Gå til innhold
Arkivverket

SKI / SKISPORT / BRUK AV SKI I HISTORISK ØYEMED


N. Voiessend
 Del

Recommended Posts

Følger med mye på den norske skisport. Både den i dag og den historiske.

 

Ser jo også at ski i tidlige tider hadde stor betydning også for personflytting. Er det noen som vet hvor finne ut mer om det evt. som vet noe de kan fortelle om det?

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de glatte veier som der er i dag er det kanskje lurt å ta fram ski for å flytte seg. Men sikkert best med de gamle, gode og slitne da det er minimum med snø nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Ann-Mary Engum når det gjelder visningsnavn.  Du har større sjanse for å få hjelp om du skriver innlegg under fullt navn, tør jeg påstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Ann-Mary Engum når det gjelder visningsnavn. Du har større sjanse for å få hjelp om du skriver innlegg under fullt navn, tør jeg påstå.

 

Skal se hva kan få til med endringer.

Har nå selv funnet artikkel der forflytning mange km hver dag til / fra arbeid i årene etter kriget. Dette gjelder nok bosteder uten vinterbrøtet vei den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det litt lite aktivitet i dette forum for tiden? Jeg har før tittet innom noen ganger. Da har aktivitet vært større.

 

Men det er sikkert mange inkludert meg som er litt opptatt av arbeide med julen som kommer om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett ønsker jeg alle en fin tid før julaften og en fin feiring av julaften og juledagene mot nyttår.

 

Det kan hende aktivitet her tar seg opp i juledagene, når folk lener seg tilbake i godstolen med PC eller nettbrett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg vil ikke utelukke at du kanskje hadde fått en større respons om du faktisk hadde fulgt reglene for bruk av dette forumet.

 

Det er ofte slik at folk nøle med å bruke tid på å hjelpe folk som synes skjule seg bak en misforstått anonymitet.

 

Det er ikke sikkert du har ment det slik, men det kan være en grei tilbakemelding til idet du nå synes å besvære deg over at folk ikke kommer med bidrag til denne tråden.

 

God jul skal du uansett ha.

 

Mvh Are

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her. Så fra min side jeg vil slutte dette tema. Har funnet aktuelle info om tema i andre nettsted.

 

Du har fått kommentarer om visningsnavnet ditt tidligere, både fra undertegnede og andre, men er likevel forundret over stillheten du møter.  Nå er kanskje den søte juletid en medvirkende årsak, men jeg vil atter en gang påstå at det kan ha noe med den mur av anonymitet du gjemmer deg bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.