Gå til innhold
Arkivverket

Ett oppslagsønske på Ancestry.com


erling t endresen
 Del

Recommended Posts

Jeg finner følgende, når jeg søker på Claus Fotland.

 

Jeg lurer på om Claus Fotland er nevnt i originalen, dersom noen får denne opp ved søk.  Hva står det i skipspapirene?

 

NAMN: Bettie Sale Fotland KÖN: Female FÖDELSEDATUM: 1887 FÖDELSEORT: Ind. AVRESEDATUM: 16 May 1950 ÅLDER VID AVFÄRD: 63 AVRESEORT: New York, New York, USA FARTYG: Stavangerfjord HAMN: New York

 

 

Heter mannen hennes Claus, eller er det denne Christoffer Fotland?

Kildeinformasjon: Rogaland fylke, Time i Lye, Ministerialbok nr. A 8 (1881-1892), Fødte og døpte 1891, side 114. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6354&idx_id=6354&uid=ny&idx_side=-120
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070219650167.jpg

 

 

Endret av erling t endresen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg finner ingen andre Fotland på passasjerlista 1950.

 

Det står: Bettie Sale Fotland,2725 Carolina Dr.,San Pedro ,Cal.,63 år, F, f. ind.us passport no:243488,lengde passasjer har tenkt være borte: 1 år.

 

I alle folketellinger finner jeg henne og mannen Christopher Fotland.

Finner han også som mannskap og passasjer på flere fartøy,b.l.a. fra Stavanger 12/10 1950 til Boston.Han har da samme adr. i USA som Bettie Sale Fotland hadde.Christopher F. døde des. 1972.

 

Hilsen Kari

Endret av Kari Aabelvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hva som letes etter her; er det opphavet til Chris Fotlands ektefelle, Bettie Sale Fotland?

Name: Bettie Fotland SSN: 551-12-2662 Last Residence:

81501 Grand Junction, Mesa, Colorado, USA

BORN: 26 Jun 1886 Died: Feb 1981

 

Bettie  har sannsynligvis vært gift tidligere for i 1940 census er det oppført flere stesønner til Chris, disse heter xx Stewart.

Name Age Christoffer Fotland 48 Bettie S Fotland 53 James M Stewart 25 Dorothy Stewart 27 James M Stewart 8/12

 

Da er det gjerne denne som gifter seg i Washington i 1908

Nedenfor i 1910 census

Name: Bettie Clemmons Spouse: James M Stewart Marriage Date: 24 Jun 1908 Marriage Place: Pierce

 

Ancestry.com. Washington, Marriage Records, 1865-2004 

 

 

Name: Bettie S Stewart Age in 1910: 23 Birth Year: abt 1887 Birthplace: Indiana Home in 1910: Tacoma Ward 8, Pierce, Washington Street: Moton Race: White Gender: Female Relation to Head of House: Wife Marital Status: Married Spouse's Name: James M Stewart Father's Birthplace: Illinois Mother's Birthplace: Kentucky Native Tongue: English Able to Read: Yes Able to Write: Yes Years Married: 1 Number of Children Born: 0 Number of Children Living: 0 Neighbors: View others on page Household Members: Name Age James M Stewart 24 Bettie S Stewart 23

 

Kanskje denne i Indiana:

Name: Bettie L Clemmons Father: John S Mother: Blanch Sale County: Monroe Gender: Female Birth Date: 26 Jun 1886 Reference: Monroe County Indiana
Index to Birth Records
1882 - 1920 Inclusive
Letters A - Z Inclusive Book: CH-24 Page: 60

Mvh

Hans Gangstø

Endret av Hans Gangstø
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.