Gå til innhold
Arkivverket

Hvem var farfar Albert !!!


marianne Brady
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på om noen vet noe om min farfar Albert Hansen Brady !

 

Han var født i St. Louis Mo i 1881/1882. Han giftet seg med Marianne Haraldsen fra Odda, Ullensvang den 23. nov. 1912. i Church of the Redeemer Minneapolis, Marianne Haraldsen skriver da sitt navn, som Marie Haroldsen.De fikk en sønn den 5. august 1913, Herold John Brady, de bodde da i Hennepin 26. N 15. st. Han ble døpt i Chicago den18.mai 1919. av pastor Elias Rasmussen. Mor og sønn reiste til Norge i 1919, og bosatte seg i Odda. Hvem var denne mann? Skulle så gjerne vist litt mer om han, og hans fam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Takk for det som du har funnet ut. Jeg har sett disse papirer før, men her stopper det. Hvem var hans fam.? På hans dåpsattest står det Albert Hansen Brady, også på

 

min fars fødsels attest står det Albert H. Brady. Er han , eller hans fam. utvandret fra Norge.? Hvor kommer Brady navnet fra, er det noe de har tatt ?

 

Mvh Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kan dette være Albert og familien i 1900 og 1910? Ser at du har Albert f. 1881/82 St. Louis MO, så her avviker det selvsagt dersom du er sikker på det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder vielsesattesten (nederste ark) så tolker jeg det som en H etter Albert post-5105-0-20829300-1459619038_thumb.png

 

Det er også ført inn en korreksjon til Marie sitt etternavn post-5105-0-26841200-1459619095_thumb.png

 

I følge en slektsforsker (Brady Family Tree, Ancestry): "Marriage certificate transcription has Albert's name as Albert A Brady. My copy has an H and the baptismal certificate for their son records the name as Albert Hansen Brady. However, this certificate records Marie's birth place as Hennepin,Minnesota too."

 

Flere slektsforskere (Ancestry) lister denne Albert Hansen Brady som den jeg nevnte i post # 4.

Endret av Egil Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Ang. kandidaten i lenkene i # 4;

 

 

Se innlegg 11 i temaet på slektsforumet.(Grete)

 

"NB!her står det at Albert Amos Hansen er født i Sept 1888.Det er ikke denne Albert som gifter seg med Marie Haraldsen i 1912"

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=146370

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.