Gå til innhold
Arkivverket
Runar Jordåen

Skuespilleren Jens Stammer Hetlands familie

Recommended Posts

Runar Jordåen

Jeg er på jakt etter dødsår for foreldrene og søsknene til Jens (Stammer) Hetland (f. 1871 i Arendal d. 1954 i Oslo). Han var i mellomkrigstiden en kjent kunstner, skuespiller og humorist.

Foreldrene var Peter Johan Michelsen (f. 1834 i Bergen)  og Severine Amalie Hetland (f. 1846 i Stavanger), men jeg har ikke dødsår for noen av dem. Jeg finner heller ikke dødsår for Jens sine søsken Leonora Petrine Michelsen (f. 1875 i Bergen) og Anthon Christian Michelsen (f. 1877 i Kristiania).

Peter Johan finner jeg i FT 1900, men ikke i 1910, så han er muligens død i mellomtiden. Severine Amalie bor sammen med datteren Leonora i Kristiania i 1910, mens Anthon da er hjemmehørende i Porsgrunn. Leonora finner jeg dessuten den kommunale folketellingen for Kristiania 1923.

Kan noen hjelpe meg å finne dødsårene? Jeg har ikke lykkes å finne noe i DIS Gravminner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.