Gå til innhold
Arkivverket
Beate og Gunhild Hanssen

Fyrbøter Bodø

Recommended Posts

Beate og Gunhild Hanssen

Hei! Trenger bare litt tips til hvor jeg kan lete videre...noen som står nevnt som Fyrbøter i Bodø i FT 1885, er det bare båt de kan ha jobbet som det på? Hvilke båter kan de ha vært mønstret på? Hva var det neste logiske steg etter fyrbøter?

Beate

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Beate og Gunhild Hanssen

Hei! Trenger bare litt tips til hvor jeg kan lete videre...noen som står nevnt som Fyrbøter i Bodø i FT 1885, er det bare båt de kan ha jobbet som det på? Hvilke båter kan de ha vært mønstret på? Hva var det neste logiske steg etter fyrbøter?

Beate

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Beate og Gunhild Hanssen

Hei!

Takk men nei det er ikke han jeg leter etter. Her er han jeg ser etter http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01053305000992Fredrik Christian Petersen (Johansen) f. 02 mai 1862, Namsos. Her er han sammen med foreldrene, 3 søsken og en onkel i Bodø. I FT1891 er foreldrene og søsknene Inga og Johannes i Buksnes, men uten Fredrik. Men skal sjekke sjømannsrullene. Må jeg kontakte statsarkivet i Trondheim da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Richard Johan Natvig

Pinlig, jeg hang fast i Tromsø da jeg søkte opp karen i #3. Ja sjømannsruller for dette området skal befinne seg i Trondheim.

Endret av Richard Johan Natvig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.