Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfalls protokoll for Nes 1917 - 1936


Steinar Vissebråten
 Del

Recommended Posts

Jeg har skannet inn - tatt bilder av en protokoll herfra som inneholder 1917 til 1936.

 

Er det noen som kan omgjøre dette materialet slik at det kan bli søkbart eller evnt. lagt ut for at andre kan lese dette?

 

Bildene jeg har er av kvalitet som fint kan leses og de kan også forstørres uten å bli dårligere.

 

Ser at det er mange som har gjort dette før og jeg tror at denne protokollen hadde gått tapt hvis ikke jeg hadde avfotografert det hele.

 

steinv@vissebraaten.no       evnt. 90693540

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skannet inn - tatt bilder av en protokoll herfra som inneholder 1917 til 1936.

 

Er det noen som kan omgjøre dette materialet slik at det kan bli søkbart eller evnt. lagt ut for at andre kan lese dette?

 

Bildene jeg har er av kvalitet som fint kan leses og de kan også forstørres uten å bli dårligere.

 

Ser at det er mange som har gjort dette før og jeg tror at denne protokollen hadde gått tapt hvis ikke jeg hadde avfotografert det hele.

 

steinv@vissebraaten.no       evnt. 90693540

 

Dette høres interessant ut. Nes lensmannskontor ble opprettet i 1917, men likevel har ikke Statsarkivet på Kongsberg dødsfallsprotokoller for Nes eldre enn 1933. Kan det her være snakk om en dødsfallsprotokoll som har vært ansett som tapt?

 

For oss er det i første omgang viktigst å få avklart om protokollen hører hjemme i Statsarkivet på Kongsberg. Jeg flytter derfor spørsmålet til deres forum. Digitaliseringen kan vi komme tilbake til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har desverre ikke denne! Tenkte at bildene fra sidene kunne brukes.

 

Jeg er nå glad for atjeg tok bilder av boka den gang jeg hadde den i huset.

 

Kan kanskje brukes.

 

Gi meg et hint eller en telefon.

mvh

Steinar Vissebråten

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.