Gå til innhold
Arkivverket

Korleis omsetja «våg» til engelsk?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har i ettermiddag motteke eit litt «spesielt» spørsmål frå Amerika:

 

What is a våg as in: «I 1747 åtte Anders 1 våg 18 mark på Drevland.»?

 

Eg har litt vanskar med å omsetja slike «skyldstorleiker» til engelsk.  Kanskje er det noon som har ei enkel omsetjing på tunga?  Eller finst det ein nettstad der slike ting vert forklart - på engelsk?

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Odd Annar og Ann-Mary for interessante innlegg!

 

Eg går ut ifrå at dette var ein (skattemessig) måleeining på garden, på same vis som laupar smør m.m., og det vert rett og slett for vanskeleg å omsetja dette til engelsk, i alle fall om det skal gje noki meining til den som les det...

 

Men uansett, hjarteleg takk for hjelpi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan oversette det med "unit of measurement" =måleenhet.

 

Det er litt meir innvikla...  "våg" er ei måleining for masse (turrfisk), brukt om eigedom. Det let seg knapt omsetje til "moderne" norsk.

Det kan tenkjast dei hadde noko tilsvarande i England og Skottland, men "vanlege" lesarar der vil neppe forstå meir av det enn i Noreg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo gi ganske mye mening å forklare at dette egentlig er mål for vekt, som ble brukt for å angi en eiendoms beregnede skattemessige avkastning/grunnlag pr år, beregnet i mengde av et eller annet - i dette tilfellet tørrfisk?

1 våg = 3 bismarpund = 72 merker forteller jo innbyrdes forhold mellom de ulike målenhetene brukt. Og at 1 mark tilsvarer omtrent ett pund.

Og at 'våg' kommer av ordet 'å veie'...

 

Det er jo like vanskelig å forklare hvordan huder, kalveskinn, engelsker osv kan betegne størrelsen på en gård ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Odd Annar, Ivar, Bjørn og Leif for nye interessante innlegg!

 

Eg har hatt telefonkontakt med vedkommande i Amerika som stilte meg dette spørsmålet og gjort ho merksam på «problematikken» kring desse gamle skyld-tali.  So får ho gjera med det kva ho vil.

 

Eg takkar på ny for alle bidragi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.