Gå til innhold
Arkivverket
Gro Hjelle

Helene Otilie Ladim,hvor ble det av henne?

Recommended Posts

Gro Hjelle

Helene Othilie f 8.febr. 1887(fra krk.bok) dpt.25.03. Far Meiribestyrer Julius Olsen, mor Johanne Mathisdtr.

Borge Kr.k.bok. døpte  1888. s. 12.nr 15.(Hun oppgir alltid overalt at hun er født i 1888)

I FT. 1910 bor de i Skiptvedt  og heter  Bergsland.

Helene Othilie gifter seg 01.11.1912 med Johan Hilmar Martinsen fra Skiptvedt.

De bor da , og gifter seg, i Skiptvedt.

De får etter hvert  4 barn, f. 1919,1921,1924, og 1926.( har ikke funnet flere) Ett barn dør 1. år gammelt. f. 1924,død 1925.

Familien søker navnebytte,og tar etternavnet Ladim.

I 1935 finner jeg i Skiptvedt, den 22. febr. Lensearb. Johan Hilmar Ladim ,enkem. f. 24.10. 1888.Bopæl Ladim. dødsårsak: hjertelammelse.

Jeg har ikke klart å finne Helene Othilie død, og han er oppført som enkemann. Hvor ble det av hun?

På DIS sine sider over gravminner finner jeg en :Helene Othilie Ladim død 1962. i Varteig /Sarpsborg. Men dette kan vel ikke være  "min" Helene? Hennes mann var jo enkemann da han døde i 1935.Eller? Noen som vet hvordan jeg kan finne det ut?

vh Gro Hjelle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ann-Mary Engum

Dobbeltposting.

Kan slettes av moderator.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.