Gå til innhold
Arkivverket

Torkel Christopherson Opheim (1862-1911) - frå Hafslo til Walworth Co., SD - kvar vart det av kona hans og dotter deira, Severina?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Dette er ei utfordring som eg har hatt liggjande i 40 år og som gjeld ein slektning av meg (søskenbarn av oldefar min) som utvandra til Amerika!

 

Torkel (Torkild) Christopherson OPHEIM

fødd i Hafslo 21.6.1862

utvandra til Amerika i 1881

reiste meir eller mindre direkte til Walworth Co., SD

tok «homestead» og farma i Kennedy township, Walworth Co., SD

der han budde ved FT1900 - då kalla «single»

Eg finn han IKKJE i FT1910!

Torkel døydde i Glenham, Walworth Co., SD 27.4.1911

 

Torkel hadde fleire søsken i same område, og ein av dei hadde mange born, dels fødde før 1900.  Eg hadde samtale med fleire av desse for 40 år og vart då fortald at Torkel hadde vore gift, men at kona hadde forlete han etter berre eitt år eller to, og hadde teke med seg dotter deira, som dei meinte heitte Severina (eller noko liknande!).  Det hadde etter den tid aldri vore kontakt med denne dotteri!

 

Det står rett nok «ugift» på Torkel i 1900, men eg trur ekteskapet fann stad kring 1883 og at dotteri Severina må vera fødd kring 1884.  Men det heile KAN teoretisk ha finne stad ETTER 1900...

 

Er det mogeleg, etter so lang tid, å finna ut noko om denne Severina og lagnaden hennar?  Det hadde vore «gigantisk», men eg er innforstått med at dette nok er ei skikkeleg vaksi utfordring...

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torkel Opheim
Find A Grave Index

Name Torkel Opheim Event Type Burial Event Date 1911 Event Place Mobridge, Walworth, South Dakota, United States of America Photograph Included Y Birth Date 04 Jul 1862 Death Date 27 Apr 1911 Affiliate Record Identifier 138090280 Cemetery Mobridge City Cemetery

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:QK1N-4FS2

 

----

 

Forkel Opheim

 

Birth: unknownDeath: unknown, USAtrans.gif

 Burial:
Mobridge City Cemetery 
Mobridge
Walworth County
South Dakota, USA 
Edit Virtual Cemetery info [?
Created by: Donald Schmidt
Record added: Dec 21, 2014 
Find A Grave Memorial# 140304703

http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=opheim&GSbyrel=all&GSdyrel=all&GSst=44&GScntry=4&GSob=n&GRid=140304703&df=all&

 

----

 

Torkel Opheim

 

Birth:  Jul. 4, 1862 Death:  Apr. 27, 1911
South Dakota, USA trans.gif   Burial:
Mobridge City Cemetery 
Mobridge
Walworth County
South Dakota, USA
Plot: Section C, Lot 30, Grave 6  
Edit Virtual Cemetery info [?]  
Created by: Dee Dubya
Record added: Oct 31, 2014 
Find A Grave Memorial# 138090280

http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=opheim&GSbyrel=all&GSdyrel=all&GSst=44&GScntry=4&GSob=n&GSsr=41&GRid=138090280&df=all&

 

----

 

Står skrevet som THOMAS i 1900.Fødselsåned er 1 mnd feil .

Thomas C Opheim
United States Census, 1900
Name Thomas C Opheim Event Type Census Event Year 1900 Event Place Hilde, Blue Blanket, Flora, Kennedy & Walworthl Township Schools, Walworth, South Dakota, United States Gender Male Age 38 Marital Status Single Race White Race (Original) W Relationship to Head of Household Head Relationship to Head of Household (Original) Head Birth Date Jul 1862 Birthplace Norway Immigration Year 1881 Father's Birthplace Norway Mother's Birthplace Norway
HOUSEHOLD ROLE GENDER AGE BIRTHPLACE Thomas C Opheim Head M 38 Norway E Y Carocallen Head M 24 Michagan Nellie H Carocallen Wife F 22 Illinois

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:MMRX-11H

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ann-Mary for framhenting av ymse kjeldemateriale for Torkel Opheim.

