Gå til innhold
Arkivverket

Nils Jensson Kjødnæs - fødd Luster 1808 - reiste frå kone og born til Amerika i 1846 i lag Gjertrud Knutsdotter Heltne - fødd 1826 - kvar vart dei av?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Dette er ei skikkeleg utfordring som har lege òpe i mange år, men som eg aldri har greidd å løysa.  No vonar eg på eksperthjelp frå det fantastiske Brukarforum for å komma vidare...:

 

Nils Jensson Kjødnæs, barnefødd på plassen Hovland under garden Sørheim i Luster, vart døypt i Luster 20.3.1808 og gifte seg i Luster 14.11.1831 med Mari Arnesdotter Kjødnæs (1799-1874); dei overtok som gardbrukarar på Kjødnes og fekk fire born i lag.

 

På ein husmannsplass under garden budde Ole Knutson Kjødnæs (1806-1877), gift med Kari Eriksdotter Heltne (1790-1875).  Denne Kari hadde ei dotter før ho vart gift:

 

Gjertrud Knutsdotter Heltne, fødd i Luster 17.1.1826.

 

I 1846 reiste Nils Jensson frå kone og born til Amerika, og han hadde med seg unge Gjertrud Knutsdotter!

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Luster, Ministerialbok nr. A 6 (1840-1848), Inn- og utflyttede 1846, side 185.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8400&idx_id=8400&uid=ny&idx_side=-164
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070305660164.jpg

 

Kona Mari heldt fram med gardsdrifti på Kjødnes, og når det vart skift etter ho i 1874, vert det sagt at «mannen lever i Amerika», men det står ikkje noko om kvar eller kva namn han nytta!

 

Ti tross for intensiv leiting har eg so langt ikkje greidd finna spor etter Nils og/eller Gjertrud i Amerika.  Nils hadde slektningar som sidan busette seg i Buffalo Co., WI (settlement vart grunnlagt av sogningar mist på 1850-talet), og dit reiste òg einaste sonen til Nils, Jens Nilsson Kjodness (1840-1906), men det var først mange år seinare.  Eg har vore i kontakt med etterkomarar etter Jens, men ingen veit noko i det heile om kvar det vart av «gamle Nils».

 

Her ser me kan henda «konturane» av ein aldri so liten «skandale», og det hadde vore «kjempe» å finna ut kva som skjedde med dei i Amerika!?

 

Eg takkar og bukkar på det djupaste for alle gode tips i denne saki!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et familietre på Familysearch oppgir at Gjertrud var gift først med en Ole Iversen (1826 - 1859), deretter i 1861 med en Christopher Benson. https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:KCHQ-GWD

 

I 1900 bor hun hos sønnen Lewis og hans familie https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HT-6WM9-2ZC?mode=g&i=14&wc=9B7W-W3B%3A1031648401%2C1032974901%2C1033022301%3Fcc%3D1325221&cc=1325221

 

Hun skal ha dødd i South Dakota i 1908 https://familysearch.org/ark:/61903/2:1:MWSP-12V

Endret av Lars Johannessen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo berre heilt fantastisk!  Hjarteleg takk til Grethe og særleg til Lars J. som har greidd å finna att Gjertrud Knutsdotter i Amerika!  Eg er storligen imponert og takkar og bukkar på det djupaste, sjølv om eg får ildt i ryggen...

 

Eg lyt ha litt tid til å studera desse opplysningane nærare og vil koma attende med ei oppdatering, men ville gjerne stadfesta gleda mi so snøgt som råd var!

 

Det kan forresten sjå ut som om Nils og Gjertrud har reist til Chicago, IL i 1846, men å finna lagnaden til Nils, vert sikkert ikkje so lett...

 

Nok ein kjempetakk!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har eg studert huslyden til Gjertrud Knutsdotter ganske so grundig, og eg har finne mange spennande detaljar, både på nettet og gjennom andre kjelder.  Dette har resultert i eit ganske so omfattande manuskript, som diverre framleis har ein god del hòl, men kanskje nokre av dei kan løysast i fellesskap?

 

Her følgjer manuskriptet:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Gjertrud Knutsdotter (Heltne/Kjødnes), dotter av Kari Eriksdotter og gardbrukar Knut Olson på Bolstad (1800-1826), var f. 17.1.1826,

Gertrude Knutson utvandra i 1846 til Amerika i lag med husbonden på garden, Nils Jensson.  Truleg fór dei til Chicago, Ill. der Gertrude gifte seg første gongen 20.1.1850 med Ole Iverson frå Orvedal i Vik, i Amerika kjend som Ole Iverson.  Han var son av husmann Iver Thorson på Teigane under Orvedal, opphavleg frå ein plass

 

##### (kva for ein plass var dette?)

 

under Åse, og kona Ragnhild Johnsdotter frå Nummedal og f. i Vik 16.12.1826, men utvandra til Amerika med foreldri sine i 1846.  Ole og Gertrude budde først nokre år i Chicago, Cook Co., Ill. der Ole rimelegvis livnærte seg som arbeidar («laborer»), men i 1856 flytte dei til ein farm i Sumner township, Winneshiek Co., Ia. der Ole d.

 

##### (exact date of his death? – NB: still recorded as farmer there in 1860!!)

 

.1.1859.  Gertrude gifte seg so att i Winneshiek Co., Ia. 18.10.1861 med Christopher Bendikson frå Hopperstad i Vik, i Amerika kjend som Christopher Benson.  Han var son av husmann Bendik Hansson i Hagen under Hopperstad, opphavleg frå Bø under Brekke,

 

##### (sjekka om Bø er plass under Brekke!?)

 

og kona Britha Christophersdotter frå

 

##### (opphavet hennar? – kalla Hove ved vigsli 1819 – 1801: fosterdotter på Øvstedal!)

 

og f. i Vik 15.7.1827, men utvandra til Amerika i 1853.  Christopher tok over som farmar i Sumner township, Winneshiek Co., Ia., og han og Gertrude budde der til dei våren 1873 flytte til ein «homestead» farm i Highland township, Minnehaha Co., S.D.  Christopher d. i Minnehaha Co., S.D. 8.11.1899, medan Gertrude Benson d. same staden 13.4.1908.  Ho fekk i alt seks born, to frå første ekteskapet og fire frå det andre:

a. Edward Olson, f. i Chicago, Ill. 14.11.1853, d. i Jasper, Minn. 15.12.1915.  Han gifte seg i Minnehaha Co., S.D.

