Gå til innhold
Arkivverket
haugland

Lege Arne Holmsen, Kirkenær - Foreldre

Recommended Posts

haugland

Jeg er ute etter å finne foreldrene til Lege Arne Holmsen, Kirkenær ? Hørte han til Holmsen (Egeberg) slekten fra Enebakk ?

Mvh

Jan-Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carsten Schanche

Arne Christian Hans Holmsen, f. Oslo 24-6-1922, sønn av kontorsjef Holm Holmsen (1877-1936) og Nora Løwø (1892-1966).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
haugland

Hei Carsten og mange takk for ditt svar, da har jeg fått vite det jeg trengte ! Vet du om han var gift 2 ganger ?

Mvh

Jan-Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carsten Schanche

I studentbiografien fra 1967 er det kun omtalt et ekteskap fra 1952 med Irma Gaarn Thomsen fra Åbenrå i Danmark.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
haugland

Hei igjen !

Det stemmer bra, da var han kun gift en gang.

Jan-Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne B. Kristiansen

Let på oria etter Norges leger fra 1967, 1976, 1986, 1996...... Eller du kan søke på nb.no [bokhylla] med søkeordet "Holmsen, Arne" eller "Arne Holmsen" da får du flere treff........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
haugland

Det er noe her som jeg ikke får helt på plass:

Holm Holmsen ansatt ved Den Norske Kreditbank i Oslo f 1877 var iflg boken:

Slekten Holmsen, 300-års jubileum, 1634-1934, Oslo 1934, 1971,

gift med Hjørdis Øvergaard f 1883 (det står inget død.år, der). I dette ekteskapet var det 3 barn,men ingen Arne, spm er om Holm Holmsen var gift 2 ganger, hvis Arnes mor var Nora Løwø, ref Carstens innlegg nr 2, her. Er det mulig å finne ut av dette ?

Mvh

Jan-Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
haugland

Jeg undrer meg på om det kan være 2 Holm Holmsen f i 1877 ? Jeg ser på nettet (riktignok Geni) at det er en Holm Holmsen som er gift med Hjørdis Øvergaard, og denne Holm dør i 1959. Far til Arne (Holm) skal iflg innlegg 2 være død i 1936.

Andre delen av mitt spm i innlegg 1 står ennu uklart for meg, hørte denne Arne til Holmsen slekten fra Enebakk, el er det en annen Holmsen slekt ?

Jan-Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Carsten Schanche
haugland

Hei Carsten !

Dette ga det rette bilde, det har klart vært to Holm Holmsen f i 1877, en fra Enebakk og en fra Christiania. Arne fra Christiania hører nok ikke til Enebakk Holmsen fam.

Takk for hjelpen !

Mvh

Jan-Erling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reidar J. Holt

Hallo        Jeg vet ikke hvor Lege Arne Holmsen var fra, Hans kone var fra Danmark, hun døde i en bilulykke i Sverige. Har en sønn som fortsatt bor på Kirkenær.

Mvh Reidar J. Holt

Hallo        Jeg vet ikke hvor Lege Arne Holmsen var fra, Hans kone var fra Danmark, hun døde i en bilulykke i Sverige. Har en sønn som fortsatt bor på Kirkenær.

Mvh Reidar J. Holt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.