Gå til innhold
Arkivverket

Forumprogrammet sender ikke ut epostvarsel om svar i fulgte emner....


Anne-Lise Hansen
 Del

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Har dere gjort noen endringer igjen nå?

 

Jeg ble ikke automatisk abonnent på et emne jeg svarte i nå, selv om innstillingene mine er uendret og det tidligere har fungert på den måten. Jeg fikk derfor ikke epost da en annen la inn et nytt svar. Jeg måtte manuelt trykke 'Følg dette emnet' for at mitt navn skulle stå på listen over de som fulgte emnet.

 

                                                                                                    ~~~~~~~~~~~~

 

Det å sende beskjed om svar er jo et forumprograms hovedfunksjon. Disse innstillingene ble nullet ut for mange brukere i juni 2012 og ble ikke fikset før i august 2014... Det er mange som ikke har rettet opp innstillingene i kontollpanelet og det vanskeliggjør kommunikasjonen i forumet. (For denne historikken, se tråd om:

Varslingsinnstillinger

I tillegg har dere en  gammel 'vei'- (vill-)ledning om å abonnere på HELE forumet. Å følge et forum betyr å få melding om ALT som skjer der og det er det vel ingen som ønsker..?! (Med unntak av IT-folkene i dette forumet, de ansatte i Spør Digitalarkivet og Statsarkivenes svartjeneste.) Konsekvensen av å følge HELE Brukerforumet er at mange har deaktivert varslingsfunksjonen (i tillegg til de som ikke får varsel fordi de ikke rettet opp etter feilen i 2012). Denne veiledningen bør tas vekk.

 

Håper på svar på det første spørsmålet.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarte på nytt i en eksisterende tråd akkurat nå, og nå virket det som det skal og jeg ble oppført som følger av emnet. Hva skjedde i stad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sendes det ikke epost om svar igjen.. :unsure:

 

Jeg har fått fem svar i emner jeg deltar i, men ikke en eneste melding på epost siden kl.11:51. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan!

 

Eg har same problemet som Anne-Lise skisserer, og eg ber om at dette vert ordna opp i so snøgt som råd er!

 

Hjarteleg takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.