 

     ##### (date of their marriage?)

 

     1878 med Britha Hermundsdotter frå Øvstedal i Vik, i Amerika kjend som Bertha Opstedahl.  Ho var dotter av gardbrukar Hermund Olson på Øvstedal og kona Ranvei Johnsdotter frå Nåsen på Vossestrand, Voss og f. i Vik 19.12.1859, men utvandra til Amerika med far sin og fleire søsken i 1871.  Ho d. i Pipestone Co., Minn. 5.3.1944.  Edward og Bertha farma i mange år i Highland township, Minnehaha Co., S.D., men flytte i 1898 til Jasper, Pipestone Co., Minn. der Edward sidan livnærte seg som arbeidar («laborer»).  Som enkje flytte Bertha inn hjå yngste dotter si på ein farm i Eden township, Pipestone Co., Minn. der ho budde levetidi ut.  Edward og Bertha fekk ni born i lag.

b. Caroline Lorina Olson, f. i Chicago, Ill. 26.2.1856, d. i Jasper, Minn. 4.10.1928.  Caroline gifte seg

 

     ##### (place of their marriage?)

 

     9.7.1877 med Erik

 

     ##### (fullt norsk namn?)

 

     ##### (opphavet hans?)

 

     i Amerika kjend som Erick O. Elverson.  Han var son av

 

     ##### (foreldri hans?)

 

     og f.

 

     ##### (dato og stad for fødsli hans? – 19.12.1849 eller 1851/1852 i Sogn??)

 

     1852.  Han utvandra til Amerika i 1869

 

     ##### (sjekka utvandringsåret? – òg oppgjeve 1868 og 1871!)

 

     og d. i Jasper, Minn. 27.3.1935.  Erick og Caroline farma i Highland township, Minnehaha Co., S.D., men flytte

 

     ##### (year of removal? – between 1910 and 1920!)

 

     inn til Jasper, Pipestone Co., Minn.  Dei fekk ni born i lag.

c. Hellek, kjend som Ellick C. Benson, tvilling, f. i Winneshiek Co., Ia. 10.7.1862, d. i Jasper, Minn. 17.3.1935.  Ellick gifte seg

 

     ##### (date and place of her marriage? – 1887/1888)

 

     med

 

     ##### (fullt norsk namn?)

 

     ##### (opphavet hennar?)

 

     i Amerika kjend som Bertha E. Brekke.  Ho var dotter av

 

     ##### (foreldri hennar? – Eling og Ingeborg Brekke! – fulle namn?)

 

     og f.

 

     ##### (dato og stad for fødsli hennar?)

 

     .1.1867, men utvandra til Amerika i

 

     ##### (utvandringsåret hennar? – oppgjeve 1869, 1885 og 1887!?)

 

     Ho d. i Jasper, Minn. 5.6.1947.  Ellick og Bertha farma i Highland township, Minnehaha Co., S.D. til dei kring 1901 flytte til Jasper, Pipestone Co., Minn.  Ellick var sidan arbeidar og snikkar («laborer and carpenter»), medan Bertha var vaskeriarbeidar («laundress»).  Dei fekk ti born i lag.

d. Olina, kjend som Lena C. Benson, likeins tvilling og f. i Winneshiek Co., Ia. 10.7.1862,

 

     ##### (listed 1870 – destiny? – dead by 1880?)

 

e. Lewis C. Benson, f. i Winneshiek Co., Ia. 1.6.1865, d. i Minnehaha Co., S.D. 7.10.1929.  Lewis gifte seg

 

     ##### (date and place of his marriage? – 1889!?)

 

     med Anna

 

     ##### (fullt norsk namn?)

 

     ##### (opphavet hennar?)

 

     i Amerika kjend som Anna Carlson.  Ho var dotter av

 

     ##### (foreldri hennar?)

 

     og f.

 

     ##### (dato og stad for fødsli hennar? – utvandringsår 1869 er oppgjeve i 1900, 1910 og 1920!)

 

     .4.1865, men utvandra til Amerika i 1869.  Ho d.

 

     ##### (date and place of her death? – after 1930!)

 

     Lewis og Anna farma i Highland township, Minnehaha Co., S.D. og budde der levetidi ut. 

 

     ##### (verify? – Anna seems to have left the area??)

 

     Dei fekk åtte born i lag.

f. Christenca, kjend som Christine Benson, f. i Winneshiek Co., Ia. 25.9.1867, d. i Minneapolis, Minn. 18.1.1944.  Christine gifte seg i Minnehaha Co., S.D. 3.5.1891 med Peter A. Teslow, f. i Freeborn Co., Minn. 1.1.1866.  Han d. i Faribault, Minn. 3.10.1928.  Peter Teslow var kornhandlar («grain merchant and buyer»), og han og Christine budde første åri i Jasper, Pipestone Co., Minn., men flytte kring 1906 til Minneapolis, Hennepin Co., Minn. og derifrå kring 1909 til Fessenden, Wells Co., N.D.  Frå 1911 var dei so busette i Faribault, Rice Co., Minn., men som enkje flytte Christine i 1929 på ny til Minneapolis, Hennepin Co., Minn. der ho budde levetidi ut.  Peter og Christine fekk tre born i lag.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar på ny for god hjelp med denne huslyden og vonar på fleire positive innspel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars !
 
Du skriv:  Gertrude Knutson utvandra i 1846 til Amerika i lag med husbonden på garden, Nils Jensson. Truleg fór dei til Chicago, Ill. der Gertrude gifte seg første gongen 20.1.1850 med Ole Iverson frå Orvedal i Vik, i Amerika kjend som Ole Iverson. Han var son av husmann Iver Thorson på Teigane under Orvedal, opphavleg frå ein plass
##### (kva for ein plass var dette?) er ditt spyrsmål ?
under Åse, og kona Ragnhild Johnsdotter frå Nummedal og f. i Vik 16.12.1826, men utvandra til Amerika med foreldri sine i 1846.

Husmannen Ivar Torson Åse f. 1789 og kona Ragnhild f. 1786 flytte til Huglagjerde, plass under Orvedal ca 1840 til dei reiste til USA i 1846.  Ein son, Hermund 1811-88, kjøpte Huglagjerde i 1844.

 

Eg ser at utvandrarbokji brukar Teigum.

 

Kjem attende med noko meir om 1 - 2 dagar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Jon for nytt innlegg!

 

Når det gjeld bustaden under Orvedal til Iver Thorson og kona Ragnhild, har eg bytt denne ut med «Huglagjerde (Teigane) under Orvedal» i staden for berre Teigane.  Elles er det framleis uklart kva plass under Åse Iver sjølv var oppvaksen på..

 

Eg takkar igjen for alle gode tips og hjelp med denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars !
 
