Gå til innhold
Arkivverket

Feil i skanning? - Ministerialbok Edøy Sokn 1880-1919.


Sveinung Lervåg
 Del

Recommended Posts

Hei. Jeg kommer ikke inn noen steder på kirkeboka nedenfor. "Bad Gateway" kommer opp. Har ingen problemer med å komme inn på andre kirkebøker før og etter denne. Kan det være en feil som dere kan rette opp?

Her er informasjon om kirkeboka.

Kildeinformasjon

Fylke:
Møre og Romsdal
Prestegjeld/sokn eller embete:
Edøy
Edøy

Kirkeboktype:
Ministerialbok
Nummer (arkivreferanse):
581A09
Periode:
1880 - 1919
Oppbevaringssted:
Statsarkivet i Trondheim

Antall skannede sider/bilder: 294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått flere tilsvarende meldinger i "Spørsmål om skannet materiale", "Brukernes eget forum", "Tekniske tilbakemeldinger" og "Andre spørsmål til Digitalarkivet". Det kjøres en vedlikeholdsjobb for å rette feilen.

 

Vi gjør samtidig oppmerksom på at vårt nye visningsprogram ikke har denne feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve bildene er tilgjengelige, dersom en vet bildelenka. Derfor virker det som dette er en databasefeil. Nå vil det gå en automatisert oppdatering natt til onsdag. Når den er ferdig, antagelig litt utpå formiddagen onsdag, vil jeg sjekke om feilen fremdeles er der. Vi bruker ikke lenger ressurser på aktivt vedlikehold av den gamle programvaren, så dersom feilen ikke forsvinner med oppdateringen og ikke enkelt lar seg finne og rette, må en nok belage seg på å bruke vår nye løsning for å se disse kildene. Se innlegget til Kristian over.

 

Mvh Bent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Fant det jeg kikket etter i den nye løsningen, og nå har jeg lært meg den i samme slengen. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.