Gå til innhold
Arkivverket

Karin Brekke Aske: Digitalpensjonatet "den evangelisk-lutherske frikirke i Brunlanes"


Jan Sigbjørn Larsen
 Del

Recommended Posts

Hei.

Jeg forsøkte å legge dette spørsmålet inn i gruppen for  betatest.  Men det var jo feil gruppe siden spørsmålet ikke ble besvart.

 

Jeg prøver på nytt igjen her. håper at det er korrekt gruppe for spørsmålet.

 

https://forum.arkivverket.no/topic/202017-karin-brekke-aske-digitalpensjonatet-den-evangelisk-lutherske-frikirke-i-brunlanes/ 

 

Det er ikke de scannede protokollene jeg er ute etter, men den transkriberte versjonen som ligge i den gamle løsningen.

 

 

Spørsmålet er fortsatt: når blir dette flyttet fra gammel til ny løsning i Digitalpensjonatet?

 

  1. Døypte i den evangelisk-lutherske frikirke i Brunlanes 1886-1915 (1930)
  2. Vigde i den evangelisk-luterske frikirke i Brunlanes 1886-1930 (1968)
  3. Gravlagde i den evangelisk-lutherske frikirke i Brunlanes 1886-1930 (1968)
  4. Innmelde i den evangelisk-lutherske frikirke i Brunlanes 1886-1930
  5. Konfirmerte i den evangelisk-lutherske frikirke i Brunlanes 1892-1898
  6. Dødfødde i den evangelisk-lutherske frikirke i Brunlanes 1893-1922
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Vi har drøye 600 filer med data fra kirkebøker i gamle Digitalarkivet som ikke er flyttet over til de nye søkesidene. Dette skyldes at i det nye systemet er vi avhengig av at dataene kan knyttes til en id for skannet kirkebok. Dissenterprotokollene for Brunlanes er ikke skannet og det er ikke opprettet en id. Inntil det er på plass kan vi ikke legge ut dataene i den nye løsningen.

 

Vi skal få alt på plass, men akkurat nå er det andre ting som må prioriteres først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Vi har drøye 600 filer med data fra kirkebøker i gamle Digitalarkivet som ikke er flyttet over til de nye søkesidene. Dette skyldes at i det nye systemet er vi avhengig av at dataene kan knyttes til en id for skannet kirkebok. Dissenterprotokollene for Brunlanes er ikke skannet og det er ikke opprettet en id. Inntil det er på plass kan vi ikke legge ut dataene i den nye løsningen.

 

Vi skal få alt på plass, men akkurat nå er det andre ting som må prioriteres først.

 

Takk for svaret. Jeg har stor forståelse for at dere nå har mer enn nok med å få på plass den nye løsningen av scannet info. Etter som har kommet endel forbedringer i den ny løsningen liker jeg godt det brukergrensesnittet. 

 

Men da vet jeg at det dere sikkert finner en løsning med de resterende 600 filene.

Finnes det en tilgjengelig liste over hva som ligger igjen blant de 600 filene  slik at vi kan vite når vi må inn på gammel løsning for å finne enkelte godbiter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Det skal skje i løpet av året, men om det skjer før sommeren eller i løpet av høsten er fremdeles uklart. Det er noen andre avhengigheter her som vi må få oversikt over. Jeg vet mer når vi går over i mai måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Da er den ikke glemt.

Vi er heldige som har digitalarkivet for gratis oppslag og god servise fra dere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditto.

 

Men når desse 600 filene er komne på plass er vel dette også slutten på denne delen av det  "gamle" Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nesten Torbjørn. Vi har noen tellinger (før 1800 og nordmenn i amerikanske tellinger), samt noen få filer som hverken er telling eller kirkebok som også skal over. Men når dette er på plass har vi ikke mer igjen av data i gamle DA som skal over. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
På 28.3.2017 den 11.20, Anette S. Clausen skrev:

Det skal skje i løpet av året, men om det skjer før sommeren eller i løpet av høsten er fremdeles uklart. Det er noen andre avhengigheter her som vi må få oversikt over. Jeg vet mer når vi går over i mai måned.

 

Hva er planen for å få på plass evangelisk-lutherske frikirke i Brunlanes i ny løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
På 5.2.2018 den 15.41, Jan Sigbjørn Larsen skrev:

Hva er planen for å få på plass evangelisk-lutherske frikirke i Brunlanes i ny løsning?

 

Hei.

Jeg har ikke lyst til å slippe dette spørsmålet.

 

Det har vært endel forslag til løsning, men jeg kan ikke se at denne delen av digitalpensjonatet er flyttet til ny løsning.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 28.3.2017 den 11.20, Anette S. Clausen skrev:

Det skal skje i løpet av året, men om det skjer før sommeren eller i løpet av høsten er fremdeles uklart. Det er noen andre avhengigheter her som vi må få oversikt over. Jeg vet mer når vi går over i mai måned.

Hei.

Jeg prøver igjen med et spørsmål om det er laget noen plan avslutte det som ligger igjen på det gamle digitalarkivet inkludert   evangelisk-lutherske frikirke i Brunlanes. 

brukere finne ikke fram til de gamle arkivet lenger.

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=151715&highlight= 

Endret av Jan Sigbjørn Larsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom ikkje får svar her kan du kanskje prøve forumet for spørsmål om transkriberte kjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en del transkripsjoner fra kirkebøker vi  til nå ikke har fått publisert pga at vi ikke har skannet utgave av kirkeboken og dermed mangler vi den helt vesentlige id-en som vi bruker for å holde transkripsjoner fra en kilde samlet. 

 

Vi starter nå et prosjekt for å få disse ut, uavhengig av skannet kirkebok eller ei, men det krever en viss koordinering og planlegging. Jeg tør derfor ikke si når vi får denne ut, men vi er ihvertfall nærmere enn på lenge. 🙂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anette S. Clausen skrev:

Vi starter nå et prosjekt for å få disse ut, uavhengig av skannet kirkebok eller ei, men det krever en viss koordinering og planlegging. Jeg tør derfor ikke si når vi får denne ut, men vi er ihvertfall nærmere enn på lenge. 🙂

 

Hei.

Takk for tilbakemeldingen. Det skal bli fint å få restene fra det gamle arkivet fram i ordinært søk.

Håper dere finner en god løsning.

Hilsen

Jan Sigbjørn

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
På 5.4.2019 den 11.05, Anette S. Clausen skrev:

i har en del transkripsjoner fra kirkebøker vi  til nå ikke har fått publisert pga at vi ikke har skannet utgave av kirkeboken og dermed mangler vi den helt vesentlige id-en som vi bruker for å holde transkripsjoner fra en kilde samlet. 

 

Vi starter nå et prosjekt for å få disse ut, uavhengig av skannet kirkebok eller ei, men det krever en viss koordinering og planlegging. Jeg tør derfor ikke si når vi får denne ut, men vi er ihvertfall nærmere enn på lenge. 🙂

 

Hei. Jeg prøver igjen å få et konkret svar på denne gjengangeren. Det kan se ut som den ligger nederst i bunken med gjenstående oppgaver.

Mitt spørsmål denne gangen er om dere overhode har noen plan for å få det på plass. 

Endret av Jan Sigbjørn Larsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.