Gå til innhold
Arkivverket

Bergen: umulig å finne?


Anne-Grethe H Røttingen
 Del

Recommended Posts

Min farfar hadde 18 søsken. Jeg har funnet samtlige av søsknene foruten en. Hun er avbildet på et familiefoto datert 1928. Har fått høre at hun het Ingeborg, og ikke skulle være "helt med"......i hvilken grad vet jeg ikke.
Mine spm blir: Unnlot man å døpe/konfirmere barn med "begrensninger"?  Er det evt. andre registre å lete i enn kirkebøkene? 
Blir glad for innspill da jeg holder på å bli gal av å ikke finne henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne-Grethe,

 

Etter forumreglene skal det også benyttes fullt navn. Se ordensregler for debattene øverst på den første (debatt)siden.

 

Ofte nøler folk med å svare om reglene ikke følges, hvilket er forståelig da det forventes at alle deltakere opptrer ved fullt navn.

 

Mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne-Grethe,

 

Etter forumreglene skal det også benyttes fullt navn. Se ordensregler for debattene øverst på den første (debatt)siden.

 

Ofte nøler folk med å svare om reglene ikke følges, hvilket er forståelig da det forventes at alle deltakere opptrer ved fullt navn.

 

Mvh Are

Takk for opplysningen! Dette skal jeg selvfølgelig rette meg etter. Noen ganger blir man litt for ivrig,vettu! God jul
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har du noen navn og årstall, datoer?

 

Når døde din far-far? Skifte kan gi opplysninger om en del.

 

mvh Ottar

Hei!

 

Min oldefar het Engel Christian Martiniussen Skaathun Hagen, født 1879. Gift med Marte Karine Hansen Abotnes, født 1878. Min farfar het Sverre Andreas Hagen, født 14.08.1907.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har du noen navn og årstall, datoer?

 

Når døde din far-far? Skifte kan gi opplysninger om en del.

 

mvh Ottar

Min oldefar døde 19.02.1962. Min farfar døde 14.08.1995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i FT 1910 for Bergen er Engel Skaathun ført opp som født i Fusa og bosatt i Aarstad.Han jobber på jernbaneanlegg.

Kan barna være født forskjellige steder ? Kan familien ha flyttet på seg if Engels arbeide ?

Hvilke kirkebøker/son har du gjennomgått ?

Hvor gammel kan den omtalte Ingeborg antas å være på fotoet fra 1928?

På My Heritage er den omtalte Ingeborg omtalt som død 08.08.1954 ?. I følge DIS Norges gravminner er dette kanskje ikke henne, men en Ingeborg Kristine Skaathun født 0308 1896 og gravlagt på Aakre i Fusa.

Mvh

Hans Gangstø

Endret av Hans Gangstø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville  spurt etter dødsmeldingen til Engel Martinus Hagen død 19/2-1962 side 370.  Der dør en Ingeborg Hagen 10/2-1931 og når en ser i dødsmeldingen, er faren Engel Hagen Gyldenprisvei 10 og Moren Martha Hagen, alder er oppgitt til 13 1/4 år. Fattigvæsenet er anmelder. Rune

Endret av Rune Bergesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som døde i 1954 var gift med Olav Bertin Larsson Skaathun, så hun er det ikke. Kilde: Studentene fra 1915, utgitt 1965.

 

http://gda.arkivverket.no//cgi-win/WebCens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=mt12011934&gardpostnr=7672&personpostnr=55386&merk=55386#ovre

Takk for svar!

i FT 1910 for Bergen er Engel Skaathun ført opp som født i Fusa og bosatt i Aarstad.Han jobber på jernbaneanlegg.

Kan barna være født forskjellige steder ? Kan familien ha flyttet på seg if Engels arbeide ?

Hvilke kirkebøker/son har du gjennomgått ?

Hvor gammel kan den omtalte Ingeborg antas å være på fotoet fra 1928?

På My Heritage er den omtalte Ingeborg omtalt som død 08.08.1954 ?. I følge DIS Norges gravminner er dette kanskje ikke henne, men en Ingeborg Kristine Skaathun født 0308 1896 og gravlagt på Aakre i Fusa.

Mvh

Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan! Dette er riktig Engel ja. Har god kontroll på han og resten av gjengen. De har flyttet mye, og barna har jeg funnet i forskjellige kirkebøker. Bla. Johanneskirken, Nygård og Årstad. Eldste barn er født i 1901 og yngste i 1922. 19 fødsler på 21 år!! Det går slag i slag med ca et barn i året. Det er derfor begrenset når Ingeborg kan være født, med mindre hun er tvilling. Kan ikke finne henne sammen med noen av de andre barna..... Noen av barna er død før dåp. Men det er derfor jeg lurer på om barn med litt begrensninger ble holdt skjult?! Søsknene har ikke snakket noe om Ingeborg, og ingen vet egentlig så veldig mye om henne.

Vanskelig å gjette alder etter bildet. Vil likevel tro hun er mellom 14-20..... Det er nok ikke rett Ingeborg omtalt som død. Engel var jo fra Haga/Skaathun i Fusa, så hun var muligens i slekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville spurt etter dødsmeldingen til Engel Martinus Hagen død 19/2-1962 side 370. Der dør en Ingeborg Hagen 10/2-1931 og når en ser i dødsmeldingen, er faren Engel Hagen Gyldenprisvei 10 og Moren Martha Hagen, alder er oppgitt til 13 1/4 år. Fattigvæsenet er anmelder. Rune

Fantastisk! Dette må jo være rette Ingeborg! Tusen hjertelig takk for hjelpen! Dette er årets beste julegave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.