 

Diverre er det vel so at desse kjeldene ikkje byr på noko meir enn det me alt veit, og det er vanskeleg å vita kvar ein skal leita for å finna meir!

 

MEN, ei interessant melding har nått meg i kveld:  Den statlege folketeljingi frå Walworth Co., SD 1885 har vore undersøkt, og det syner seg at Torkel, liksom broren Erik, fødd 12.2.1860 og utvandra alt i 1879 IKKJE finst i denne teljingi, og då er det naturleg å spørja:

 

* Kan dei ha butt ein annan stad FØR dei tok «homestead» i Walworth Co., SD??

 

Då kan òg vigsli ha skjedd ein annan stad, liksom fødsli til dotteri!!

 

* Kanskje det var det faktum at kona reiste frå han, som gjorde at Torkel busette seg i Walworth Co., SD?

 

Ser me på dei eldre søskeni i denne søskenflokken, ser me at:

 

** Christopher Christopherson Opheim (1851-1885) utvandra i 1874 til Vernon Co., WI og flytte derifrå i 1881 til Chicago, IL der han gifte seg i 1883 med ei jente frå Hafslo.  Christopher døydde i Chicago, IL i 1885, og i 1887 reiste enkja attende til Bergen der ho døydde i 1920!

 

** Gunnhild Christophersdotter Opheim (1853-1927) utvandra i 1882 til Chicago, IL der ho var syerske til ho i 1922 flytte inn hjå broren Johannes (John) i Walworth Co., SD.  Ho var ugift.

 

** Britha Christophersdotter Opheim (1857-1921) utvandra i 1879 til Vernon Co., WI og truleg i 1881 vidare til Chicago, IL der ho i 1893 gifte seg med Lauritz Nicolai Christian Christensen frå Tønder i Danmark.  Dei vart buande i Chicago, IL!

 

** Erik Christopherson Opheim (1860-1920) utvandra i 1879, busette seg liksom broren Torkel i Walworth Co., SD, men kan ha vore i Vernon Co., WI eller i Chicago, IL før han flytte dit, for han er heller ikkje i 1885-teljingi for Walworth Co., SD.  Erik var ugift.

 

To yngre brør, Johannes «John» (1865-1938) og Christopher d.y. (1870-1920) utvandra ikkje før i 1887, og dei ser ut til å vera farne direkte til SD!

 

Eg ser av FamilySearch at:

 

Thomas Christophersen og Karen Olsen gifte seg i Cook Co., IL 20.4.1884.  MEN kyrkjeboki for Bethania i Chicago, IL, der denne vigsli òg er innført (jmf. ancestry.com), syner at Thomas var 32 år og fødd i Skien, Noreg!

 

Kanskje andre kan sjå noko som eg har oversett?

 

Eg takkar nok ein gong so mykje for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, eg har no studert litt nærare dei statlege folketeljingane frå South Dakota, og eg ser:

 

Johannes «John» og Christopher d.y. kom direkte til South Dakota då dei utvandra i 1887!

 

Derimot kom ikkje Erik til South Dakota før i 1895!!

 

Gunnhild kom til South Dakota i 1923!

 

Og endeleg fann eg Torkel i 1905 teljingi: https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:S3HY-6X5R-RQ?i=3321&wc=MJQY-K68%3A1041572401%3Fcc%3D1477737&cc=1477737

 

Her står det T. C. Ophen, 44 years, farmer Walworth Co., SD, address Glenham, SD - years in US 23 - years in SD 13

 

* Kvar kan Torkel ha butt mellom 1881 og 1892?

 

* Kvar kan Erik ha butt mellom 1879 og 1895?

