Gå til innhold
Arkivverket

Etterlyser informasjon angående Ingolf Johannessen Bergen eller omegn


Solfrid Vestaberg
 Del

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har fått en henvendelse fra ei som etterlyser Ingolf Johannessen. Hun har prøvd og finne slektninger til Ingolf her i Norge for ei venninne siden hennes venninne er fått en arvelig sykdom og siden dette er noe hun mest sannsynlig har arvet fra sin far side så er hun desperat på leting etter eventuelle slektninger her i Norge.

 

Summert opp info er som følgende:

 

Ingolf Johannesen født mest sannsynlig i april 1903 eller 1904 muligens fra Voss.

Jobbet på en stor olje tankbåt muligens hos Esso

Emigrerte rett før eller rett etter 2 verdenskrig til New York

I 1953 så bodde han i 425 101 Street, Brooklyn NY

Død omkring 1980 årene

Ei datter Lisanne med Inger Bjo(ø)rdal f. 1918 i Bergen som også emigrerte til New York.

Endret av Solfrid Vestaberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

???

 
 
Age: 91
Given Name: Inger
Middle Name:
Surname: Bjordal
Name Suffix:
Birth Date: 21 Dec 1918
State: California
Last Place of Residence: Stamford, Fairfield, Connecticut
Previous Residence Postal Code: 06902
Event Date: 17 Jul 2009
 
 
 
Name: Inger Bjordal
Event Type: Immigration
Event Date: 1954
Birth Year (Estimated):
Birthplace: Norway
Ship Name: Queen Elizabeth
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Norsk" døpenavn og fødselsdato for datteren, ville vært fint med tanke på leting i kirkebøker.

Lisanne kan høres ut som en amerikanisering.

Hans Gangstø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Inger Johanne" födt 21 des. 1918 i "Sandviken" nr. 47 : http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=324&idx_id=324&uid=ny&idx_side=-159

 

Hmmm, mente jeg hadde vert bort i dette navnet för. Mora "Elise Andersdtr." födt 1887 var nemlig min farfars kusine. Faren "Olaf Elias" döde 1941 i "Shanghai".

 

Jeg skal kontakte en slektning om hva hun vet om "Inger Johanne's" videre skjevne og event. hvem "Ingolf Johannesen" var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Norsk" døpenavn og fødselsdato for datteren, ville vært fint med tanke på leting i kirkebøker.

Lisanne kan høres ut som en amerikanisering.

Hans Gangstø

 

 

Datter Lisanne er født i 1954 i New York, det er hennes mor Inger Bjo(ø)rdal som er født i Bergen.

"Norsk" døpenavn og fødselsdato for datteren, ville vært fint med tanke på leting i kirkebøker.

Lisanne kan høres ut som en amerikanisering.

Hans Gangstø

 

 

Datter Lisanne er født i 1954 i New York, det er hennes mor Inger Bjo(ø)rdal som er født i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, mente jeg hadde vert bort i dette navnet för. Mora "Elise Andersdtr." födt 1887 var nemlig min farfars kusine. Faren "Olaf Elias" döde 1941 i "Shanghai".

 

Jeg skal kontakte en slektning om hva hun vet om "Inger Johanne's" videre skjevne og event. hvem "Ingolf Johannesen" var.

 

Hei Svehn

 

Så flott, da håper jeg du får noen svar angående Ingolf :)

 

Tusen takk Ann-Mary for god informasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmmm, mente jeg hadde vert bort i dette navnet för. Mora "Elise Andersdtr." födt 1887 var nemlig min farfars kusine. Faren "Olaf Elias" döde 1941 i "Shanghai".

 

Jeg skal kontakte en slektning om hva hun vet om "Inger Johanne's" videre skjevne og event. hvem "Ingolf Johannesen" var.

 

Hei Svehn

 

Har du fått undersøkt noe mer angående Ingolf og Inger Johannes familie?  Jeg sakser inn siste meldingen jeg fikk og hvis du eventuelt ønsker kontakt med henne så er også mailadresse her oppgitt. Fint om du gir meg beskjed hva du gjør så jeg kan informere henne videre, det er visstnok snakk om ett besøk i mai her i Norge så hun ønsker svært gjerne kontakt med familien her :)

 

Endret av Solfrid Vestaberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Har fått svar fra min og Lissanes felles slektning, og hun sklriver : > Jeg skulle så gjerne hjulpet til med denne gåten, men de jeg har spurt, kunne dessverre ikke hjelpe. Mye som ble holdt hemmelig før i tiden. Skal fortsatt være obs.

 

Fra "Åsane" bygdebok. "Inger Johanne Bjordal" sin familie nemnt.

 

 

 

 

post-898-0-62680700-1462575754_thumb.jpg

Endret av Svehn Ruskelöv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen kilde som du kan legge inn på att "Ingolf" skulle vere födt i april 1903 el.1904 i "Voss"? Er den pålitelig tror du? Finner en "Ingolf Johannesen" födt 1919 som dör 1985 i "Brooklyn/ NY" på "FS".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det noen kilde som du kan legge inn på att "Ingolf" skulle vere födt i april 1903 el.1904 i "Voss"? Er den pålitelig tror du? Finner en "Ingolf Johannesen" födt 1919 som dör 1985 i "Brooklyn/ NY" på "FS".

