeg har fått , ja det har vert høyt under taket ett par ganger , Men jeg er dypt takknemlig for hva hjelp jeg har fått av dere . Dere er våre slekts engler :)

 

God jul til dere alle sammen

 

mvh

 

Jan Harald Fosse  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter meg helt og holdent til hyllesten . 

 

Spesielt en av damene uten å nevne navn ( ikke sant Ann-Mary ) er enestående hjelpsom . 

 

Uten deg hadde jeg ikke vært ferdig med kladden engang .....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innstemmer.

Uten dere hadde jeg ikke kommet langt.

Det er utrolig hva der kan finne.

Håper dere vil holde på lenge enda da jeg ikke er ferdig med alt jeg vil finne.

Vennlig hilsen

Tove Bodin Bratlie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter også hyllesten av Grethe, min navnesøster Anne Lise, Ann Mary, Randi, Svein og Carsten


Jeg støtter også hyllesten av Grethe, min navnesøster Anne Lise, Ann Mary, Randi, Svein og Carsten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å ha med et navn til her, og det er "forglemmegei-damen" Grete Singstad, hun er utrolig rå til å finne saker og ting her på forumet! :)

 

Enig at det er mange her som trenger ros for sin hjelpsomhet.  Æ holder no en knapp på dæ å da.  Du har løst mange slektsgåter og er utrolig dyktig i vanskelig terreng.   Jeg har hatt god nytte av din kunnskap og hjelpsomhet. tusen takk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få nevne en person som imponerte meg veldig med sin kunnskap og hjelpsomhet på det kjære, gamle debattforumet (som jeg savner) og fortsatt holder det gående på "nyforumet". Hun var nok den som inspirerete meg mest til å melde meg inn og bidra etter beste evne.

 

Takk til Berit Knudsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her er det mange dyktige og hjelpsomme mennesker og det er hyggelig når de får en ekstra ros, som er vel fortjent :rolleyes: Jeg ​istemmer en hyllest til de nevnte personer, samt alle de som bidrar til å løse små og store nøtter i slekts sammenheng :rolleyes:

 

Mvh og *Smil* fra Rigmor


Ja, her er det mange dyktige og hjelpsomme mennesker og det er hyggelig når de får en ekstra ros, som er vel fortjent :rolleyes: Jeg ​istemmer en hyllest til de nevnte personer, samt alle de som bidrar til å løse små og store nøtter i slekts sammenheng :rolleyes:

 

Mvh og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.