Gå til innhold
Arkivverket

Jeg klarer ikke å lime inn....


Erik Hauke Tønnesen
 Del

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg trenger hjelp til å løse noen problemer med opphav til diverse personer, men klarer ikke å lime inn permanente sidelenker samt bildelenker i posten. Når jeg trykker på lenkeikonet kommer det opp en boks som ikke forsvinner selv om jeg trykker på cancel. What to do? Jeg har jo ikke lyst til å poste spørsmål uten lenker.

 

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du MS Edge, må du trykke på Paste-ikonet (fjerde fra høyre) og legge inn lenken med CTRL og V i boksen som kommer opp.

Bruker du andre nettlesere, er det nok å lime inn med CTRL og V direkte.

 

Lenkeikonet bruker du når du skal kamuflere lenken i annen tekst, som f. eks.

 

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Rygge, Ministerialbok nr. 3 (1814-1836), Ekteviede 1825-1827, side 396-397.

 

som lenker til sidelenken i informasjonen jeg har lagt inn under.

 

Kildeinformasjon: Østfold fylke, Rygge, Ministerialbok nr. 3 (1814-1836), Ekteviede 1825-1827, side 396-397.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7510&idx_id=7510&uid=ny&idx_side=-121
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061023050245.jpg

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide. :)

 

Med IE må en trykke TOGGLE editing mode (knappen øverst til venstre), før en får lagt inn lenke..  Det har vært slik lenge.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Omsider gikk det opp for meg hva #5 egentlig handler om !!!

 

Jeg bruker Internet Explorer, og begynte å bli oppgitt over ikke å få til å lime inn lenker. Først i dag skjønte jeg at IE betyr Internet Explorer. Jeg har drevet med data og Internet siden tidenes morgen..... Utrolig hvor blokkert man kan bli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.