Gå til innhold
Arkivverket

Søker opplysninger om Saron Madsen (Mathisen/Høidal) f. 03.10.1897 Høidal, Kinn, Sunnfjord.


Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Jeg har fått mye hjelp til å kartlegge Saron's og ikke minst hans mor, Jensine Gurine Mosesdtr. Høidal's liv.

 

Men jeg vet jo ingenting om når Saron kom til Fjaler eller hva han bedrev der, frem til sin død 24.02.1968. Jeg har bl.a lett etter hans konfirmasjon i Kinn, Kinn/Florø, Kinn/Eikefjord , Kinn/Bru samt Bremanger, uten hell. Trolig mangler det en kirkebok for Kinn/Bru da konfirmerte der stopper på år 1900.

 

Dersom noen skulle kunne hjelpe meg det siste stykket på vei med Saron og hans liv mellom folketellingen i Kinn i 1910 og hans død i Fjaler i 1968, hadde det vært storartet.

 

Halvsøsteren Gunhild ble gift og døde på Radøy i Hordaland, ikke langt fra stedet hvor mora Jensine og hennes ektemann holdt hus i Nyhavn under Ystebø i Lindås.

Har du fått svar på dette

Eg har litt opplysninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eli.

 

Jeg har fått litt mer kjøtt på beine, blant annet at han var gift og hadde etterkommere, men der er fortsatt noen huller.

Siden dette er av "nyere" tid kan du jo evt. sende meg opplysningene pr. e-post til: rthors@online.no

 

Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok trolig rett mann du har funnet Ann-Mary. For jeg har registrert 06.10.1897 som fødselsdato i en kilde (folketellingen 1910) men kirkeboka sier 03.10.1897.

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Bru (Svanøy) i Kinn, Klokkerbok nr. C 2 (1869-1918), Fødte og døpte 1897, side 104. [/size]

Permanent sidelenke: [/size]http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6904&idx_id=6904&uid=ny&idx_side=-105[/size]

Permanent bildelenke: [/size]http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070115320419.jpg[/size]

 

Hjertelig takk for hjelpen.[/size]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rettelsen Johan Arthur med hensyn til fødselsdatoen. Jeg har nok sett på personen ovenfor. Jeg har nå rettet det, men får ikke gjort noe med overskriften her i temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei! Eg skulle gjerne hatt litt mer info  om denen Saron Mattiasson Høydal (Saron Madsen), da eg er oldebarn. Bortsett fra en oppføring som far i ei kirkebok i naustdal, samt det som står over her, aner vi ingen ting desverre, så om du har fått info etter det som er nevnt tek eg gjerne i mot, her eller på epost/melding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.