 

Kanskje var desse brørne på same stad??

 

Eg takkar på ny for alle gode tips i denne saki.  Skal me endeleg lukkast i å finna ut noko om kona og dotteri til Torkel Opheim?

 

Redigert: Eg ser ikkje noko til dei to brørne i ND, MN eller IA i 1885!!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisan!

 

I kveld har eg endeleg motteke ein «obituary» for Torkel «Thomas» Opheim frå Mobridge, SD frå 1911, og denne har eit svært so spennande innhald!

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

THOMAS C. OPHEIM, AN OLD RESIDENT OF WALWORTH COUNTY, PASSES AWAY.

Thomas C. Opheim was born July 4th 1862 at Sogen Norway, coming to this country when about twenty, settling in Wisconsin.  Four years afterward he came west to South Dakota, but the next year he went back to Minnesota, where he married and lived five years, coming out to Dakota again in 1891, where he has lived in Walworth county up to the time of his death.

The deceased was taken sick in March last year and finally succumbed April 27th 1911, being 48 years, 11 months, and 23 days old.  He leaves behind a daughter in Iowa, 3 brothers of this place, 2 sisters in Chicago and a sister and brother in Norway.

He was laid away to rest Saturday in the Mobridge cemetery.

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

Gjennom denne «obituarien» har me fått greie på KVAR Torkel budde før han endeleg slo seg ned i SD i 1891.  Ekteskapet hans var, som det vert sagt, i MINNESOTA kring 1886, og dotteri hans budde sidan i IOWA.

 

Torkel hadde ei moster Bertha og to fettrar, Jacob (1843-1893) og Torkel «Thomas» (1845-1888) Jacobson som på den tidi budde nær Adams, Mower Co., MN.  Kan «vår» Torkel «Thomas» Opheim òg ha butt der??

 

Det hadde vore skikkeleg moro om me hadde greidd å spora opp denne dotteri hans over 100 år etter at ho forsvann, og eg takkar på ny so mykje for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra # 1

 

Torkel hadde fleire søsken i same område, og ein av dei hadde mange born, dels fødde før 1900.  Eg hadde samtale med fleire av desse for 40 år og vart då fortald at Torkel hadde vore gift, men at kona hadde forlete han etter berre eitt år eller to, og hadde teke med seg dotter deira, som dei meinte heitte Severina (eller noko liknande!).  Det hadde etter den tid aldri vore kontakt med denne dotteri!"

 

----

 

Er denne sjekket ut?

 

 

Sophia Opheim
Iowa State Census, 1905
Name Sophia Opheim Event Type Census Event Year 1905 Event Place Winnebago, Iowa, United States Gender Female Age 18 Marital Status Single Birth Year (Estimated) 1887 Birthplace Minnesota Father's Birthplace Norway Mother's Birthplace Norway Card Number 543B

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:2S82-NH5

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thomas C Opheim in U.S., Evangelical Lutheran Church of America, Records, 1875-1940 

Her er oppgitt Dødsdato, Jordfeselsesdato, Alder, Død hvor og Født hvor.

post-618-0-11900500-1461747699_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ann-Mary og Gisle for nye spennande innlegg!

 

Sophie Opheim frå FT1905 i IA er fødd på «rette» tid, men diverre synest ho vera dotter av ein Ole Opheim og kona Julia som i 1900 budde i Jackson Co., MN, og denne Ole høver dårleg på Torkel «Thomas» Opheim.

 

Elles er soga til Torkel «Thomas» Opheim for perioden etter 1891 i South Dakota etter kvart godt dokumentert.  Det som no synest heilt klart, er at Thomas var åleine då han i 1891 flytte til Walworth Co., SD, og den store utfordringi ligg i å finna mannen i Minnesota gjennom siste helfti av 1880-talet!