Ang innlegg nr 5:   c. Hellek, kjend som Ellick C. Benson, tvilling, f. i Winneshiek Co., Ia. 10.7.1862.  Ellick gifte seg Britha E. Brekke.

 

Husmann Ellend Gunderson er 47 år v/ FT 1865 og gift m/ Ingeborg Pedersdtr 42 år. Dei har ei dtr som heiter Britha, 17 år i 1865. På Fylkesarkivet finn eg Brita Ellendsdtr Brekke, Aurland, utflytta til Amerika i 1868. Kan det væra henne ?

 

Jon S.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars !
 
Kan Anna Carlson gift m/ e) Lewis væra frå Luster ?
 
Eg fann desse på Fylkesarkivet:   Då eg søkte på An% utvandra 1869 til Ameri%, fekk eg kun 3 stk m/ farsnavnet som byrja på C%, og alle 3 reiste frå Luster !!

u Anna Christend. Bolstad 1869 Luster Amerika
u Anna Christend. Ottum 1869 Luster Amerika
u Anna Christofferd. Fortun 1869 Luster Amerika

 

Har du kontr på desse 3, Lars ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Jon både for direkte melding og nye innlegg om dette emnet!

 

Eg har studert innleggi dine, og eg har i dag òg motteke nye opplysningar frå Minnesota.  Det syner seg at Bertha Brekke var frå Brekke i Aurland, medan Erick Elverson var frå Øvstedalen i Vik!

 

Anna Carlson er nok ikkje frå Luster, men kvar ho kom ifrå, veit eg ikkje..., enno!

 

Eg har oppdatert manuskriptet som følger:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Gjertrud Knutsdotter (Heltne/Kjødnes), f. i Luster 17.1.1826,

Gertrude Knutson utvandra i 1846 til Amerika i lag med husbonden på garden, Nils Jensson.  Truleg fór dei til Chicago, Ill. der Gertrude gifte seg første gongen 20.1.1850 med Ole Iverson frå Orvedal i Vik, i Amerika kjend som Ole Iverson.  Han var son av husmann Iver Thorson på Huglagjerde (Teigane) under Orvedal, opphavleg frå ein plass

 

##### (kva for ein plass var dette?)

 

under Åse, og kona Ragnhild Johnsdotter frå Nummedal og f. i Vik 16.12.1826, men utvandra til Amerika med foreldri sine i 1846.  Ole og Gertrude budde først nokre år i Chicago, Cook Co., Ill. der Ole rimelegvis livnærte seg som arbeidar («laborer»), men i 1856 flytte dei til ein farm i Sumner township, Winneshiek Co., Ia. der Ole d.

 

##### (exact date of his death? – NB: still recorded as farmer there in 1860!!)

 

.1.1859.  Gertrude gifte seg so att i Winneshiek Co., Ia. 18.10.1861 med Christopher Bendikson frå Hopperstad i Vik, i Amerika kjend som Christopher Benson.  Han var son av husmann Bendik Hansson i Hagen under Hopperstad, opphavleg frå Bø under Brekke,

 

##### (sjekka om Bø er plass under Brekke!?)

 

og kona Britha Christophersdotter frå

 

##### (opphavet hennar? – kalla Hove ved vigsli 1819 – 1801: fosterdotter på Øvstedal!)

 

og f. i Vik 15.7.1827, men utvandra til Amerika i 1853.  Christopher tok over som farmar i Sumner township, Winneshiek Co., Ia., og han og Gertrude budde der til dei våren 1874 flytte til ein «homestead» farm i Highland township, Minnehaha Co., S.D.  Christopher d. i Minnehaha Co., S.D. 8.11.1899, medan Gertrude Benson d. same staden 13.4.1908.  Ho fekk i alt seks born, to frå første ekteskapet og fire frå det andre:

a. Edward Olson, f. i Chicago, Ill. 14.11.1853, d. i Jasper, Minn. 15.12.1915.  Han gifte seg i Minnehaha Co., S.D.

 

     ##### (date of their marriage?)

 

     1878 med Britha Hermundsdotter frå Øvstedal i Vik, i Amerika kjend som Bertha Opstedahl.  Ho var dotter av gardbrukar Hermund Olson på Øvstedal og kona Ranvei Johnsdotter frå Nåsen på Vossestrand, Voss og f. i Vik 19.12.1859, men utvandra til Amerika med far sin og fleire søsken i 1871.  Ho d. i Pipestone Co., Minn. 5.3.1944.  Edward og Bertha farma i mange år i Highland township, Minnehaha Co., S.D., men flytte i 1898 til Jasper, Pipestone Co., Minn. der Edward sidan livnærte seg som arbeidar («laborer»).  Som enkje flytte Bertha inn hjå yngste dotter si på ein farm i Eden township, Pipestone Co., Minn. der ho budde levetidi ut.  Edward og Bertha fekk ni born i lag.

b. Caroline Lorina Olson, f. i Chicago, Ill. 26.2.1856, d. i Jasper, Minn. 4.10.1928.  Caroline gifte seg

 

     ##### (place of their marriage?)

 

     9.7.1877 med Erik Ellefson frå Øvstedal i Vik., i Amerika kjend som Erick O. Elverson.  Han var son av husmann Ellef Nilsson på

 

     ##### (ein plass – kva plass? – Moane? – er i FT1865 kalla gardbrukar!!)

 

     under Øvstedal, opphavleg frå Moen under

 

     ##### (kva gard?)

 

     og kona Anna Olsdotter frå Øvstedalen og f. i Vik 17.12.1848.  Han utvandra til Amerika i 1870 og d. i Jasper, Minn. 27.3.1935.  Erick og Caroline farma i Highland township, Minnehaha Co., S.D., men flytte hausten 1919 inn til Jasper, Pipestone Co., Minn.  Dei fekk ni born i lag.

c. Hellek, kjend som Alex C. Benson, tvilling, f. i Winneshiek Co., Ia. 10.7.1862, d. i Jasper, Minn. 17.3.1935.  Ellick gifte seg i Minnehaha Co., S.D. 15.9.1888 med Britha Ellingsdotter Brekke frå Brekke i Aurland, i Amerika kjend som Bertha E. Brekke.  Ho var dotter av innerst Elling Carlson på Brekke, opphavleg frå ein plass

 

     ##### (kva plass?)

 

     under Brekke, og kona Ingeborg Andersdotter frå

 

     ##### (kva plass?)

 

     under Brekke og f. i Aurland 9.1.1867, men utvandra til Amerika med foreldri sine i 1868.  Ho d. i Jasper, Minn. 5.6.1947.  Alex og Bertha farma i Highland township, Minnehaha Co., S.D. til dei i 1901 flytte til Jasper, Pipestone Co., Minn.  Alex var sidan arbeidar og snikkar («laborer and carpenter»), medan Bertha var vaskeriarbeidar («laundress»).  Dei fekk ti born i lag.

d. Olina, kjend som Lena C. Benson, likeins tvilling og f. i Winneshiek Co., Ia. 10.7.1862,

 

     ##### (listed 1870 – destiny? – dead by 1880?)

 

e. Lewis C. Benson, f. i Winneshiek Co., Ia. 1.6.1865, d. i Minnehaha Co., S.D. 7.10.1929.  Lewis gifte seg

 

     ##### (date and place of his marriage? – 1889!?)

 

     med Anna

 

     ##### (fullt norsk namn?)

 

     ##### (opphavet hennar?)

 

     i Amerika kjend som Anna Carlson.  Ho var dotter av

 

     ##### (foreldri hennar?)

 

     og f.

