Gå til innhold
Arkivverket

Anna Hansdotter (Dalsøren) - fødd i Luster 1825 - til Sunnfjord og vidare til Laksevåg 1860 - kvar vart det av ho og dotteri hennar?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Dette er ei utfordring som eg har hatt liggjande i mange år, men som eg aldri har greidd å finna ut av.  Kanskje nokon greier denne?

 

Eg attgjev frå manuskriptet mitt:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~ NB: Etter fleire interessante oppdagingar er dette manuskriptet no erstatta av eit nytt i innlegg #5 nedanfor!

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna Hansdotter (Dalsøren), f. i Luster 28.2.1825,

Anna Hansdotter flytte til Sunnfjord i 1853, men kom sidan til Damsgård på Laksevåg ved Bergen der ho budde i 1860. 

Me veit om ei dotter etter Anna:

a. Severina Christine Andersdotter, dotter av Anna og Anders Jetmundson frå Myklebust i Bremanger

 

Samme paret var også foreldre til Johanne, født 26. sept. og døpt 17. okt. 1858 i Davik.

 

Sogn og Fjordane fylke, Davik, Ministerialbok nr. A 5 (1850-1866), Fødte og døpte 1858, side 58.

 

Edit: Lenke reparert.

Endret av Grete Singstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerteleg takk til Grete og Lars J. for skikkeleg spennande og interessante innlegg!

 

Eg føler eg har leitt overalt etter Anna.  Ifølgje heimstamnsprotokollen skulle ho ha vore i Årstad eller Bergen i 1865, men eg kan i alle fall ikkje finna ho der!

 

MEN, eg finn dotteri Johanna Andersdotter i 1865 som fosterdotter hjå tømmermann Endre Abrahamsen på Laksevåg:

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01038240006160

 

Hi dotteri kan eg ikkje sjå noko til.  Eg finn dei heller ikkje gifte i Bergen...

 

Og kvar vart det no av Anders Jetmundson??  Spørsmåli står i kø...

 

Her er eit oppdatert manuskript til erstatning for manuskriptet i innlegg #1:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Anna Hansdotter (Dalsøren), f. i Luster 28.2.1825,

Anna Hansdotter flytte i ung alder til Bergen og tente der nokre år til ho kring 1850 fekk teneste hjå landhandlar Lexau på Smørhamn i Bremanger, Kinn.  Sidan tente ho òg hjå landhandlar Dahl på Furresund i Kinn til ho i 1865 flytte til Årstad, Bergen. 

 

##### (var på sjukehuset i Bergen januar 1869 – lagnad?)

 

Me veit om to døtrer etter Anna:

a. Johanna Andersdotter, dotter av Anna og Anders Jetmundson frå Møklebust i Davik

 

     ##### (f. i Davik 23.6.1827 – son av Jetmund Jetmundson og Johanna Larsdotter f. Hessevik)

 

     var f. i Davik 26.9.1858,

 

     ##### (lagnaden hennar?)

 

b. Severina Christine Andersdotter, likeins dotter av Anna og Anders Jetmundson frå Møklebust i Davik

 

     ##### (f. i Davik 23.6.1827 – son av Jetmund Jetmundson og Johanna Larsdotter f. Hessevik)

 

     var f. på Lille Damsgård på Laksevåg 1.3.1860,

 

     ##### (lagnaden hennar?)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar på ny for alle gode tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanne Andersdatter f. 1858 Davik er tjenestejente hos Endre Abrahamsen på Laksevaag, Askøy i 1875.