 

Eg ser at vigselsregisteret for Minnesota for perioden 1882-1890, som diverre ikkje enno er heilt komplett, syner to mannspersonar Opheim gifte i Minnesota, båe i Mower Co., MN:

 

James Opheim 4.1.1884 med Ella Bjork

 

Sjus S. Opheim 22.3.1885 med Agathe Thompson

 

men diverre var båe desse pari busette i Mower Co., MN ogso i 1900, og ingen av dei var komne frå Hafslo i Sogn, so då rauk den teorien ogso....

 

Nei, noki enkel sak er det ikkje å finna att dotteri til Torkel «Thomas» Opheim, men eg takkar på ny for alle gode tips.  Eg lever framleis i «voni»!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

** Christopher Christopherson Opheim (1851-1885) utvandra i 1874 til Vernon Co., WI og flytte derifrå i 1881 til Chicago, IL der han gifte seg i 1883 med ei jente frå Hafslo.  Christopher døydde i Chicago, IL i 1885, og i 1887 reiste enkja attende til Bergen der ho døydde i 1920!

 

C. C. var vel då gift med Brita P. Jorager. Dei fekk ei dotter i 1884, Brithe Marie Opheim. Var ho i livet og vart med mora til Bergen?

 

 

 

Elles er soga til Torkel «Thomas» Opheim for perioden etter 1891 i South Dakota etter kvart godt dokumentert.  Det som no synest heilt klart, er at Thomas var åleine då han i 1891 flytte til Walworth Co., SD, og den store utfordringi ligg i å finna mannen i Minnesota gjennom siste helfti av 1880-talet!

 

Kva for kjelder kan ein leite etter i den aktuelle perioden?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra # 9.

 

"Sophie Opheim frå FT1905 i IA er fødd på «rette» tid, men diverre synest ho vera dotter av ein Ole Opheim og kona Julia som i 1900 budde i Jackson Co., MN, og denne Ole høver dårleg på Torkel «Thomas» Opheim. "

 

----

 

Da er vel i så fall Sophie Opheim registrert på 2 plasser i 1905.

Sophia Opheim

Iowa State Census, 1905

birth:
1887
Minnesota
residence:
1905
Winnebago, Iowa, United States
 
 
Står det at hun hadde vært i Iowa i 9 mo?(måneder)

View the original document.

 

----

 

Sophia Opheim

Minnesota State Census, 1905

birth:
1887
Minnesota
residence:
1905
Petersburg township, Jackson, Minnesota
 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel denne:

 

Severine Opheim

Iowa State Census, 1905

birth:
1874
Iowa
residence:
1905
Winnebago, Iowa, United States
 

 

Severine Opheim

Wife

United States Census, 1900

birth:
August 1873
Iowa
residence:
1900
Grant & Linden Townships, Winnebago, Iowa, United States
spouse:
Knut Opheim
child:
Annie Opheim

 

Severine Opheim

Wife

United States Census, 1910

birth:
1874
Iowa
residence:
1910
King, Winnebago, Iowa, United States
spouse:
Knute Opheim
child:
Anne Opheim

 

Severine Alisse Opheim

Find A Grave Index

birth:
5 August 1873
 
death:
24 February 1963
 
burial:
1963
Thompson, Winnebago, Iowa, United States of America
 
----
 
Severine Alisse Sorenson Opheim
  •  
Birth:  Aug. 5, 1873
Story City
Story County
Iowa, USA Death:  Feb. 24, 1963 trans.gif
 
Family links: 
 Spouse:
  Knut S. Opheim (1868 - 1946)*
 
 Children:
  Anna Marie Opheim (1895 - 1897)*
  Anna Marie Opheim Jensen (1898 - 1974)*
  Irene Opheim (1910 - 1978)*
 
*Calculated relationship   Burial:
Rose Hill Cemetery 
Thompson
Winnebago County
Iowa, USA  
Edit Virtual Cemetery info [?]  
Created by: Merrill Austin
Record added: Nov 13, 2010 
Find A Grave Memorial# 61563839

http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=opheim&GSfn=severine&GSbyrel=all&GSdyrel=all&GSob=n&GRid=61563839&df=all&

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knut S. Opheim (1868 - 1946) var visst frå Voss ifølge eit slektstre på Ancestry.

