Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebøker fra Ullern i Oslo


Irene Ekeberg
 Del

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg prøver å finne dåpen og konfirmasjonen til en grandtante av meg (Aslaug Haugli) som vokste opp på Lilleaker i Oslo.

Jeg har funnet henne i et fødselsregister. Hun er nr. 15.

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Ullern, Fødselsregister nr. J 0001 (1916-1928), Fødte og døpte 1918, side 33.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1891&idx_id=1891&idx_listetype=dp&idx_kjonn=&uid=ny&idx_side=-33
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050829020996.jpg

 

Men det finnes jo ingen aktuelle kirkebøker fra de aktuelle periodene. I tillegg er det jo bare noen få klokkerbøker som er lagt ut.

Er det noen spesiell grunn til dette, eller befinner kirkebøkene seg fortsatt på kirkekontoret?

Noen som vet?

 

Mvh, Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er ute etter det samme, dåpsregister i perioden 1914-1921.  Var derfor i kontakt med Ullern menighet for et par uker siden. De bekrefter at kirkebøkene ligger der, og at de godt kunne lete frem og skrive av de aktuelle hendelsene.

 

Dette er jo lenger tilbake enn sperrefristen på 60 år, og jeg er interessert i å lete gjennom kirkebøkene selv. Saken er nå via diverse omveier, hos Statsarkivet i Oslo.  Venter svar derfra om hva som skjer.

 

Mvh Marit 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trengte opplysninger om dåp i 1962, og fikk veldig hyggelig hjelp på telefonen. Vi tydet alle fadderne også.

Men dåp fra snart 100 år siden? Da burde vel bøkene være avlevert?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Takk for oppklarende informasjon, Marit. Håper du gir beskjed om hva som skjer når du har fått svar.

 

Bodil, jeg er enig med deg at bøkene burde vært avlevert. Men hva som burde vært er som kjent ikke alltid som det er...

Da tror jeg det blir en mail til Ullern i morgen, da jeg trenger info. om flere personer i samme familie.

 

Mvh, Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.