Gå til innhold
Arkivverket

Digitalarkivet lanserer blogg!


Espen Tønnessen
 Del

Recommended Posts

Hei. Kan du ta en skjermdump eller kopiere inn meldingsteksten? Meldingen er knyttet til din bruker og din feilsituasjon, så jeg får ikke den når jeg klikker på lenka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til forsiden, hvor det ser ut som en må registrere seg som bruker av tumblr. Er det ikke det en gjør om en vil starte en blogg?

 

En kommer lett til bloggen fra DA sin forside, så jeg kan ikke skjønne hvorfor en skal 'følge' den...?

.

post-162-0-40867300-1452698877_thumb.jpg

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke nødvendig å følge bloggen, annet at ved å følge bloggen får du automatisk varsel om nye innlegg. Etterhvert vil vi legge ut en stream på forsiden til Digitalarkivet og erstatte nyhetsartikkelen som ligger der. Da vil nye innlegg vises. 

 

Tumblr har en rss-feed. Hvis du har en rss-leser, f.eks som nettlesertillegg eller eget program, kan du legge inn http://blogg.digitalarkivet.no/rsssom adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres bra ut. :)

.

Da bør vel 'Follow digarkdev '- feltet endres? Nå får en ikke 'fulgt' bloggen når en trykker på det feltet, for enten kommer det feilmelding, eller bare tumblr-forsiden. Uten forklaringen din om rss-feeds kan det hende mange registrerer seg på tumblr uten å skulle ha en egen blogg og det er vel ikke slik det skulle fungere?

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Er denne bloggen i drift egentlig? 

Havnet innpå den via linken i bunnen her:

https://www.digitalarkivet.no/census/person/pf01038174002063

Finner ikke en eneste dato i denne tumblr-bloggen, så jeg aner ikke om dette er nytt eller gammel.

Virker ikke som om den er særlig aktiv ihvertfall.

Hvis den er det, og/eller er tenkt å være det så burde den definitivt få "datomerking" av innlegg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.