Gå til innhold
Arkivverket

Thor Christopherson (Høyum) (1817- ) frå Luster og kona Kirsti Aamundsdotter frå ?? - ei skikkeleg «nøtt» i MN? - kven var ho og kvar vart dei av?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Dette er ein huslyd som eg har «kjempa med» i svært mange år og aldri greidd å finna ut av.  Kanskje er no tidi kommi for å gjera framsteg?

 

Eg attgjev frå manuskriptet mitt:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Thor Christopherson Høyum, bror av ovannemnde Hans Christopherson og likeins herifrå Høyeim, var f. på Spjelkavik i Borgund 27.7.1817 og fekk 19.4.1853 skøyte på garden då skiftet etter faren vart slutta.  Thor tok visstnok over gardsdrifti her på same tidi, men alt i 1854 fekk han ein ny paktar på bruket.  Sjølv vart han buande på Høyeim til 1855.

Thor Christopherson utvandra til Amerika i 1855 og gifte seg visstnok kring 1865 med ei Kirsti Aamundsdotter, i Amerika kjend som Christine Amundson.  Ho var f. i Noreg, men me veit korkje kvar eller kva tid.  Huslyden budde i Red Wing, Goodhue Co., Minn. sist i 1860-åri, men vart sidan borte derifrå utan at me no veit noko meir om lagnaden deira. 

 

##### (later destiny? – their deaths?)

 

Me kjenner til ei dotter etter dei:

a. Karen Agusta Christopherson, f. i Goodhue Co., Minn. 2.6.1867,

 

     ##### (lagnaden hennar?)

 

##### (fleire born?)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Her er det ikkje mykje å gå på!  Dåpen til Karen Augusta fann eg i ei kyrkjebok frå Red Wing, Goodhue Co., MN, men det var òg den einaste innførsli om dei!

 

Eg kan leggja til at Thor hadde fleire søsken i Vernon Co., WI og mange brorsøner som spreidde seg vide ikring!  Mange skreiv seg for Hoyum eller Hium, men òg Hiam!

 

Denne vert ikkje lett å løysa, men som danskane seier: «Den der intet vover, intet vinder»!

 

Eg takkar og bukkar på det djupaste for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

So har eg endeleg greidd å løysa denne utfordringi på eigi hand!

 

Eg fann eit dødsfall for ein Thor Christopherson i ei kyrkjebok frå Crawford Co., WI 8.9.1866, 50 år gamal.

 

So tenkte eg på om det kunne vera fleire personar med dette namnet i Noreg, og eit søk hjå FamilySearch gav følgjande overraskande svar:

 

Thor Christopherson, fødd 1826, gifte seg i Rødenes, Austfold 1.2.1855 med ei Kirstina Amunhdsdotter, fødd 1829, og dei fekk born i Rødenes og sidan i Høland.

 

I 1865 var dei gardfolk på Ringstadengen i Høland:

 

http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste.aspx?ft=1865&knr=0221&kenr=001&bnr=0035&lnr=000

 

og dei utvandra frå Høland i 1867:

 

Kildeinformasjon: Akershus fylke, Høland, Ministerialbok nr. I 11 (1862-1869), Inn- og utflyttede 1867, side 401.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=522&idx_id=522&uid=ny&idx_side=-350
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20060308020824.jpg

 

Dette parfolket var det so som fekk dotteri Karen Agusta i Goodhue Co., MN 2.6.1867!

 

Problemet er løyst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.