 

Det er vel denne mannen Svehn har funnet :

 

Ingolf Johannesen

United States Social Security Death Index

birth:
16 February 1919
 
death:
September 1985
Brooklyn, Kings, New York

 

----

 

Ingolf W Johannessen

Find A Grave Index

birth:
16 February 1919
 
death:
4 September 1985
 
burial:
1985
Calverton, Suffolk, New York, United States of America

 

----

 

Ingolf W Johannessen

 

Birth:  Feb. 16, 1919 Death:  Sep. 4, 1985 trans.gif

 

F1, US NAVY   Burial:

Calverton National Cemetery 

Calverton

Suffolk County

New York, USA

Plot: 16, 0, 7305  

Edit Virtual Cemetery info [?]  

Imported from: US Veteran's Affairs

Record added: Feb 25, 2000 

Find A Grave Memorial# 837666

http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=johannessen&GSfn=ingolf&GSmn=w&GSbyrel=all&GSdyrel=all&GSob=n&GRid=837666&df=all&

 

Disse ligger alle på samme kirkegård:

http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gsr&GSiman=1&GScid=109391&GSfn=&GSln=johannessen

 

----

 

Ingolf W Johannessen
New York, New York Passenger and Crew Lists, 1909

 

Name Ingolf W Johannessen Event Type Immigration Event Date 1947 Event Place New York City, New York, United States Gender Male Age 28 Birth Year (Estimated) 1919 Birthplace Norweg Ship Name Alf Lindeberg

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:245Z-9HG

 

----

 

Kan være samme mann.Sjømann.

 

Ingolf Johannessen
New York, New York Passenger and Crew Lists, 1909

Name Ingolf Johannessen Event Type Immigration Event Date 1939 Event Place New York, New York, United States Gender Male Age 20 Birth Year (Estimated) 1919 Birthplace Norway Ship Name Stavangerfjord

https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-G5NF-GWP?i=977&wc=MFKW-3Z9%3A1030094301%3Fcc%3D1923888&cc=1923888

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei Svehn

 

Beklager sent svar, men har vært opptatt med eksamen de siste ukene. Det er ingen andre kilder enn de som jeg har nevnt angående Ingolf. Linken om etterlysning av Ingolf er samme kvinne som har vært i kontakt med meg.

 

Virker som kandidaten dere har funnet er interessant, men blir vel vanskelig å få sjekket dette ut uten at man vet noe mer sikkert angående Ingolf.

Det er vel denne mannen Svehn har funnet :

 

Ingolf Johannesen

United States Social Security Death Index

birth:
16 February 1919
 
death:
September 1985
Brooklyn, Kings, New York

 

----

 

Ingolf W Johannessen

Find A Grave Index

birth:
16 February 1919
 
death:
4 September 1985
 
burial:
1985
Calverton, Suffolk, New York, United States of America

 

----

 

Ingolf W Johannessen

 

Birth:  Feb. 16, 1919 Death:  Sep. 4, 1985 trans.gif

 

F1, US NAVY   Burial:

Calverton National Cemetery 

Calverton

Suffolk County

New York, USA

Plot: 16, 0, 7305  

Edit Virtual Cemetery info [?]  

Imported from: US Veteran's Affairs

Record added: Feb 25, 2000 

Find A Grave Memorial# 837666

http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GSln=johannessen&GSfn=ingolf&GSmn=w&GSbyrel=all&GSdyrel=all&GSob=n&GRid=837666&df=all&

 

Disse ligger alle på samme kirkegård:

http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gsr&GSiman=1&GScid=109391&GSfn=&GSln=johannessen

 

----

 

Ingolf W Johannessen
New York, New York Passenger and Crew Lists, 1909

 

Name Ingolf W Johannessen Event Type Immigration Event Date 1947 Event Place New York City, New York, United States Gender Male Age 28 Birth Year (Estimated) 1919 Birthplace Norweg Ship Name Alf Lindeberg

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:245Z-9HG

 

----

 

Kan være samme mann.Sjømann.

 

Ingolf Johannessen
New York, New York Passenger and Crew Lists, 1909

Name Ingolf Johannessen Event Type Immigration Event Date 1939 Event Place New York, New York, United States Gender Male Age 20 Birth Year (Estimated) 1919 Birthplace Norway Ship Name Stavangerfjord

https://familysearch.org/ark:/61903/3:1:33SQ-G5NF-GWP?i=977&wc=MFKW-3Z9%3A1030094301%3Fcc%3D1923888&cc=1923888

 

 

Tusen takk, jeg skal overbringe det du har funnet her til hun som har etterlyst informasjon angående Ingolf så får hun selv vurdere om dette kan være samme person. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Hadde helt glemt denne tråden her, jeg fikk svar fra hun som etterlyste Ingolf Johannesen og den som dere hadde funnet her var ifølge henne ikke riktig da Inger Bjordal hadde fortalt henne at han var ca 15 år eldre hen henne og Inger var født i 1918. Så det medfører at han er født rundt 1900-1905.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Er denne noe og se på igjen med nye og friske öyner mon tro? Min firemenning "Lisanne Bjordal" har visst ikke blitt så mye klokere på hvem faren "Ingolf Johannesen" var? 🕵️‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.