Gå til innhold
Arkivverket

Family Tree Maker (FTM) er tilbake


JanMKeus
 Del

Recommended Posts

Jeg fikk i dag en mail fra Ancestry som ha kjøpt FTM og lanserer nå en ny utgave.

Er det noen av dere som har erfaringen med denne nye FTM-versjon?

Jeg selv bruker en eldre versjon (2006) som jeg er forsåvidt fornøyd med, men er åpen for fornyelse.

JanM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Jan

 

Etter å ha brukt FTM i vel 15 år (tilbake til norsk språkdrakt i 2000) og de siste par år FTM 2014 sammen med "Family Book Creator" for rapporter, vil jeg gi begge program mine beste anbefalinger.

"Family Book Creator" har unike muligheter for raskt og enkelt lage flotte slektbøker ut fra FTM, også i norsk språkdrakt.
FTM ble i februar iår solgt fra Ancestry til Software MacKiev, som alt 1.mars kom med sin første oppdatering og som beskrives bra her.
Modern Software Experience har ellers mange nyttige kommentarer til FTM 2014.
 
Håper dette kan være deg til noe hjelp.
 
Lykke til !  :)
 
Mvh Dag Arne
Endret av Dag Arne Danielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt FTM i mange år og synest at det er eit fint program. På slutten av 1990 studerte min sønn i Skottland, då kjøpte han ei CD med div tek. program på. Og på den CD'en var og FTM programmet. Han fiksa litt på språket - så då hadde eg  slektsprogram på "engelsk og norsk" som dei syng i slageren. Kjøpte så 2006 versjonen. Har hatt lite tid til slektsregistrering i dei siste ti åra. Men den der "Family Book Creator" såg fin ut. Må nok få tak i det nye programmet. Skal verte spennande!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har brukt FTM i mange år og synest at det er eit fint program. På slutten av 1990 studerte min sønn i Skottland, då kjøpte han ei CD med div tek. program på. Og på den CD'en var og FTM programmet. Han fiksa litt på språket - så då hadde eg  slektsprogram på "engelsk og norsk" som dei syng i slageren. Kjøpte så 2006 versjonen. Har hatt lite tid til slektsregistrering i dei siste ti åra. Men den der "Family Book Creator" såg fin ut. Må nok få tak i det nye programmet. Skal verte spennande!

 

Enig med deg Sol at FTM er et fint program !

Jeg vil absolutt anbefale deg å gratis teste ut "Family Book Creator" i 14 dager.
Etter to års bruk av FBC sammen med FTM (som jeg har brukt i 15 år), har jeg så absolutt funnet "mitt slektsprogram".
Evt. problem med ledetekster på engelsk i FTM, mer enn oppveies etter min mening av de mange nyttige funksjoner i FTM.
Kan blant annet nevne muligheten til TreeSync - om du ønsker å prøve det ut.
FBC har norske rapporter, samt svensk ledetekst og manual og er veldig enkelt å bruke som plugin til FTM 2014.
Lykke til !  :)
Endret av Dag Arne Danielsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.