Gå til innhold
Arkivverket

Utsene på dette forum


Roar Dalen
 Del

Recommended Posts

Jeg vet jo ikke hvordan dette blir seende ut, men for ordens skyld nevnes at jeg sendte moderatorer en pm om dette igår. De som ikke er plaget av problemet er trolig dere som er innlogget hele tiden. Digitalarkivet oppfører seg normalt helt til man forsøker å logge seg inn, da kommer man til en https-side. Jeg har også spurt på disnorge om det var andre som opplevde det samme, og det er tydelig at allerede innloggede ikke har problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen få fikset brukernes forum, jeg bruker windows 10 og chrome. Nå ser det helt merkelig ut

Kan noen få fikset brukernes forum, jeg bruker windows 10 og chrome. Nå ser det helt merkelig ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe skript feil eller noe? Dere som bruker Chrome, har dere et "skjold" til høyre i addressefeltet? Det er det hos meg. Jeg trykket på det, og så last inn utrygge skripter, da ble det i orden igjen.

 

EDIT: Jeg får ikke sitert innlegg. Det skjer ingen ting når jeg trykker på multisitat.

  

Endret av Ole Jon Moastuen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DA har nok gjort noen interne endringer (som de jo nok må fikse opp i).

 

Det vil fungere (midlertidig) ved å skru av nettleserens innebygde sikkerhetsmekanisme (http vs. https-protokoll).

 

Firefox:

post-4173-0-62901400-1450037674_thumb.jpg

Endret av Jørgen M. Steen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg tar vekk sperren for https, får jeg opp en forumside som ligner den gamle, men som har fått en spalte på venstre side med et knappefelt for visningspreferenser. Er det noen som holder på med å jobbe med 'forbedringer' av siden? En liten tilbakemelding fra Digitalarkivet hadde jo kanskje vært til hjelp.

Forøvrig får jeg heller ikke åpnet noen nye varsler som vises ved navnet oppe til høyre, de blir bare stående og surre.

Endret av Olaf Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Cai Wiig

Skrevet i dag, 21:23

Vær så snill, hjelp oss som bruker Chrome!

      Chrome:

  1. Klikk på skjoldet oppe i høyre hjørne.
  2. Da får du opp "Last inn utrygge skripter".
  3. Klikk på "Last inn utrygge skripter"
  4. Utseende på forumet skal da være som tidligere.

post-3741-0-63131600-1450132705_thumb.jpg

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Naa fungerer brukernes eget forum (for min egen del). Jeg har ikke endret noe med datamaskinen.

Det er 2 funksjoner som ikke fungerer, som vanlig. 1. Skannet skiftemateriale. 2. Skannet rettergangsmateriale. 

 

Med vennlig hilsen

Ole Petter Eriksen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2 funksjoner som ikke fungerer, som vanlig. 1. Skannet skiftemateriale. 2. Skannet rettergangsmateriale. 

 

Kan du utdype dette? Var inne på de nevnte tjenester, og kan ikke se at det er noe som ikke fungerer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du utdype dette? Var inne på de nevnte tjenester, og kan ikke se at det er noe som ikke fungerer der.

Hei Espen

De 2 nevnte funksjoner, viser ikke sorenskriveri so valg-alternativ. Jeg kommer dog inn paa sidene, da med sorenskriverier av hele fylker (tidligere kunne jeg gaa direkte inn paa sorenskriveri, les valgalternativ). Jeg vet ikke hva som er feil her.

 

Mvh

Ole Petter Eriksen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja. 

 

Hei

 

Naa fungerer brukernes eget forum (for min egen del). Jeg har ikke endret noe med datamaskinen.

Det er 2 funksjoner som ikke fungerer, som vanlig. 1. Skannet skiftemateriale. 2. Skannet rettergangsmateriale. 

 

Med vennlig hilsen

Ole Petter Eriksen

 

Ser ut som det tar litt tid å generere innholdet i nedtrekkslista. Den kommer opp med litt tålmodighet/ frenetisk og utålmodig klikking i. Siden vi har en helt ny utgave av søkeinngang for rettergangsmateriale ferdig (dog foreløpig uten data, og derfor ikke aktivert), samt at ny inngang for skiftemateriale er klar for programmering, kommer vi dessverre ikke til å prioritere å løse dette problemet i gammel versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat ja. 

 

Hei

 

Naa fungerer brukernes eget forum (for min egen del). Jeg har ikke endret noe med datamaskinen.

Det er 2 funksjoner som ikke fungerer, som vanlig. 1. Skannet skiftemateriale. 2. Skannet rettergangsmateriale. 

 

Med vennlig hilsen

Ole Petter Eriksen

 

Ser ut som det tar litt tid å generere innholdet i nedtrekkslista. Den kommer opp med litt tålmodighet/ frenetisk og utålmodig klikking i. Siden vi har en helt ny utgave av søkeinngang for rettergangsmateriale ferdig (dog foreløpig uten data, og derfor ikke aktivert), samt at ny inngang for skiftemateriale er klar for programmering, kommer vi dessverre ikke til å prioritere å løse dette problemet i gammel versjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.