Gå til innhold
Arkivverket

Innføring i dødsfallsprotokoll 1948, Oslo


Bjørn Skogli
 Del

Recommended Posts

Innføringen her av 23/7-48, med svart skrift i midterste spalte, hva står det egentlig her?

 

Jeg leser "Svart på h. fra Marion(?) Hilden, Torggt. 30 om  ........................... avdøde og forespurt om avdøde eide noe".

 

Har noen et meningsfylt forslag til utfylling her?

 

Mvh Bjørn Skogli

 

post-8337-0-59910800-1448914734_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe annet enn dette, det er den beste av to skanninger av samme dok. fra denne tråden:

 

http://forum.arkivverket.no/topic/199393-d%C3%B8dsfallprotokoll-oslo-1948/

 

 

Mvh Bjørn Skogli

Det var verre. Nesten umulig å lese så liten skrift med så dårlig oppløsning. Fila er jo knøttliten ... Må melde pass. Sliter litt med 200 år gamle, håndskrevne dokumenter med tilsvarende oppløsning selv  :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var verre. Nesten umulig å lese så liten skrift med så dårlig oppløsning. Fila er jo knøttliten ... Må melde pass. Sliter litt med 200 år gamle, håndskrevne dokumenter med tilsvarende oppløsning selv  :wacko:

 

Ja, du sier noe... Dette er nok en av de mest krevende jeg har vært borti ;-) Får kanskje vurdere en Oslo-tur og se originalen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag på tyding: Svart på skr. fra [....] Hilden, adr. Torggt. 30 som opgir en datter av døde og forespurt om avdøde eier noe.

Ja, jeg synes også at det det står omtrent dette, ordet "datter" er nok med... Jeg syntes i utgangspunktet at det ble en litt merkelig setning, men meningen ser ut til å være en forespørsel om eiendom på vegne av en mulig datter. Og det er jo interessant, da KH offisielt ikke hadde etterkommere (etterlater seg kun søsken, iflg samme melding). Noe å bryne seg på...

 

Uansett, takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.