Gå til innhold
Arkivverket
Rolf A. Sørensen

Beskrivelse av kirkebok under kildehenvisning ser annerledes ut i den nye betaen. Kan det endres?

Recommended Posts

Rolf A. Sørensen

Hei, jeg vet ikke om dette er tatt opp tidligere.

Når man eksporterer en PDF-fil fra kirkebøkene, står det kildehenvisning øverst på siden.

Tidligere stod det:  Rogaland fylke, Domkirken, Frue i Stavanger, Ministerialbok nr. A 15 (1844-1854), Fødte og døpte 1848, side 130.

Nå står det bare: SAST, Ministerialbok nr. A 15, 1844-1854, s. 130

Jeg synes dette gir langt mindre informasjon og det er vanskelig å søke igjennom lagrede kilder dersom det ikke er angitt hvilken kirke i hvilket fylke dåpen har skjedd.

Håper dette er noe som vil utbedres. Ønsket bare å gi en tilbakemelding.

vennlig hilsen Rolf

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Hunskaar (Arkivverket)

Hei, jeg vet ikke om dette er tatt opp tidligere.

Når man eksporterer en PDF-fil fra kirkebøkene, står det kildehenvisning øverst på siden.

Tidligere stod det:  Rogaland fylke, Domkirken, Frue i Stavanger, Ministerialbok nr. A 15 (1844-1854), Fødte og døpte 1848, side 130.

Nå står det bare: SAST, Ministerialbok nr. A 15, 1844-1854, s. 130

Jeg synes dette gir langt mindre informasjon og det er vanskelig å søke igjennom lagrede kilder dersom det ikke er angitt hvilken kirke i hvilket fylke dåpen har skjedd.

Håper dette er noe som vil utbedres. Ønsket bare å gi en tilbakemelding.

vennlig hilsen Rolf

Vi er ikke ferdig med metadataarbeidet ennå, og derfor mangler det en del nøkkelinformasjon i databasen. Dermed blir kildereferansene ikke komplette.

Vi setter inn en offensiv på metadataarbeidet nå i januar og regner med å komme à jour med det meste i løpet av måneden, men en del detaljer vil nok gjenstå til februar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.