Gå til innhold
Arkivverket

Dødsattest for Anne Christine Larsen, Illinois USA 1873


Arne-Sten Christiansen
 Del

Recommended Posts

Min oldemor Anne Christine Larsen døde i Chicago, Cook County i USA 1873. Jeg leter etter dødsattesten hennes for å finne dødsårsaken. Har prøvd Family Search og Archives.com  uten å lykkes. Kan det likevel fortsatt være mulig å finne den?

 

Anne Christine emigrerte til USA sammen med sin mann Hans Larsen og en ungeflokk i 1872. Hun døde året etter. Min kilde for det (funnet ut ved hjelp her i brukerforum) er innførsel av vigsel mellom hennes enkemann og hans neste kone i Christiania i 1876. Se nr. 98 siste kolonne.

 

Kildeinformasjon: Oslo fylke, Grønland, Ministerialbok nr. 5 (1869-1880), Ekteviede 1876, side 304.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=5788&idx_id=5788&uid=ny&idx_side=-300
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060921030433.jpg

 

Til orientering, har jeg hatt flere emner om denne familien her i brukerforum.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

Det er et søkefelt på denne sida. Der finner jeg ikke min person. Det er noe hjelp til søket som jeg også har prøvd uten å lykkes. Men det er kanskje det du også har prøvd for meg med den informasjonen jeg har oppgitt. 

 

Kanskje du mener at det går an å henvende seg med e-post?

Endret av Arne-Sten Christiansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har taget følgende fra websiden:

 

"The Genealogy Unit of the Cook County Clerk's Bureau of Vital Records provides non-certified versions of birth, death and marriage records for the purpose of genealogical research. Records found on this site are for Chicago and Cook County dating back to 1872.

This historical record database is an exciting endeavor for the Clerk’s office. More than 6 million of the 8 million genealogy records are already searchable. And we will continue to add more as we bring our database up to date.

It was not mandatory in the State of Illinois for records to be filed with the County Clerk until January 1, 1916. It is possible that a birth or death occurred and no records were officially filed with the County Clerk’s office. However, if a record were filed prior to 1916, it would have been filed in the county where the event occurred.

There are eight million genealogy records in the Cook County Bureau of Vital Records. Records are added to the database frequently. If your record does not appear, check back again.

Please note, the Chicago Fire of October 8, 1871 destroyed all Cook County vital records prior to that date. After some rebuilding, record keeping resumed in 1872. "

 

De mangler altså at få de sidste 2 millioner records i databasen!

 

 

"Still no luck? We can do manual search for you. Please fill out and sign a Genealogical Request Form and pay the required fee of $15 per record. If a manual search does not produce the record, your money will not be refunded and a certificate of "No Record Found" will be issued."

Mail Your Request To:
Cook County Clerk David Orr
Bureau of Vital Records - Genealogy
P.O. Box 642570
Chicago, IL 60664-2570

 

 

Du kan forsøge at skrive til dem på mail:

genealogy@cookcountygov.com

Hvordan man betaler fra udlandet ved jeg ikke, men det kan de nok fortælle dig.

 

hilsen

Karsten

 

 

 

 

 

Endret av Karsten Damén
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.