Gå til innhold
Arkivverket

Avansert personsøk gir feil


Olaf Larsen
 Del

Recommended Posts

Ved avansert personsøk på fornavn erich|erik og etternavn ener*|einer* får jeg 209 treff, deriblant endel i Møre og Romsdal som er av interesse. Når jeg så krysser av for Kildeavgrensing -> Geografisk -> Vestlandet -> Møre og Romsdal får jeg 0 treff, men hvis jeg begrenser utvalget ytterligere og krysser av i Møre og Romsdal f. eks Stangvik, får jeg 11 treff.

 

Hva skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en feil i søk i fylker. Du får null treff akkurat slik du beskriver det. Feilen oppstod i forbindelse med en oppdatering for noen uker siden. Det jobbes med saken, og jeg håper virkelig at vi snart får ordnet det, for det er jo høyst forvirrende og veldig uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tone, og Godt Nytt År!

Kan dere ikke legge ut en melding om det på forsiden i Digitalarkivet? Eller en midlertidig klistret melding i brukerforumet? Det aller beste hadde vårt at det var en seksjon med driftsmedinger hvor slik informasjon kontinuerlig ble oppdatert, eller evt en knapp eller henvisning til en side med slik informasjon.

 

Kanskje et dumt spørsmål, men får dere tilstrekkelig resursser til datautstyr/programvare, eller må dere hele tiden file på gammelt utstyr som er i kontinuerlig bruk? Grunnen til at jeg spør er at jeg synes jo at dere burde hatt tilstrekkelig serverkapasitet til å la et eller flere bacupsystemer gå paralellt med feilfinning på hovedserver. Er det noe vi som brukere kan presse på for å få til?

Endret av Olaf Larsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.