Gå til innhold
Arkivverket
gunnar andre myhre

Tyding av kirkebok Støren; Lorents nr. 27

Recommended Posts

gunnar andre myhre

Har vi noen som kan hjelpe meg med å tyde dette som står om Lorents her;Nr. 27

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2405&idx_id=2405&uid=ny&idx_side=-95
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050518050713.jpg

Spesielt viktig er høyre side i kirkeboken.

Hilsen

Gunnar Andre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
KnutSæther

Eit stykke på veg:

22 August | Confirmerede 13 September Hjemmedaaben | Lorentz | Uægte | Faderen er Ungkarl Martin Jacob Johnsen og Moderen Pigen Maren Oline Olsd. Omstreifere | Siri Christiansd. Mo…[?], Gjertru Eriksd. Folstad, Siri Johansd. ibid., …[?] …[?], Arnt Johnsen Øvreøien og Arnt Arntsen Nedre Øien | Hjemmedøbt af Arnt Johnsen Øvre Øien | Dette Barn er født paa Pladsen Øiagrinden[?]. Moderen er født i Opdal d. 10 Mai 1834 og confirmeret i Melhuus d. 2d November 1851. Faderen er født i Meldalen d. 1te  August 183.[?] og confirmeret i Stadsbygden 185.[?]. De har forhen faat 2 uægte Børn sammen nemlig «Oluf Leonord»[?] født d. 23. September 1859 i Hevne og «Juliane» født i Opdal d. 29 Martz 1861. Moderen har opgivet Ovenstaaende i efter ….[?] Attester. Begge Barn ere døbte d. 9d October 1859 i Hevne og 4d April 1861 i Opdal.

Det var slurvete skrift i denne kjelda, så eg tek atterhald om feil.

Mvh. Knut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gunnar andre myhre

Hei Knut.

Masse takk for hjelpen, og god jul fra meg.

Gunnar Andre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.