Gå til innhold
Arkivverket
Liv Løvtjernet

Georgine Mathilde Woxen

Recommended Posts

Liv Løvtjernet

Georgine Matilde Woxen ble født: 13.05.1830, døpt: 28.06.1830, Vår Frelsers menighet.

Foreldre: Hans Jakob Woxen, f: 09.12.1799- sep. 1853,  og Serine Marie Torgersen, f: 1812 - d. i utlandet. De giftet seg 16.11.1829, Vår frelser.

I ft. 1865 bodde Gina Voxksen (Georgine) i Nedre Rusløkveien, Trefoldighets menighet. Mener det er henne.

I ft. 1875 finner jeg henne ikke.

I ft. 1885 finner jeg henne som Georgina Woxen, i professor Dahls gt. Oslo.

Hun fødte en sønn: uekte, Carl Fredrik Andreasen, 31.01.1867, dp: 24.02.1867, Trefoldighet. far vognmand Andreas Johnsen. Carl Fredrik har jeg funnet etterkommere etter.

Hun har tidligere født et barn med vognmand Carl Johan Jensen også, har ikke funnet det barnet.

Jeg finner ikke Georgine i ft. 1900, antagelig død, og lurer på om noen der ute vet hvor hun ble av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rita Eckbo

Hei Liv!

En av mine tremeninger har funnet ut at vi ikke har felles oldefar. En Karl Fredrik Johnsen f. 31.01.1867, var far til hennes bestefar, Artur Thoresen.

Vår felles oldemor var Albertine Kristine Eriksen. Hun giftet seg med Thorinius Thoresen og fikk senere 6 barn til med ham. 

Det ser ut til at Artur Thoresens far er den samme Carl Fredrik som du nevner her ut fra det vi har funnet ut til nå.

Se dåp og konfirmasjon:

https://media.digitalarkivet.no/kb20060831010387

https://media.digitalarkivet.no/view/63295/83

Det vi lurer på er hvor ble det av Karl Johnsen?

Er det samme person som giftet seg med Inga Marie Jensen?

Vi har også funnet en Karl Fredrik Andreass (Johans.) som registerer seg for reise til USA og Boston. Kan dette være samme person?

Se: http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/8/pe00000001078088

Du skriver at du har funnet etterkommere etter Carl Fredrik. Om det er den samme hadde det hadde vært fint om vi kunne utveksle informasjon om kone og barn m. fl.

Georgine Matilde Woxen ble født: 13.05.1830, døpt: 28.06.1830, Vår Frelsers menighet.

Foreldre: Hans Jakob Woxen, f: 09.12.1799- sep. 1853,  og Serine Marie Torgersen, f: 1812 - d. i utlandet. De giftet seg 16.11.1829, Vår frelser.

I ft. 1865 bodde Gina Voxksen (Georgine) i Nedre Rusløkveien, Trefoldighets menighet. Mener det er henne.

I ft. 1875 finner jeg henne ikke.

I ft. 1885 finner jeg henne som Georgina Woxen, i professor Dahls gt. Oslo.

Hun fødte en sønn: uekte, Carl Fredrik Andreasen, 31.01.1867, dp: 24.02.1867, Trefoldighet. far vognmand Andreas Johnsen. Carl Fredrik har jeg funnet etterkommere etter.

Hun har tidligere født et barn med vognmand Carl Johan Jensen også, har ikke funnet det barnet.

Jeg finner ikke Georgine i ft. 1900, antagelig død, og lurer på om noen der ute vet hvor hun ble av?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive