Gå til innhold
Arkivverket

Beata Marthea Nilsdatter får et uægte barn med Hans Kristian Kristiansen som het Klara Karine Kristiansen i Land i Oppland.


Aslak Smedal
 Del

Recommended Posts

Klara Karine Kristiansen f. 23.10.1880

Se nr 61

Kildeinformasjon: Oppland fylke, Nordre Land, Ministerialbok nr. 2 (1872-1881), Fødte og døpte 1881, side 90. 
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_r6127&idx_id=6127&uid=ny&idx_side=-93

 

Mor: Berte Marthea Nilsdatter (42 aar) det vil si født ca 1838. Spørsmålet er om hun er født i Land eller et annet sted i Oppland.

 

Hans Kristian Kristiansens familie omtales nærmere i denne tråden: https://forum.arkivverket.no/topic/201418-hva-heter-foreldrene-til-hans-kristian-kristiansen-f-1822-i-land-i-oppland-og-hva-med-deres-aner/

 

 

Hjelp og tips mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Beata Martea Nilsdatter var født i 1842 og faren var født i 1859 ifølge boka så det er ikke hvor gamle de var som står ,men fødselsåret!. Beata Martea var først gift i Nordre Land i 1869 med Johan Pettersen http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8981&idx_id=8981&uid=ny&idx_side=-163men her har faren fått navnet Nils Harstad og ikke Nils Syversen. Klara Karine ble hvertfall senere gift med Peder Andreassen Løkken i Gjøvik.

Beate Mathea som var født på Erstadeie i Torpa ,Nordre Land 20-9-1842 og mannen Johan (som jeg ikke har funnet død) fikk 4 barn sammen før Johan døde og Beate fikk Klara Karine med Kristian Kristiansen Rønningen (som jeg har ham som i slektsprogrammet mitt). Berte som var gift med Hans Kristian Kristiansen var etter det jeg har den samme som Berte Nilsdatter Roterud ,født 1834 på Roterud under LIlle Aadnes ,Søndre Land og at hun og Hans kristian hadde 8 barn. 


en annen ting.....den Beate Martea Nilsdatter var født 20-9-1842 på Erstadeie i Nordre Land og i 1900 og 1910 bodde hun på Løvlistuen i Vardal. Men kan ikke se at hun noensinne var gift med Hans kristian Kristiansen f 1822. Hun fikk bare barn med en med ca samme navnet. Er evl derfor du ikke har funnet giftermålet? Kona til Hans Kristian ,Berte Nilsdatter f 1834 var jo 8 år eldre enn mora til Klara Karine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.