Gå til innhold
Arkivverket

Fødte i Eiker


Jorun Andersen
 Del

Recommended Posts

Jeg klarer ikke å finne fødte i Eiker i perioden 1753-1764. Finner kronologisk liste for denne perioden, men der er det bare Public absolvede. Er dette riktig, eller er det noe jeg ikke ser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker vårt fulle navn på forumet. :)

 For å endre navnet ditt/visningsnavnet/brukernavnet ditt kan du følge denne framgangsmåten: http://www.arkivverk...re-visningsnavn

 

Det er greit. Mener jeg har rettet nå.

Kirkebøkene for  Eiker mangler for perioden 1753-1764. 

Klokkerboken for Fiskum finnes her http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_id=8490

 

Takk skal du ha. Jeg leter etter et barn født på plassen Grønvold under Verp (Bakke) i Øvre Eiker. Da blir det vanskelig å finne henne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei, det er ikke henne, men jeg må sjekke litt rundt henne. Kan være fra samme slekten. Den jeg leter etter er Olline, ca 1 år gammel da det var skifte etter hennes far Ole Haldorsøn og Johanne Bjørnsdatter. Jeg står helt fast når det gjelder Johannes foreldre Bjørn Joensøn og Anne Pedersdatter og leter på alle tenkelige steder. Under denne letingen fant jeg skifte etter Ole Haldorsøn og oppdaget en datter jeg ikke har visst om. Er det mulig å få tydehjelp i denne gruppa til to skifter? Trenger ikke hele skiftene, men om det står noen navn der som kan være søsken, barn eller foreldre av de avdøde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke henne, men jeg må sjekke litt rundt henne. Kan være fra samme slekten. Den jeg leter etter er Olline, ca 1 år gammel da det var skifte etter hennes far Ole Haldorsøn og Johanne Bjørnsdatter. Jeg står helt fast når det gjelder Johannes foreldre Bjørn Joensøn og Anne Pedersdatter og leter på alle tenkelige steder. Under denne letingen fant jeg skifte etter Ole Haldorsøn og oppdaget en datter jeg ikke har visst om. Er det mulig å få tydehjelp i denne gruppa til to skifter? Trenger ikke hele skiftene, men om det står noen navn der som kan være søsken, barn eller foreldre av de avdøde?

 

Til obs, jeg har funnet Olline. Hun ble døpt i Kongsberg 28.4.1759 (Olea). Faren, Ole Haldorsøn/Halvorsøn var da "sal". Han døde 23.12.1758 i Konsberg og det var skifte etter han i Eiker 17.3.1760.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.