Gå til innhold
Arkivverket

Mathea (Olsen) Marthinsen fra Grunersgt. 13, Christiania


Bjørn Katnosa
 Del

Recommended Posts

Min oldefar Magnus Olsen var onkel til Mathea - jeg har registrert henne senest i Grunersgt. 13 i Christiania i adressebok for 1944 - etter det har jeg ikke klart å finne ut hvor og når hun døde - hun var gift med Ludvik Teodor Marthinsen. Jeg har heller ikke klart å finne ut hva som skjedde med broren til Mathea - Karl Olsen

siste observasjon er folketelling 1910 for Trøgstad hvor han er oppgitt som kvegrøkter. Kan noen hjelpe.

 

 

Bjørn Katnosa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mathea var født 26 mai 1860 på Turter i Maridalen.

Har prøvd å slette dobbeltføringen av mitt innlegg - ikke fått det til enda men prøver på nytt.

 

 

Bjørn Katnosa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderator sletter dobbeltpostingen.

 

Kan være lurt å redigere tematittelen og skrive" Dobbeltposting,kan slettes" .


Hvis Mathea var født 1860,var hun 84 år da du  fant henne registrert i Grunersgt. 13 i Christiania i adressebok for 1944.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer at hun var 84 år i 1944 - jeg fant henne i adressebok for 1944 - i adressebok for 1945 er hun ikke registrert - mulig hun kan være død mellom 1944 og 45

men jeg har ikke klart å finne når eller hvor hun eventuelt døde.

 

Bjørn Katnosa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tror dette er riktig person - hun var enke -da døde hun under krigen - kanskje derfor det er vanskelig å finne ut av

Hjertelig takk for hjelpen.

 

Bjørn Katnosa

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Takk for hjelp til å finne dødsdato for Mathea Marthinsen (Olsen).

Jeg har nå funnet hva som skjedde med alle slektningene til min oldefar Magnus Olsen (Katnosa) - bortsett fra hva som skjedde med brødrene til Mathea.

Broren Karl har jeg registrert som kvegrøkter i Trøgstad i folketellingen 1910 - broren Niels er registrert ankommet New York 15/6-1882 - jeg har ikke

klart å finne noen av dem senere - kan noen hjelpe.

 

 

Bjørn Katnosa

 

 


Jeg glemte å anføre at søsteren Mathea Marthinsen bodde i Grunersgt. 13 fra rundt 1910 til hun døde i1944.

 

 

Bjørn Katnosa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.