 

FS

 

Knut Sjurson /Oppheim/View Tree
GENDER
Male
BIRTH
10 February 1868
Oppheim in Vossestrand
DEATH
14 January 1946
Thompson in Winnebago
 
PARENTS
FATHER
Sjur Torgilsson /Oppheim/
MOTHER
Ingebjørg Knutsdtr /Oppheim/
 
SOURCES (1)
  1. Ancestry Family Trees, Ancestry Family Tree Ancestry.com 

https://familysearch.org/ark:/61903/2:2:34LF-M65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg finn også et slektstre som viser dette, men det er ikkje oppgitt noko om hennes foreldre:

 

Sophia OPHEIM

1884–1954

Birth 3 MAR 1884 Stanley, Wisconsin

Death 1954 Iron River, Bayfield, Wisconsin

 

gift 1 Sept1908Bayfield County, Wisconsin, USA med

 

Paul Albin HANSON

1880–1946

Birth 17 DEC 1880 Berfendal, Göteborg och Bohus, Sweden

Death 15OCT1946 Ashland County, Wisconsin, USA

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Gisle og Ann-Mary for tapre freistnader på å spora opp Torkel «Thomas» Christopherson Opheim og dotteri hans.

 

Medan «min» Torkel Opheim var frå garden Opheim på Hafslo, har mange av dei Opheim'ane me finn i Amerika røter frå Opheim på Voss og sikkert ogso andre Opheims-gardar.  Bortsett ifrå ei grein av ætti frå Hafslo som tidvis skreiv seg for «Uphome», var dei ganske so «flinke» til å halda på Opheim-namnet, ja bortsett då ifrå eine broren til Torkel i Chicago (Christopher) som ved eitt høve kalla seg for O'Phein...!

 

Torkel «Thomas» KAN sjølvsagt ha skrive Cnristopherson, medan han budde i Minnesota, men eg tvilar sterkt å det...  Ei anna sak er at dotteri hans sikkert fekk eit anna ættenamn etter skilsmålet, anten ved at mori gifte seg att, eller ho tok attende jentenamnet sitt, kva no enn det kan ha vore...

 

Den største voni om å finna att Torkel «Thomas» og dotteri hans, er vel truleg at dei dukkar opp i ein dåpsprotokoll frå ei av kyrkjene i Minnesota, men til tross for mange freistnader står eg framleis utan fleire spor...

 

Eg takkar på ny for alle gode tips i denne saki og kan berre halda fingrer og tær krossa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eg finn også et slektstre som viser dette, men det er ikkje oppgitt noko om hennes foreldre:

 

Sophia OPHEIM

1884–1954

Birth 3 MAR 1884 • Stanley, Wisconsin

Death 1954 • Iron River, Bayfield, Wisconsin

 

gift 1 Sept1908 • Bayfield County, Wisconsin, USA med

 

Paul Albin HANSON

1880–1946

Birth 17 DEC 1880 • Berfendal, Göteborg och Bohus, Sweden

Death 15OCT1946 • Ashland County, Wisconsin, USA

 

 

Hjarteleg takk, Gisle, for dette siste innlegget ditt, som kom, medan eg skreiv mitt!

 

Dette er verkeleg ei skikkeleg «spennande» dame!  Ho er ikkje å sjå i nokon kjelder før 1910 med namnet Opheim, og dersom Torkel var gift i Wisconsin FØR han fór til South Dakota første gongen, KAN dette vera dotteri hans.  Eg skulle likt å sjå vigselsattesten frå Bayfield Co., WI, for der er foreldri oppgjevne...!