 

     ##### (dato og stad for fødsli hennar? – utvandringsår 1869 er oppgjeve i 1900, 1910 og 1920!)

 

     .4.1865, men utvandra til Amerika i 1869.  Ho d.

 

     ##### (date and place of her death? – after 1930!)

 

     Lewis og Anna farma i Highland township, Minnehaha Co., S.D. og budde der levetidi ut. 

 

     ##### (verify? – Anna seems to have left the area??)

 

     Dei fekk åtte born i lag.

f. Christenca, kjend som Christine Benson, f. i Winneshiek Co., Ia. 25.9.1867, d. i Minneapolis, Minn. 18.1.1944.  Christine gifte seg i Minnehaha Co., S.D. 3.5.1891 med Peter A. Teslow, f. i Freeborn Co., Minn. 1.1.1866.  Han d. i Faribault, Minn. 3.10.1928.  Peter Teslow var kornhandlar («grain merchant and buyer»), og han og Christine budde første åri i Jasper, Pipestone Co., Minn., men flytte kring 1906 til Minneapolis, Hennepin Co., Minn. og derifrå kring 1909 til Fessenden, Wells Co., N.D.  Frå 1911 var dei so busette i Faribault, Rice Co., Minn., men som enkje flytte Christine i 1929 på ny til Minneapolis, Hennepin Co., Minn. der ho budde levetidi ut.  Peter og Christine fekk tre born i lag.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar på ny for alle gode tips om denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No vart eg NOKO usikker, Lars !
 
I innlegg nr 5 er Ingeborg mor, og far = Eling.
I  nr 10 = Ingeborg Andersdtr = mor og Elling Carlson = far.
 
Då kan det IKKJE væra henne som eg nevnte i innlegg nr 8, for far = Husmann Ellend Gunderson er 47 år v/ FT 1865 og Mor er Ingeborg Pedersdtr 42 år.
 
Har du funne ei anna Britha, ca 17 år i 1865, Aurland, Lars ? Eller ...

___________________________________________________

b. Caroline Lorina Olson, f. i Chicago, Ill. 26.2.1856, d. i Jasper, Minn. 4.10.1928. Caroline gifte seg I Amerika (ein stad ?)
9.7.1877 med Erik Ellefson frå Øvstedal i Vik., i Amerika kjend som Erick O. Elverson.  Han var son av husmann Ellef Nilsson på
##### (ein plass – kva plass? – Moane? – er i FT1865 kalla gardbrukar!!) under Øvstedal, opphavleg frå Moen under
##### (kva gard?) Hove s. 168.  (Gudmund Balvoll brukar Moane-Hove som etternavn på Ellef Nilsson f. 1809 utv i 1882, s. 32, der han dreiv eit lite bruk)
og kona Anna Olsdotter frå Øvstedalen og f. i Vik 17.12.1848.

 

Nok for i kveld for meg (les: natt) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ein sein, men like hjarteleg takk til Jon for siste innlegget!

 

Denne huslyden er vorten liggjande i ro då eg har venta på nye opplysningar frå Amerika.  Førebels er det ikkje kome noko meir derifrå, men eg vil likevel gjerne få syna fram stoda for manuskriptet pr. i dag.

 

Framleis manglar det nokre detaljar med omsyn til bustader i VIK i Sogn, men desse er kan henda vanskelege å definera når hendingane ligg so langt attende i tid?