 

 

Den Johanne Andersdatter på Dommesten i Davik i 1900 er f. i 1853... "Nyder offentlig understøttelse"

 

Der er en Johanna Andersdatter f Davik 06 09 1858 på Vaagstaule i Manger i 1910. "off. underhald"

 

 

Da er vel neste spörsmål hvis noen eller begge av de siste to er rett dame, og hvem som betalte støtten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#4

Hjemstavnsprotokollen for Bergen fattigvesen ga en del opplysninger:

 

Piken Anne Hansdatter Dalsøren

 

Flyttet hjemmefra 20 år gammel (ca 1845) til Bergen hvor hun tjente i 3-4 år

Flyttet så til Kinn prestegjeld hvor hun tjente hos landhandler Lexau i Smørhamn i fem år. (Andreas R. Lexau FT 1865)

Deretter tjente hun noen år hos landhandler Dahl i Furresund. (Hans Martin Dahl FT 1865)

Hun ble syk og ble på Kinns fattigvesens regning innlagt Bergen sykehus, hvor hun lå ca ett år.

Ble så overført til Bergen "Sindssygeasyl" fordi hun var "sindssvag". Mentalsykehuset i Bergen

Etter utskrivelsen dro hun tilbake til landhandler Dahl i Furresund og tjente uavbrutt i tre år – til Mikkelsdag 1865.

Dro så til Årstad sogn hvor hun tjente for baker Olsen i Solheimsviken til jul s.å. (Johannes Olsen FT 1865)

Losjerte deretter hos verksarbeider Berg samme sted til påsken 1866. (Ole Berg? FT 1865)

Dro inn til byen og tjente et halvt år hos fru Beickmann i Murallmenningen. (Bastiane Buchmann? FT 1865)

Videre ett år hos gullsmed Møgelvang til Mikkelsdag 1867. (Anders Christian Mølgelvang FT 1865)

Dro atter til landhandler Dahl i Furresund.

Ved Mikkelsdag 1868 dro hun tilbake til Bergen og oppholdt seg hos murmester Fredrik Dahl i Korskirkeallmenningen. (Fredrik Mathias Dahl FT 1865)

Dette var siste oppholdssted før hun ble innlagt i Bergen sykehus 7. jan. 1869.

Endret av Grete Singstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

b. Severina Christine Andersdotter, likeins dotter av Anna og Anders Jetmundson frå Møklebust i Davik

 

     ##### (f. i Davik 23.6.1827 – son av Jetmund Jetmundson og Johanna Larsdotter f. Hessevik)

 

     var f. på Lille Damsgård på Laksevåg 1.3.1860,

 

     ##### (lagnaden hennar?)

 

Severine Christine ble konfirmert i Svanø kirke i Flora 3. okt. 1875.

 

Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 8 (1859-1882), Konfirmerte 1875, side 96.

 

Trolig hun som var tjenestejente hos handelsborger Lars Fjellestad i Florø i 1875.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Vibeke og Grete for imponerande forsking og svært so spennande innlegg!  Eg ser på leitingi etter Anna og døtrene hennar som ytterst krevjande, og der er berre å ta av seg hatten for kva de har finne so langt!

 

Den detaljerte analysen av inførslene i heimstamnsprotokollen finn eg svært oversiktleg, og opplysningane fortel om kor vanskeleg personar med små eller svare ressursar hadde det for i det heile teke å komma seg igjennom livet på den tidi!

 

Det ser altso ut til at båe dei to jentene hennar Anna har vokse opp, og for alt me veit, kan ho òg ha hatt fleire born fødde før 1858, men å oppdaga slike, vert ikkje so lett...

 

Status so langt:

 

* Anna Hansdotter (Dalsøren) levde på sjukehuset i Bergen i 1869 - eg har ikkje finne ho avlidi i Bergen fram til 1911.

 

* Johanna Andersdotter levde på Vaagstaule i Manger i 1910 - eg har nettopp søkt gjennom basane på Digitalarkivet for avlidne i Manger etter 1910, men finn ingen som høver med Johanna...

 

* Severine Christine Andersdotter levde i Florø i 1875 - eg har søkt gjennom vigde i Florø og i Bergen fram til 1900, men finn ho ikkje nokon av stadane..

 

Alle personar har etter mitt syn like stor rett til å verta omskrivne i ei bygdebok, og difor er eg særleg takksam for hjelpi eg får med å spora opp Anna og døtrene hennar.  Eg krossar fingrer og tær for at me lukkast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars, du bør få tak i journalen fra metalsykehuset. Her kan det være spennende informasjon å finne om Anna.