Eg takkar på ny for kjempefin hjelp med denne utfordringi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er obit som er lagt ut på Ancestry:

 

****************************************'

 

Mrs. Sophia Hanson, 70 510 East Front Street, passed away Saturday night at a local hospital following a lingering illness. 

 

Mrs. Hanson was born March 3, 1884 at Stanley, Wis.  She was married to Paul Hanson in 1906.  They operated a farmnear here until they retired in 1945.  Since that time, they had made their home in Ashland.  Mr. Hanson passed away in 1946.

 

Surviving are two sons, William, Iron River and LeRoy, Ashland; thee daughter, Mrs. Amelia Shephard, Ashland, Mrs. Bernice Meyers, Elmhurst, Ill and Charlotte Harper, California and 17 grandchildren.

 

Funeral services will be conducted at 2 p.m. Tuesday from the Sollie-Rehberg funeral home.  Rev. N.A. Nelson will officiate. Intermet will be in Mt. Hope cemetery.

Friends may call at the funeral home after 2 p.m. today.

 

Endret av Gisle Hersvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Og so lenge var Adam i Paradis...»!

 

Ifølgje eit anna family tree på ancestry.com var Sophie Opheim f. 1884 ei dotter av Erik Olson Opheim, og me finn ho døypt i South Beef River Lutheran church nær Osseo, WI med fødselsdato 2.3.1884.  Foreldri var Erik Olson og Mari Eriksdotter, og mellom fadrane var ei Martha A. Opheim!

 

Diverre, Sophie Opheim er IKKJE den me leiter etter, so me lyt «back to square #1»...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hilsen fra Kanada. Jeg prøver å skrive litt på Norsk.

Jeg har kanskje et svar til ditt spørsmål.   Min Oldemor, Annie Johnson Sjølie, var en yngre Søster av Martha Johnson.

 

Mathia (Martha) Erlandsdatter Johnson, f. 10 Nov 1857 i Coon Valley, Vernon County, Wisconsin. Hennes foreldrer var Erland Johannesen Stenen og Thora Thorsdatter Sundstuen fra Gudbrandsdal og emigrart til Coon Valley WI i 1857, og flytted til Starbuck, MN i 1884.  

Martha Gift 22 Nov 1883 med Tom Upheim (Uphum), Immanuel Lutheran Church, Starbuck, Pope County, Minnesota.

 

Siverine (Severine) f. 11 Nov 1884. Døpt 27 Dec. 1884, Immanuel Lutheran Church, Starbuck, Pope County. Minnesota. Foreldrer var Tom Upheim og Martha Jansen. Fadder var hennes bror og kone, Johannes og Agnette Erlandsen.

 

Vi visste ingenting om Siverine før dette år.  Vi vet nå att Martha (Mathea) Johnson Gifted seg igjen 13 Oct 1894 til Simon E. Swensen (1855 -1897). Our Savior Lutheran Church, Lily, South Dakota. Severine var konfirmerte 10 Dec 1899 også i Lily.  Severine død i 8 Jan. 1902, begravd 18 May 1902, Highland Lutheran Church, Lily.

 

Om du se på 1885 Minnesota Census, Pope County, Blue Mounds, finner du hele Johnson Familien. Martha Johnson er i huset med Erland Johnson, men Severine er ikke. Vi vet ikke når Martha og Severine flyttet til South Dakota. Hun hadde søsken i Roslyn, Clark County. 

Martha Swenson 1900 US Census, Cottonwood, Clark, SD widowed

Rena Swenson, 1900 US Census,  Highland & Rusk Township, Day County, SD (bor med tante og onkel Mari og Amund Paulsen).

 

Martha flyttet til Norquay Saskatchewan Canada ved 1906 hvor hennes søsken bodde og senere giftet seg igjen med John Nyberg. Hun døde i 1936.