 

~~~~~~~~~~~~~~~ NB: Etter nye funn er dette manuskriptet no erstatta av eit nytt i innlegg #17 nedanfor!

 

So vil eg på ny få takka på det hjartelegaste for all god hjelp eg får til å fylla dei «hòli» som framleis ligg føre i dette manuskriptet!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved søk på Ann* *arlsd* i Digitalarkivet i f.t. 1865, kommer jeg opp over 30 kandidater! Ei Anne Karlsdatter i Hjartdal så lovende ut, født i april 1865, datter av Karl Pedersen Strengehagen. Men Hjartaldalsoga : gard og ætt 3 B, viser at henne er det ikke som utvandrer i 1869. 

 

Er dette dine folk i US census 1910?

 

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:MPXF-RKS

 

Name: Anna C Benson
Titles and Terms:
Event Type: Census
Event Date: 1910
Event Place: Highland, Minnehaha, South Dakota, United States
District: ED 330
Gender: Female
Age: 45
Marital Status: Married
Race: White
Race (Original): White
Relationship to Head of Household: Wife
Relationship to Head of Household (Original): Wife
Birth Year (Estimated): 1865
Birthplace: Norway
Immigration Year: 1870
Father's Birthplace: Norway
Mother's Birthplace: Norway
Sheet Letter: A
Sheet Number: 4
 
Household Role Gender Age Birthplace
Lewis C Benson Head M 44 Iowa
Anna C Benson Wife F 45 Norway
Josie Benson Daughter F 19 South Dakota
Elmer Benson Son M 17 South Dakota
Arthur Benson Son M 14 South Dakota
Clarence Benson Son M 12 South Dakota
Ella Benson Daughter F 10 South Dakota
Leonard Benson Son M 7 South Dakota
Walter Benson Son M 5 South Dakota
Orton Benson Son M 2 South Dakota
 
Og i 1900 - det ser ikke ut som Anne C. Benson hjelper oss noe særlig, for ektemannen heter også Lewis C. Benson:
 
 
Name: Anna C Benson
Titles and Terms:
Event Type: Census
Event Year: 1900
Event Place: Highland & Logan Townships, Minnehaha, South Dakota, United States
District: 259
Gender: Female
Age: 35
Marital Status: Married
Race: White
Race (Original): W
Relationship to Head of Household: Wife
Relationship to Head of Household (Original): Wife
Number of Living Children: 5
Years Married: 11
Birth Date: Apr 1865
Birthplace: Norway
Marriage Year (Estimated): 1889
Immigration Year: 1870
Father's Birthplace: Norway
Mother's Birthplace: Norway
Mother of how many children: 5
 
Household Role Gender Age Birthplace
Lewis C Benson Head M 35 Iowa
Anna C Benson Wife F 35 Norway
Jossie P Benson Daughter F 9 S Dakota
Almer Benson Son M 7 S Dakota
Arther Benson Son M 5 S Dakota
Clarence Benson Son M 2 S Dakota
Ella Benson Daughter F 0 S Dakota
Gerttrud Benson Mother F 74 Norway
Edward Ellingson Farm laborer M 22 S Dakota
 
 
Samme damen?
 
  Anna C Benson
South Dakota State Census, 1905
 
Name: Anna C Benson
Age: 40
Birth Year (Estimated): 1865
Gender: Female
Race (Original): W
Birthplace: Norway
Marital Status: Married
Years in State: 34
Arrival Year in State (Estimated): 1871
Event Place: South Dakota, United States
Years in United States: 35
Arrival Year in the United States (Estimated): 1870
Father's Birthplace: Norway
Mother's Birthplace: Norway
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I US Census 1880 finner jeg denne familien i Dakota territories. Yngste barn i familien, Addie Carlson, er 15 år, født i Norge. Neste barn, Louisa, er 8 år, og født (beregnet) 1872 i Dakota. Hvis vi ser på immigrasjonsårene til den Anna Benson som var gift med Lewis C Benson i South Dakota, står det at hun kom til staten (beregnet) i 1871....!

 

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:MCVW-F6L

 

Name: Addie Carlson
Event Type: Census
Event Date: 1880
Event Place: Township 105 Range 47, Moody, Dakota Territory, United States
District: ED 38
Gender: Female
Age: 15
Marital Status: Single
Race: White
Race (Original): W
Occupation:
Relationship to Head of Household: Daughter
Relationship to Head of Household (Original): Dau
Birth Year (Estimated): 1865
Birthplace: Norway
Father's Birthplace: Norway
Mother's Birthplace: Norway
 
Household Role Gender Age Birthplace
Alte Carlson Self F 50 Norway
Ellen Carlson Wife F 42 Norway
Erick Carlson Son M 22 Norway
Bertha Carlson Daughter F 21 Norway
Emma Carlson Daughter F 18 Norway
Addie Carlson Daughter F 15 Norway
Louisa Carlson Daughter F 8 Dakota Territories
Lewis Carlson Son M 6 Dakota Territories
Andrew Carlson Son M 4 Dakota Territories
Mary Carlson Daughter F 3 Dakota Territories
 
Faren heter Atle Carlson. I 1865 finner jeg en husmann Atle Carlsen, 37 år fra Aurland (Urland), gift og bosatt på Sivle i Uppheim i Voss. Kona heter Eli, 28 år, og de har barna Erik, Britta, Ingeborg og Anna:
 
 
Her er dåpen til Anna, født 14.04.1865 - se nr. 120:
 
SAB, Voss Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 17, 1863-1886, s. 40
Permanent bilde-ID: kb20070104610334
 
Et skudd i tåka eller er vi på sporet av noe her...?
 
 
 
 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nr. 7, 1857: - ekteskapet mellom Atle Carlsen Brække, 26 år, fra Aurland og Eli Eriksdatter, 19 år, fra Lunde i Oppheim:

 

SAB, Voss Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 19, 1851-1886, s. 22
Permanent bilde-ID: kb20070104620126
 
 
Name: Atle Karlsen
Birth Date: 14 Aug 1829
Christening Date: 23 Aug 1829
Christening Place: , AURLAND, SOGN OG FJORDANE, NORWAY
Father's Name: Karl Atlesen
Mother's Name: Britha Iversdr
 
Name: Atle Karlsen
Birth Date: 19 Oct 1830
Christening Date: 24 Oct 1830
Christening Place: , AURLAND, SOGN OG FJORDANE, NORWAY
Father's Name: Karl Atlesen
Mother's Name: Britha Iversdr
 
 
 
Name: Atle Karlson
Titles and Terms:
Event Type: Census
Event Year: 1900
Event Place: Alliance, Blinsmon & Enterprise Townships, Moody, South Dakota, United States
District: 269
Gender: Male
Age: 70
Marital Status: Married
Race: White
Race (Original): W
Relationship to Head of Household: Head
Relationship to Head of Household (Original): Head
Number of Living Children:
Years Married: 42
Birth Date: Oct 1830
Birthplace: Norway
Marriage Year (Estimated): 1858
Immigration Year: 1870
Father's Birthplace: Norway
Mother's Birthplace: Norway
Mother of how many children:
Sheet Number and Letter: 1B
Household ID: 14
Line Number: 77
Affiliate Name: The U.S. National Archives and Records Administration (NARA)
Affiliate Publication Number: T623
GS Film Number: 1241553
Digital Folder Number: 004120603
Image Number: 00251
 
Household Role Gender Age Birthplace
Atle Karlson Head M 70 Norway
Eli Karlson Wife F 62 Norway 
Erik Karlson Son M 41 Norway
Lina Harried Daughter F 29 South Dakota
Andrew Harried Son M 24 South Dakota
Mary Harried Daughter F 24 South Dakota
Elmer Harried Grandson M 6 South Dakota
Clarence Harried Grandson M 4 South Dakota
Alma Harried Granddaughter F 1 South Dakota
 
Oppgitt fødselsdato på Eli Karlson i US Census 1900 er februar 1838:
 
Nr. 50 - Eli, født 08.02.1838
SAB, Voss Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 13, 1836-1851, s. 15
Permanent bilde-ID: kb20070524640521
 
Foreldrene til Eli heter Erik og Ingeborg, det samme som to av barna til Atle og Eli heter. 
 
Nr. 58 - Erik Øyelsen og Ingeborg Larsdatter, begge Lunde - gift 29.10.1837: 
 
SAB, Voss Sokneprestembete, Ministerialbok nr. A 13, 1836-1851, s. 164
Permanent bilde-ID: kb20070524640671
 
  Gardssoge for Oppheim sokn

side 140. 

 
 
 
 

 

post-541-0-82804200-1461494760_thumb.jpg

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for nye imponerande innlegg om opphavet til Anna Carlson!  Du er berre heilt fantastisk!

 

Eg er ikkje ein augneblink i tvil om at du har finne den «rette» Anna Carlson.  Denne Anna var soleis søskenbarn til Bertha Brekke, som gifte seg med svogaren Alex Benson!

 

Utvandringi til Atle Carlson og huslyden hans finst i Quebec-lista under 1870!

 

Eg saknar framleis nokre «lokale» detaljar om Atle og Eli, men har elles bygt inn dei nye opplysningane i manuskriptet mitt, som no ser slik ut, til erstatning for manuskriptet i innlegg #12 ovanfor:

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Gjertrud Knutsdotter (Heltne/Kjødnes), f. i Luster 17.1.1826,

Gertrude Knutson utvandra i 1846 til Amerika i lag med husbonden på garden, Nils Jensson.  Truleg fór dei til Chicago, Ill. der Gertrude gifte seg første gongen 20.1.1850 med Ole Iverson frå Orvedal i Vik, i Amerika kjend som Ole Iverson.  Han var son av husmann Iver Thorson på Huglagjerde (Teigane) under Orvedal, opphavleg frå ein plass

 

##### (kva for ein plass var dette?)

 

under Åse, og kona Ragnhild Johnsdotter frå Nummedal og f. i Vik 16.12.1826, men utvandra til Amerika med foreldri sine i 1846.  Ole og Gertrude budde først nokre år i Chicago, Cook Co., Ill. der Ole rimelegvis livnærte seg som arbeidar («laborer»), men i 1856 flytte dei til ein farm i Sumner township, Winneshiek Co., Ia. der Ole d.

 

##### (exact date of his death? – NB: still recorded as farmer there in 1860!!)

 

.1.1859.  Gertrude gifte seg so att i Winneshiek Co., Ia. 18.10.1861 med Christopher Bendikson frå Hopperstad i Vik, i Amerika kjend som Christopher Benson.  Han var son av husmann Bendik Hansson i Hagen under Hopperstad, opphavleg frå Bø under Brekke,

 

##### (sjekka om Bø er plass under Brekke!?)

 

og kona Britha Christophersdotter frå

 

##### (opphavet hennar? – kalla Hove ved vigsli 1819 – 1801: fosterdotter på Øvstedal!)

 

og f. i Vik 15.7.1827, men utvandra til Amerika i 1853.  Christopher tok over som farmar i Sumner township, Winneshiek Co., Ia., og han og Gertrude budde der til dei våren 1874 flytte til ein «homestead» farm i Highland township, Minnehaha Co., S.D.  Christopher d. i Minnehaha Co., S.D. 8.11.1899, medan Gertrude Benson d. same staden 13.4.1908.  Ho fekk i alt seks born, to frå første ekteskapet og fire frå det andre:

a. Edward Olson, f. i Chicago, Ill. 14.11.1853, d. i Jasper, Minn. 15.12.1915.  Han gifte seg i Minnehaha Co., S.D.

 

     ##### (date of their marriage?)

 

     1878 med Britha Hermundsdotter frå Øvstedal i Vik, i Amerika kjend som Bertha Opstedahl.  Ho var dotter av gardbrukar Hermund Olson på Øvstedal og kona Ranvei Johnsdotter frå Nåsen på Vossestrand, Voss og f. i Vik 19.12.1859, men utvandra til Amerika med far sin og fleire søsken i 1871.  Ho d. i Pipestone Co., Minn. 5.3.1944.  Edward og Bertha farma i mange år i Highland township, Minnehaha Co., S.D., men flytte i 1898 til Jasper, Pipestone Co., Minn. der Edward sidan livnærte seg som arbeidar («laborer»).  Som enkje flytte Bertha inn hjå yngste dotter si på ein farm i Eden township, Pipestone Co., Minn. der ho budde levetidi ut.  Edward og Bertha fekk ni born i lag.

b. Caroline Lorina Olson, f. i Chicago, Ill. 26.2.1856, d. i Jasper, Minn. 4.10.1928.  Caroline gifte seg

 

     ##### (place of their marriage?)

 

     9.7.1877 med Erik Ellefson frå Øvstedal i Vik, i Amerika kjend som Erick O. Elverson.  Han var son av husmann Ellef Nilsson på

 

     ##### (ein plass – kva plass? – Moane? – er i FT1865 kalla gardbrukar!!)

 

     under Øvstedal, opphavleg frå Moen under Hove, og kona Anna Olsdotter frå Øvstedalen og f. i Vik 17.12.1848.  Han utvandra til Amerika i 1870 og d. i Jasper, Minn. 27.3.1935.  Erick og Caroline farma i Highland township, Minnehaha Co., S.D., men flytte hausten 1919 inn til Jasper, Pipestone Co., Minn.  Dei fekk ni born i lag.

c. Hellek, kjend som Alex C. Benson, tvilling, f. i Winneshiek Co., Ia. 10.7.1862, d. i Jasper, Minn. 17.3.1935.  Ellick gifte seg i Minnehaha Co., S.D. 15.9.1888 med Britha Ellingsdotter Brekke frå Brekke i Aurland, i Amerika kjend som Bertha E. Brekke.  Ho var dotter av innerst Elling Carlson på Brekke, opphavleg frå ein plass

 

     ##### (kva plass?)

 

     under Brekke, og kona Ingeborg Andersdotter frå

 

     ##### (kva plass?)

 

     under Brekke og f. i Aurland 9.1.1867, men utvandra til Amerika med foreldri sine i 1868.  Ho d. i Jasper, Minn. 5.6.1947.  Alex og Bertha farma i Highland township, Minnehaha Co., S.D. til dei i 1901 flytte til Jasper, Pipestone Co., Minn.  Alex var sidan arbeidar og snikkar («laborer and carpenter»), medan Bertha var vaskeriarbeidar («laundress»).  Dei fekk ti born i lag.

d. Olina, kjend som Lena C. Benson, likeins tvilling og f. i Winneshiek Co., Ia. 10.7.1862, d. i Minnehaha Co., S.D. 25.3.1877.

