Gå til innhold
Arkivverket

Kirkesogn på Majorstua ca. 1925


Inger Karin Haarbye
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter min fars konfirmasjon, men sliter med å finne ut av kirkesogn. I den aktuelle perioden bodde familien i Kirkeveien 78, og siden det var nordvest for bygrensen (langs Kirkeveien), så lå det i Aker - og ikke i Kristiania/Oslo. Men hvilken kirke/sogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kirkeveien 79 tilhører i alle fall Fagerborg i f.t. 1923:

http://www.disnorge.no/KraFt1923/sok.php

Ja, den siden av Kirkeveien tilhørte byen, så grensen gikk mellom dem...

Jeg har jo også sett at enkelte med like nummer i Kirkeveien ble konfirmert der, men jeg finner ikke min far. Far er døpt i Fagerborg, men da bodde de i Jacob Aals gate.

Jeg vil vel helst tro at det tilhørte Vestre Aker kirke, men der slutter konfirmasjoner i kirkebøkene i 1926. Jeg regner med at han ble konfirmert ca. 1926-1927 (født 1911)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at de bodde i Kirkeveien 78 i perioden 1922-1929, utfra adressebøker for Aker.

Jeg vet også at far bodde der da han avtjente verneplikt, for han "skrøt" av at han fikk permisjon fordi han bodde i Aker - mens de på den andre siden av veien ikke gjorde det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok sjekket Fagerborg, om du ikke finner ham i Vestre Aker eller Ullern.

Takk! Fagerborg har jeg sjekket - men Ullern kan jo være en idé... :)

 

... men der er det dessverre heller ikke konfirmasjoner i aktuellt tidsrom.

OK - da får jeg vel legge dette til side en stund. Takk for hjelp! :)

Endret av Inger Karin Haarbye
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kunne vel også vært Majorstuen/Prestenes kirke. Den ble innviet 26. mars 1926 som Prestenes kirke, men skiftet navn til Majorstuen  kirke på 1960-tallet.

Nå ser jeg bare lysninger i skannede kirkebøker derifra. Ble han konfirmert før ville nok Vestre Aker, Uranienborg og Frogner vært de jeg hadde tenkt på.


Det kunne vel også vært Majorstuen/Prestenes kirke. Den ble innviet 26. mars 1926 som Prestenes kirke, men skiftet navn til Majorstuen  kirke på 1960-tallet.

Nå ser jeg bare lysninger i skannede kirkebøker derifra. Ble han konfirmert før ville nok Vestre Aker, Uranienborg og Frogner vært de jeg hadde tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.