 

Litt på Engelsk:  I located the marriage and baptism records in Ancestry's US. Evangelical Lutheran Church records. There are transcription errors and the records did not come up in search results. Martha's mother died in 1885. She was hit by lightning.  Martha's father died in 1902. We found out about Simon Swenson because Martha was listed under that name on her father's probate files. We found her as Martha Swenson in the 1900 Census living in Cottonwood, Clark County, SD. She is listed as widowed, mother of 2 children (1 living). I have not located any information about the second child.

One of my father's cousins had a family photo of a young lady and a young girl, with the name Soverine Opheim, taken at a photo studio in Lily SD. We are not sure which one is Severine. 

 

Linda Domier Lowry

Endret av Linda Domier Lowry
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Linda for eit fantastisk innlegg!  Eg har vore på leiting etter desse opplysningane i over 40 år!!  Eg hadde ingen peiling på kven Tom hadde vore gift med, so eg hadde ei kjensle av å feira Julaften då eg las denne meldingi!

 

Og lat meg ogso komplimentera deg for eit svært godt og nesten feilfritt norsk!!

 

Still I would like to continue in English, since there may be details in the following which are hard for you to understand...

 

I have looked up the records which you refer to in your message and notice that Torkel always is referred to as Tom UPHUM.  I suspect that Tom and Martha must have separated already in 1885, and that Tom was by then in SD.

 

Let me repeat Tom Opheim's obituary from #5 over:

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

THOMAS C. OPHEIM, AN OLD RESIDENT OF WALWORTH COUNTY, PASSES AWAY.

Thomas C. Opheim was born July 4th 1862 at Sogen Norway, coming to this country when about twenty, settling in Wisconsin.  Four years afterward he came west to South Dakota, but the next year he went back to Minnesota, where he married and lived five years, coming out to Dakota again in 1891, where he has lived in Walworth county up to the time of his death.

The deceased was taken sick in March last year and finally succumbed April 27th 1911, being 48 years, 11 months, and 23 days old.  He leaves behind a daughter in Iowa, 3 brothers of this place, 2 sisters in Chicago and a sister and brother in Norway.

He was laid away to rest Saturday in the Mobridge cemetery.