e. Lewis C. Benson, f. i Winneshiek Co., Ia. 1.6.1865, d. i Minnehaha Co., S.D. 7.10.1929.  Lewis gifte seg

 

     ##### (date and place of his marriage? – 1889!? – Baltic church?)

 

     med Anna Atlesdotter frå Lunde

 

     ##### (opphavet hennar?)

 

     i Amerika kjend som Anna Carlson.  Ho var dotter av husmann Atle Carlson på ein plass

 

     ##### (kva plass?)

 

     under Lunde, opphavleg frå ein plass

 

     ##### (kva plass?)

 

     under Brekke i Aurland, og kona Eli Eriksdotter frå Lunde og f. på Vossestrand, Voss 14.4.1865.  Anna utvandra til Amerika med foreldri sine i 1870 og d.

 

     ##### (date and place of her death? – after 1930!)

 

     Lewis og Anna farma i Highland township, Minnehaha Co., S.D. og budde der levetidi ut.  Dei fekk åtte born i lag.

f. Christenca, kjend som Christine Benson, f. i Winneshiek Co., Ia. 25.9.1867, d. i Minneapolis, Minn. 18.1.1944.  Christine gifte seg i Minnehaha Co., S.D. 3.5.1891 med Peter A. Teslow, f. i Freeborn Co., Minn. 1.1.1866.  Han d. i Faribault, Minn. 3.10.1928.  Peter Teslow var kornhandlar («grain merchant and buyer»), og han og Christine budde første åri i Jasper, Pipestone Co., Minn., men flytte kring 1906 til Minneapolis, Hennepin Co., Minn. og derifrå kring 1909 til Fessenden, Wells Co., N.D.  Frå 1911 var dei so busette i Faribault, Rice Co., Minn., men som enkje flytte Christine i 1929 på ny til Minneapolis, Hennepin Co., Minn. der ho budde levetidi ut.  Peter og Christine fekk tre born i lag.

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar på ny for framifrå bistad med lagnaden til denne huslyden!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som moren til Eli, Ingeborg Larsdatter, også ble med da familien utvandret. Jeg vet ikke om du ble noe klokere av det vedlegget (utsnittet) fra bygdeboka for Oppheim, gården Lunde, som jeg vedla. Atle er, så vidt jeg kan se, ikke engang nevnt i bygdeboka (man kan søke direkte i teksten i bøker og aviser på bokhylla.no). 

 

Det står ellers Brække på Atle Carlsen da han ble konfirmert i Aurland i 1847 - se nr. 29:

 

SAB, Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 177
Permanent bilde-ID: kb20070615660180
 
Atles søsken:
 
Ivar, 1827
 
SAB, Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 34 - bosted: Dyrdal 
Permanent bilde-ID: kb20070615660037
 
 
Anna, f. 1833
 
SAB, Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 70 
Permanent bilde-ID: kb20070615660073
 
 
Bottel, f. 1835 - bosted: Brekke 
 
SAB, Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 86
Permanent bilde-ID: kb20070615660089
 
 
Knud, f. 1838 på Brekke
 
SAB, Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 103
Permanent bilde-ID: kb20070615660106
 
Knudt Carlsen Brekke døde i 1914. Han var gift med Johanne Lie Brekke (1847-1912) og de hadde fire barn: http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSsr=41&GScid=2206056&GRid=93661092&
 
 
Elling, f. 1840 på Brekke
 
SAB, Ministerialbok nr. A 6, 1821-1859, s. 103
Permanent bilde-ID: kb20070615660106
 
 
Ole, f. 1843 på Brekke 
 
SAB, Ministerialbok nr. A 7, 1842-1853, s. 10
Permanent bilde-ID: kb20070302610285
 
 
Brithe, f. 1846 på Brekke
 
SAB, Ministerialbok nr. A 7, 1842-1853, s. 43
Permanent bilde-ID: kb20070302610317
 
Det står ikke spesifisert hvilken plass foreldrene til Atle og søsknene hans bodde på under Brekke. Av inn- og utflytterbasen på nettsidene til Fylkesarkivet i Sogn og Fjordane ser jeg følgende:
 
Botolv Karlsen Brekke utvandret til Amerika i 1861
Elling Karlsen Brekke dro i 1868
Ivar Karlsen Brekke dro i 1861
Knut Karlsen Brekke dro i 1858
Ole Karlsen Brekke dro i 1858 
 
Her finner jeg også Carl Atlesen og kona Brita i Norway Heritage - de utvandret til Quebec 03.05.1868 fra Bergen:
 
 
De reiste sammen med:
 
Ingebør Carlsdatter, 28 år, datter, bopel Aurland http://www.norwayheritage.com/udvandret.asp?type=passengerlist&ps=57546&jo=1404
 
I 1865 var foreldrene til Atle Carlsen bosatt på Lunde i Voss! Hos dem er også datteren Britha, 20 år: 
 
De bodde hos Øyel Eriksen, som antakelig er broren til Eli Eriksdatter, gift med Atle Carlsen. Men hvor
 
Her finner jeg Carl Atlesen og kona Brita og sønnen Elling, gift med Ingeborg Andersdatter og deres to døtre Ingeborg og Brita i utflytterlisten 1868 for Aurland - se nr. 40-45:
 
SAB, Ministerialbok nr. A 12, 1858-1879, s. 30
Permanent bilde-ID: kb20070109370342
 
Ellina Carlsdatter klarer jeg ikke helt å plassere. Men kan det være sønnen Elling?? Det stemmer med oppgitt alder i skipslistene for Bergen-Quebec:
 
Carl Atlesen Brække:
 
Britha Brække:
 
Elling Brække
 
Ingebør Brække
 
Ingebør Brække, 4 år
 
Britha Brække
 
 
Carl Atlesen Brekke døde i Minnesota i 1888:
 
Jeg ser nå at du allerede har utvandringen til Elling Carlsen og datteren Brita på plass i manuset ditt, Lars! Jeg kommer dessverre ikke noe lenger med å finne ut hvilken plass under Brekke og under Lunde folkene dine var fra. Det er i alle fall tilsynelatende Brekke "over hele fjæla". Så seint som i 1861, da Carl Atlesens yngste datter Brita ble konfirmert i Aurland, står det bare "Brække" på henne, selv om Carl står som "hsm". Da må vi nok til bygdeboka for å finne flere opplysninger.
 
SAB, Ministerialbok nr. A 9, 1859-1879, s. 14
Permanent bilde-ID: kb20070109370168
 

 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk Lutherske menigheter i Amerika 1843-1916. 1

 

Publisert:
Minneapolis, Minn : Augsburg Publishing House, 1918
Medvirker:
Norlie, Olaf Morgan
 
Side 922.
 
 

 

post-541-0-66828100-1461508972_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d. Olina, kjend som Lena C. Benson, likeins tvilling og f. i Winneshiek Co., Ia. 10.7.1862,


 


     ##### (listed 1870 – destiny? – dead by 1880?)


 


 


https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:QVKF-YT68


 


Name: Oline Benson

Maiden Name:

Event Type: Burial

Event Date: 1877

Event Place: Garretson, Minnehaha, South Dakota, United States of America

Photograph Included: Y