 

«Bergen Byarkiv oppbevarer arkivet etter Mentalsykehuset i Bergen (A-2068). I tillegg oppbevares også arkivet etter asylets kontrollkommisjon (A-3888).

Vi har sett at Neevengården sykehus avløste Mentalen i 1891. Dette innebærer at arkivmateriale fra Mentalen også finnes i Neevengården sitt arkiv (A-1887).»

 

«Serien fortsetter som pasientprotokoller fra 1852 til 1891(Fb-serien). Disse inneholder fortløpende innførsler av innkomne pasienter med løpenummer. Først i protokollene er et alfabetisk register over pasientene, så følger informasjon om personalia, levevei, diagnose, tidspunkt for innleggelse/utskriving og rekvirent, dvs. hvem som betalte kurpenger for pasienters opphold. Rekvirent kunne være kommuner, amt, fattigkommisjoner og en sjelden gang privatpersoner/pårørende. Pasientprotokollene, som varierte en del over tid i skjemaoppsettet, ble ført av tilsynslegen og undertegnet av kontrollkommisjonen.»

 

 

I tillegg vil sikkert journalen fra Bergen sykehus også inneholde nyttige opplysninger.

 

«A-2050.13: Bergen kommunale sykehus/Haukeland sykehus, Sykeavdelingene fram til 1894, (Lister i Byarkivets ekspedisjon)

  • Serie Eldre sykejournaler, Ia 1-131-, 1831-1893»
Endret av Grete Singstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grete for siste innlegget!

 

Eg har nettopp skrive ein mail til Byarkivet om denne saki, so får me sjå kva dei svarar...

 

Nok ein gong ein kjempetakk for hjelpi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grete for eit nytt nyttig innlegg.  Då veit me altso kvar det vart av barnefaren Anderts Jetmundson.  Pussig han ikkje er å sjå i FT1865...

 

Er det elles nokon som veit om foreldri hans var gardbrukarar på Møklebust (øvre) i Davik eller plassfolk?  I fall plassfolk, på kva plass dei budde?

 

Eg har elles finne konfirmasjonen til Johanna Andersdotter på Laksevåg i 1874:

 

Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Askøy, Ministerialbok nr. A 12 (1855-1877), Konfirmerte 1874, side 105.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8264&idx_id=8264&uid=ny&idx_side=-106
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070220650243.jpg

 

So vert det spennande å sjå om dødsfalli til Anna og/eller døtrene hennar vil dukka opp...

 

På ny takkar eg for kjempefin hjelp med denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders Jetmundsen ser ut til å ha unnsluppet 1865-tellingen, akkurat som Anna.

 

Hans gamle mor Johanna levde fortsatt ved FT 1865 og bodde hos familien på Henøen i Davik.

 

Edit:

Faren Jetmund Jetmundsen var bondesønn på Møklebust Øvre, broren Anders var odelsgutten. Sønnen var dermed oppkalt etter sin farbror og oldefar - FT 1801

Endret av Grete Singstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerteleg takk til Grete for nytt spennande innlegg!

 

Men no vart eg svært i stuss:

 

Budde dei på garden Henøen i staden for Møklebust?

 

Her er konfirmasjonen til Anders Jetmundson Møklebust frå 1842:

 

Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Davik, Ministerialbok nr. A 4 (1830-1849), Konfirmerte 1842, side 141.
Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=11637&idx_id=11637&uid=ny&idx_side=-148
Permanent bildelenke: http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070613610148.jpg

 

So stadig ser det ut til at det var der dei budde...

 

Kanskje nokon med ei lokal bygdebok eller lokal kunnskap elles kan hjelpa oss?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anders Jetmundsens bror Jetmund, født 1815, giftet seg med Synneve Abelsdatter Hessevaagbakke i 1838. Første barnet, Anne, ble født på Møklebust i 1839, men sønnen Jetmund ble født på Henøen (Hennøyna) i 1842. Det ser dermed ut til at han byttet gard.

Endret av Grete Singstad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.