 

~~~~~~~~~~~~~~~

 

This obituary was quite obviously written by someone who knew Tom very well, most likely one of his brothers, and some of this information fits quite well with yours:

 

* We know that Torkel emigrated in 1881, and he went to SD four years later, suggesting 1885.  He had lived in Wisconsin prior to that, and we know that at least two of his siblings, Christopher the elder and Britha, lived in Vernon Co., WI about the time Torkel arrived.  Torkel most certainly got acquainted with Martha in Wisconsin, but they waited to get married until they were in Starbuck, MN in 1883.  Then in 1885 Torkel was off to SD!

 

* But then the obituary reads that Torkel went back to Minnesota, apparently in 1886, got married and remained five years until finally moving to SD in 1891!  This raises the following question:

 

Did Torkel and Martha move back together again, or did Torkel marry someone else after he returned to MN?

 

We know that Martha and Simon Swensen were married at Bradley, Clark Co., SD in 1894, which does suggest that her divorce from Tom didn't occur until about 1890, and Marha's 2nd child may have been born to her and Tom between 1886 and 1890 in MN, but died prior to 1900...

 

However, Torkel's obituary from, 1911 includes another piece of information which is very puzzling indeed:

 

«He leaves behind a daughter in Iowa»

 

There are two possible answers to this:

 

** Either Torkel's siblings had lost track of Severena after Torkel and Martha divorced, and they THOUGHT she was in Iowa, or

 

** Torkel was married a 2nd time with whom he had a daughter who actually did live in Iowa.

 

I suspect the first explanation to be the correct one.  I have once studied Torkel Opheim's probate record, and it mentions searching for his daughter, whom they could never find, but I don't have these papers at hand, and I don't remember whether he name was give in there as Severena...

 

Maybe you, Linda, or someone else have any thoughts on this?

 

Apart from this, what I would very much like to add to my biography of Torkel's, is the following:

 

** Full name of 2nd husband, Simon E. Swensen, and exact dates and places of his birth and death (1855-1897)?  (The marriage record from 1894 says both Simon and Martha were born in NORWAY!)

 

** The exact date and place of Martha's 3rd marriage to John Nyberg?

 

** Exact dates and places of birth and death for John Nyberg?

 

The 1906 census shows John Nyberg was single, while the 1911 census has him married to Martha.  He is then said to be born in Sweden in January of 1862, having immigrated to Canada in 1904, while Martha, born Nov. 1860, had immigrated in 1906: https://www.ancestry.com/interactive/8947/e084_e002097483?pid=8125846&backurl=http://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?indiv%3D1%26db%3D1911Canada%26h%3D8125846%26tid%3D%26pid%3D%26usePUB%3Dtrue%26_phsrc%3DNzx4205%26_phstart%3DsuccessSource%26usePUBJs%3Dtrue%26rhSource%3D8827&treeid=&personid=&hintid=&usePUB=true&_phsrc=Nzx4205&_phstart=successSource&usePUBJs=true

 

Here they are in 1921 with slightly different ages and immigration years: https://www.ancestry.com/interactive/8991/1921_154-E003120031?pid=7426425&backurl=http://search.ancestry.com/cgi-bin/sse.dll?indiv%3D1%26db%3DCanCen1921%26h%3D7426425%26tid%3D%26pid%3D%26usePUB%3Dtrue%26_phsrc%3DNzx4205%26_phstart%3DsuccessSource%26usePUBJs%3Dtrue%26rhSource%3D8827&treeid=&personid=&hintid=&usePUB=true&_phsrc=Nzx4205&_phstart=successSource&usePUBJs=true

 

** The exact date and place of death for Martha Nyberg (1936)?

 

https://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GRid=148752415&ref=acom

 

Thanks again, Linda, for really making my day, and thanks a million in advance for any additional information you may come up with!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello Lars

 

I can confirm the following:

Martha Johnson was born in Wisconsin, not Norway. The information in the marriage record for her marriage to Simon E. Swenson is not correct.

We do not know very much about Simon E. Swenson. He was born somewhere in Norway on 26 January 1855 and died 20 October 1897. These are the dates on his grave marker, which also has his name as: Simen E. Svenson. 

 

Unfortunately, I do not have an exact death date for Martha Nyberg other than 1936.  She died while living in Norquay, Saskatchewan, which is where my father was born. 

Similarly, we do not know exactly when Martha Johnson married John Nyberg. Many of the dates in the Canadian Census records are incorrect as well. 

My father has compiled what we do know (along with photos and other documents) into an email which I could forward to you. My father has been researching his grandmother Annie Johnson's extended family for many years and can probably provide more background on John Nyberg. We do not know when he died or where he is buried.

 

Linda.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dear Linda!

 

Thanks a million for another interesting message about this family, and thank you also for the email and for referring me to your father Kenneth, from whom I have also received two emails!

 

I need to study the contents of these messages a little more, but some facts seem obvious:

 

* Mathea «Martha» Johnson was definitely born in Vernon Co., WI, no doubt about that!

 

* However, Simon E. Swensen appears to have been born in Norway, and I will post a separate inquiry in the Forum asking for help to locate his origin!

 

* The same goes for John Nyberg.  I suspect the Nyberg-name was «adopted» after he emigrated, so his origin may be very «tough» to find as long as we have no exact birth information for him, but we must give it a try!

 

One item which would have been GREAT to find, is the DIVORCE record for Torkel «Tom» Opheim and Martha nee Johnson.  Most likely it would be filed in Pope Co., MN or in Clark Co., SD.  Have you tried to find this record?

 

Thanks again, Linda, for your overwhelming interest and assistance tracing this family.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.