Gå til innhold
Arkivverket

Pantebok 35 for Toten?


Erik Hov
 Del

Recommended Posts

Har hatt en etterlysning på disforum siden ca november. I min leting i pantebøkene har jeg kommet over flere henvisninger til pantebok 35 for Toten og et sidetall/folio. 

Det ser imidlertid ikke ut som denne panteboka er skannet ,og det kan jo være fordi den bare inneholder skjemaer til bruk for panteobligasjoner og andre ting. 

Men siden denne boka ikke er lagt ut ,lurer jeg på om noen vet hvorfor??. Har prøvd å spurt statsarkivet i Hamar i november men fikk aldri svar! Hadde jo vært fint å fått de obligasjonene jeg prøver å skrive av mest mulig ferdig? ,og da hadde det vært fint om panteboka ble lagt ut ,men kanskje jeg må spørre statsarkivet igjen?

 

mvh Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jf. Arkivportalen ser pantebok nr. 35 ut til å inneholde kun skjemaer, og det er nok årsaken til at den i sin tid ikke ble mikrofilmet. Ettersom vår skanning er basert på mikrofilmingen, er den følgelig heller ikke skanna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rapporterer saken videre til seksjonen som styrer skanningsarbeidet, så vil de vurdere om denne panteboka kan inkluderes i 2016-planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.