Gå til innhold
Arkivverket

Hvorfor finner jeg ikke mine egne emner som er mere enn ett år gamle?


Olaf Larsen
 Del

Recommended Posts

Har du sett under 'Innhold jeg følger' i profilen? Det er der oversikten skal ligge, dersom du 'følger' eller abonnerer på emner du starter eller deltar i. (Slik forumprogrammet er ment å fungere, om det ikke hadde oppstått en feil som nullet ut innstillingene i 2012...)

 

Ellers kommer innleggene dine fram ved å søke på eget navn i anførselstegn i søkefeltet på forumforsiden:

http://forum.arkivverket.no/index.php?app=core&module=search&do=search&andor_type=&sid=e76186d133a31cdc6d310d076acdf97a&search_app_filters[forums][sortKey]=date&search_app_filters[forums][sortKey]=date&search_term=%22Olaf+Larsen%22&search_app=forums&st=75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Anne-Lise, men det stemmer ikke! Når jeg søker med anførselstegn som du beskriver, får jeg opp alle poster med navnet olaf larsen, ikke mine egne.

Problemet er at jeg - som vist nedenfor - ihvertfall har poster tilbake til 2003, sannsynligvis tilbake til midten av '90-tallet engang, jeg husker ikke tidspunktene.

http://forum.arkivverket.no/topic/101644-15850-claus-thorsteinsen-vaar-ingeborg-svendsdtr-aspaas/#entry834910

Jeg er på den tiden oppført som Guest_Olaf_Larsen_*, men det går jo ikke an å søke på det heller:

Ingen resultater funnet for '"guest_olaf_larsen"'.

 

Jeg har mistet mye data etter harddiskkræsj under backup 2 ganger, så alle mine gamle referanser til poster er borte. Uansett så burde jeg jo finne alle poster/emner tilbake til medlemsregistreringen i 2011, ikke bare det siste året. Det finnes heller ingen info om hvorfor funnene begrenses til 1 år bakover i tid.

Forøvrig ser jeg at jeg i profilinfoen til venstre at jeg har 326 innlegg, det er vel tilbake til 2011?

Endret av Olaf Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, antall innlegg er etter 1/2-2011.

 

Det er vel forskjell på hvor mange innlegg som vises om du velger 'Mine innlegg' (kun ett år) eller 'Emner jeg følger'?

 

En annen søkemåte er Avansert søk: http://forum.arkivverket.no/index.php?app=core&module=search&search_in=forums

 

Om du ikke får fram flere emner kan det være du har mer hell med å google Olaf Larsen site:forum.arkivverket.no.

 

Jeg vet ellers om at det skjedde flere ting (enn at varselsinnstillingene ble nullet ut) i 2012 og noen emner ble slettet fra serveren her,  (Jeg husker at jeg forsøkte å rekonstruere hva vi hadde funnet i en tråd ved hjelp av epostene jeg hadde fått.) Jeg håper dine innlegg er i behold og at det bare gjelder å finne rett søkemetode.

 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.