Gå til innhold
Arkivverket

Nå er det mulig å søke i forumet etter navn/ord som inneholder ÆØÅ


Jørgen M. Steen
 Del

Recommended Posts

Greit å vite for de som ikke har oppdaget det ennå. Nå er det mulig å søke etter ord som inneholder ÆØÅ.

 

Kjærkomment, vi har ikke vært bortskjemt med akkurat dette.

 

Takk DA

 

PS: det ser ut til at ord som inneholder ÆØÅ ikke utheves med gult i søkeresultatene slik vi er vant med. For å slippe å lese gjennom hele sida, så kommer et tips:

 

Trykk CTRL+F for å åpne nettleserens interne søkemotor.

Skriv inn det du leter etter.

Bruk F3 (tror det gjelder de fleste nettlesere) for å bla deg frem til neste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nødig være noen gledesdreper, men hvis jeg søker på navnet Bjørnstjerne, får jeg ikke treff i denne tråden - Tyde skrift ved dødsfall Innset, Kvikne 1886

Og hvis jeg søker på navnet Fjørkenstad, får jeg ikke treff i denne tråden - Familien Isaksen Buraas fra Hurdal - hvor kom de fra ?

Hvis jeg søker på ordet særnorske, får jeg ikke treff i denne tråden - Søking i gamle debatter

 

For meg ser alt ut til å være ved det gamle - dessverre. Og som det vil fremgå av den siste debatten som jeg lenket til, er det snart fire år siden jeg tok dette opp her i forumet under Tekniske tilbakemeldinger. Det ble dengang svart at dette skulle bli løst "veldig snart", men etter tre år uten at noe ble gjort, gav jeg opp å mase ifjor ved disse tider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var jo rett og slett underlig Tore. Masse treff på Bjørnstjerne, men tråden du henviser til er ikke med blant resultatene.

 

Jeg får treff på Grønbech i mange tråder jeg vet ikke har blitt inkludert tidligere, så jeg vil hvertfall påstå at det har blitt adskillig bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg får treff på Grønbech i mange tråder jeg vet ikke har blitt inkludert tidligere, så jeg vil hvertfall påstå at det har blitt adskillig bedre.

 

 

Tja, det var vel nettopp det som var problemet for fire år siden, også - man får treff på disse bokstavene i noen tråder, men slett ikke i alle der de forekommer. Og da er det fremdeles ikke bra nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker IE11 og også tidligere versjoner av IE gjennom årene.

 

Dette har for meg aldri vært noe problem de siste 20 årene.

 

Interessant!

Betyr det at du får treff i de tre debattene med de tre søkeordene som jeg nevner i innlegg nr.2 i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, ellers hadde jeg vel ikke skrevet det jeg skrev.

Tilslag på nevnte ord i nevnte tema.

 

Mange klager på IE. Skal innrømme at det av og til er svakheter, men stort sett har det fungert utmerket og tilsier ikke skifte. Dessverre er det enkelte produsenter av sider og programmer som lager sine produkter slik de ikke dekker alle slike nettlesere.
Men man bør av og til huske at de fleste maskiner til "vanlige folk" leveres med IE.
Det gjelder stort sett at man holder seg oppdatert på selve programvaren. :unsure:

Endret av Otto Jørgensen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker undelig at nettleser skal ha innvirkning på søkeresultatene. Et søk i hele forumet etter 'bjørnstjerne' gir totalt 62 treff.

 

"Ditt søk for frasen bjørnstjerne returnerte 62 resultater"

 

Hvor mange treff får du Otto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som deg ; 62 ;

 

 

 

Men da kan  jo heller ikke du ha treff på Bjørnstjerne i debatt-tråden som heter "Tyde skrift ved dødsfall Innset, Kvikne 1886" slik du påstod igår kveld...?

Jeg får også 62 treff - og da er altså ikke den nevnte tråden en av dem.

 

 

Dette har for meg aldri vært noe problem de siste 20 årene.

 

 

Interessant!

Betyr det at du får treff i de tre debattene med de tre søkeordene som jeg nevner i innlegg nr.2 i denne tråden?

 

 

Selvfølgelig, ellers hadde jeg vel ikke skrevet det jeg skrev.

 

Tilslag på nevnte ord i nevnte tema.

 

 

Endret av Tore S. Falch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget mulig at jeg ikke finner, men pt. følger jeg ikke behov for å søke eller analysere evt. søkeresultat. :)

 

 

Det var da merkelig, ettersom du igår åpenbart følte et behov for å meddele at du ikke hadde hatt noe problem med dette de siste 20 årene og på direkte spørsmål ikke bare bekreftet at du fikk treff på de tre nevnte søkeordene, men endog kjekt la til at "Selvfølgelig, ellers hadde jeg vel ikke skrevet det jeg skrev".

 

I og med at du får like mange treff som Jørgen Steen og jeg på Bjørnstjerne, tror jeg nok at vi kan konkludere med at heller ikke du får treff i de tre nevnte trådene (- selv om du altså skrev det du skrev...), og vi kan dermed se bort fra muligheten for at forskjellige nettlesere gir forskjellige treff når man søker i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke enkelt.
Jeg har gjort noen søk i starten på dette tema og det gave meg det jeg forventet.
Jeg har ikke gått videre i søkene og har fått som nevnt 62 treff.

Det kan godt være at det er et problem med søket, men det tyder på noe hos DA og ikke nettleser (antar at de forskjellige brukte ulike nettlesere).

Så langt har jeg gitt mine kommentarer og har ikke tenkte å bruke mer ressurser på dette.
Antar at det er greit og greit å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.