Birth Date: 10 Jul 1862

Death Date: 25 Mar 1877

Affiliate Record Identifier: 43529017

Cemetery: Old Highland Cemetery

 


 


http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=benson&GSfn=oline&GSbyrel=all&GSdyrel=all&GSob=n&GRid=43529017&df=all&


Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra US census 1910 - barna til Lewis og Anna Benson: 
 
Josie Benson Daughter F 19 South Dakota
Elmer Benson Son M 17 South Dakota
 
Arthur Benson Son M 14 South Dakota
???
 
Clarence Benson Son M 12 South Dakota
???
 
Ella Benson Daughter F 10 South Dakota
 
Ella L Benson bodde samme med foreldrene og fire brødre i South Dakota i 1920. Moren er her registrert som Annie Benson:
 
 
Leonard Benson Son M 7 South Dakota
???
 
 
Walter Benson Son M 5 South Dakota
 
 
Orton Benson Son M 2 South Dakota
Orton W Benson døde i 1978, Jasper, Piperstone, Minnesota:
 
Jeg synes bare det er så merkelig sånn som Anna C Benson gjemmer seg bort. 
 
Josephine Benson, 1891
 
Name: Josephine Benson
Event Type: Birth
Event Date: 28 Feb 1891
Event Place: Minnehaha, South Dakota, United States
Father's Name: Lewis Benson
Mother's Name: Anna Carlson
 
 
 
 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for dei siste interessantre innleggi om denne huslyden!

 

Eg vart spesielt glad for at du oppdaga gravstøtta til Oline på Highland-kyrkjegarden i Minnehaha Co., SD!  Eg har sett fleire «antydingar» på at ho døydde i ein alder av 15 år, men mangla provet!  Eg har retta opp manuskriptet i innlegg #17 ovanfor!

 

Når det gjeld desse plassnamni under garden Brekke i Aurland, kan eg tenkja meg at dette kjem fram i den nye bygdeboki for Aurland skrivi av Svein Indrelid, men denne boki har eg diverre ikkje. Eg har derimot sendt spørsmåli over til ein kjenning på Gudvangen som KAN ha svari...

 

Eg takkar på ny for kjempefin hjelp med denne huslyden!


Hjarteleg takk til Grethe for nok eit innlegg som dukka opp, medan eg skreiv det siste mitt!

 

Jau, eg er svært so samd i denne frustrasjonen over kor godt Anna Benson f. Carlson gøymer seg!  Kan henda er ho flytt frå South Dakota for å bu hjå eitt av borni sine, men ho burde jo ha vore gravlagd attmed mann sin...

 

Merkeleg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for dei siste interessantre innleggi om denne huslyden!

 

Eg vart spesielt glad for at du oppdaga gravstøtta til Oline på Highland-kyrkjegarden i Minnehaha Co., SD!  Eg har sett fleire «antydingar» på at ho døydde i ein alder av 15 år, men mangla provet!  Eg har retta opp manuskriptet i innlegg #17 ovanfor!

 

Når det gjeld desse plassnamni under garden Brekke i Aurland, kan eg tenkja meg at dette kjem fram i den nye bygdeboki for Aurland skrivi av Svein Indrelid, men denne boki har eg diverre ikkje. Eg har derimot sendt spørsmåli over til ein kjenning på Gudvangen som KAN ha svari...

 

Eg takkar på ny for kjempefin hjelp med denne huslyden!

Hjarteleg takk til Grethe for nok eit innlegg som dukka opp, medan eg skreiv det siste mitt!

 

Jau, eg er svært so samd i denne frustrasjonen over kor godt Anna Benson f. Carlson gøymer seg!  Kan henda er ho flytt frå South Dakota for å bu hjå eitt av borni sine, men ho burde jo ha vore gravlagd attmed mann sin...

 

Merkeleg!

 

Det var derfor jeg prøvde å se hvor barna var gravlagt. Jeg vet ikke om døtrene Ella og Josephine/Josie ble gift, og om moren kan ha fulgt med noen av dem. Da ektemannen Lewis døde i 1929, var Anna/Annie 64 år gammel, så hun har vel neppe giftet seg på nytt. 

 

Jeg regner med at du allerede har henne på plass i f.t. 1930:

 

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:XQVF-37Z

 

Name: Anna L Benson
Titles and Terms:
Event Type: Census
Event Date: 1930
Event Place: Highland, Minnehaha, South Dakota, United States
District: ED 15
Gender: Female
Age: 65
Marital Status: Widowed
Race: White
Race (Original): White
Relationship to Head of Household: Mother
Relationship to Head of Household (Original): Mother
Birth Year (Estimated): 1865
Birthplace: Norway
Immigration Year: 1870
Father's Birthplace: Norway
Mother's Birthplace: Norway
 
Household Role Gender Age Birthplace
Walter A Benson Head M 25 South Dakota
Anna L Benson Mother F 65 Norway
Orton W Benson Brother M 22 South Dakota
Leonard Benson Brother M 27 South Dakota
Esther C Benson Sister-in-law F 23 South Dakota
Otis D Benson Nephew M 4 South Dakota
Dolores Y Benson Niece F 1 South Dakota
 
-----------------------------------------------------------------
 
Er dette Anna - Annie L Benson i 1940??
 
 
Name: Annie L Benson
Titles and Terms:
Event Type: Census
Event Date: 1940
Event Place: Highland Township, Minnehaha, South Dakota, United States
Gender: Female
Age: 75
Marital Status: Widowed
Race (Original): White
Race: White
Relationship to Head of Household (Original): Head
Relationship to Head of Household: Head
Birthplace: Norway
Birth Year (Estimated): 1865
Last Place of Residence: Rural
District: 50-15
Family Number: 21
Sheet Number and Letter: 2A
Line Number: 9
Affiliate Publication Number: T627
Affiliate Film Number: 3863
Digital Folder Number: 005462085
Image Number: 00260
 
 
Household Role Gender Age Birthplace
Annie L Benson Head F 75 Norway
Walter Benson Son M 35 South Dakota
Walter Benson Son M 35 South Dakota
Walter Benson Son M 35 South Dakota
 
-----------------------------------------------------------------------
 
Samme damen i South Dakota State Census 1935?
 
 
Name: Anna L Benson
Age: 70
Birth Year (Estimated): 1865
Gender: Female
Race (Original): White
Birthplace: Norway
Race: White
Marital Status: Widowed
Marriage Date:
Spouse's Name:
Event Place: Highland, Minnehaha, South Dakota
Post Office: Highland, South Dakota
Years in United States:
Arrival Year (Estimated):
Naturalized:
Father's Birthplace: Norway
Mother's Birthplace: Norway
GS Film number: 2369250
Digital Folder Number: 4443897
Image Number: 2939
Sheet Number: 201
 
------------------------------------
 
Det virker som Anna/Annie bor sammen med sønnen Walter seinest i 1940. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.