Gå til innhold
Arkivverket

Finn kilde - Genealogiske samlinger


Marianne Holck
 Del

Recommended Posts

Under Finn kilde, valg Genealogiske samlinger, kommer bare Lassens samlinger opp. Velger jeg Genealogiske samlinger under Snarveier, kommer både Lassens og Delgobes samlinger opp. Det skal vel ikke være slik, eller gjør jeg noe galt?

 

Hilsen Marianne Holck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under Finn kilde, valg Genealogiske samlinger, kommer bare Lassens samlinger opp. Velger jeg Genealogiske samlinger under Snarveier, kommer både Lassens og Delgobes samlinger opp. Det skal vel ikke være slik, eller gjør jeg noe galt?

 

Du gjør ikke noe galt. Finn kilde forholder seg til Digitalarkivets fellesdatabase for skanna og søkbart materiale, men mye skanna materiale - bl.a. Delgobe - finnes ennå ikke i denne databasen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør ikke noe galt. Finn kilde forholder seg til Digitalarkivets fellesdatabase for skanna og søkbart materiale, men mye skanna materiale - bl.a. Delgobe - finnes ennå ikke i denne databasen.

OK - takk for svar. Betyr det at man kan gå glipp av/ikke finne skannede kilder, som det er mulig å se på, ved bare å gå inn på Finn kilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - takk for svar. Betyr det at man kan gå glipp av/ikke finne skannede kilder, som det er mulig å se på, ved bare å gå inn på Finn kilde?

 

Foreløpig, ja. Ikke minst mangler skifte- og rettergangsmateriale i Finn kilde.

 

I forbindelse med at vi nå utvikler nye visningsprogrammer for alt skanna materiale, vil alle skanna kilder bli overført til den nye databasen, og dermed også til Finn kilde. Det er ennå litt for tidlig å si når vi kan være i mål med dette, men forhåpentlig til påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig, ja. Ikke minst mangler skifte- og rettergangsmateriale i Finn kilde.

 

I forbindelse med at vi nå utvikler nye visningsprogrammer for alt skanna materiale, vil alle skanna kilder bli overført til den nye databasen, og dermed også til Finn kilde. Det er ennå litt for tidlig å si når vi kan være i mål med dette, men forhåpentlig til påske.

Takk for svar. Det var greit å bli klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.