Gå til innhold
Arkivverket

Andreas Syvertsen f 1857 i Modum


Torgeir Karlin
 Del

Recommended Posts

Hei ,jeg trenger hjelp til å finne opplysninger om Andreas Syvertsen f 27.9.1857. Hans foreldre het Syvert Andersen Strand og kari Pedersdatter. Andreas ble konfirmert i Modum sept 1872. Det er det siste jeg finner om han. Håper noen her på forumet kan hjelpe meg videre i min søken etter flere opplysninger om Andreas. Jeg vet at flere av hans søsken emigrerte til USA, men har ikke klart å finne ut om han gjorde det. Har hatt emne om han på DIS uten å komme noe videre.

På forhånd takk for hjelpen

Mvh Torgeir Karlin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere tema:

 

 

 
 
Andreas Syversen (Strand) f 27.9.1857 i Modum, Buskerud
Startet av torgeir karlinOct 03 2013 13:13
 
# 3 :
hei,
da moren hans dør, nevnes 7 barn, inkl. datter Andrea, 15 år, men jeg tror det skal være SØNN ANDREAS. Faren hans giftet seg nok på nytt, for da han dør i 1897, nevnes enken Gunhild Marie Olsd. Strand, og 6 barn. Auen/Augen er i Kristiania, Maren Marie i Hønefoss, Karen Sofie i Amerika, Anne Kirstine, gift og bosatt på Strand/Modum, og tvillingene Johan og Mina begge i Amerika. Ser ingen Andrea/Andreas nevn, så han er muligens død. Jeg legger ingen lenke, men du finner opplysningene under Dødsfall Modum søndre 1897 - 1911 m/etterlatte, på hjemmesiden til buskerudslekt.no (Modum),

mvh. Astrid 
 
----
 
Andreas Syversen f i Modum, Buskerud 1857
Startet av torgeir karlinOct 19 2013 21:10
 

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Astrid nevnte i et tidligere tema, så er Andreas muligens død før 1897 da faren dør. Legger ved utskrift fra to dødsfallsmeldiger:

 

Dødsdato: 18710917, Ca. f-år: 1819, Stilling: HUUSMANDSKONE, Fornavn: KARI, Farsnavn: PEDERSD., Navn/Bopæl: STRANDEIE, År: 52
Enkemand Syver Andersen Strandeie
1. sønn Auen Syvertsen Strandeie, myndig
2. datter Maren Marie, myndig
3. datter Sofie, myndig
4. datter Kirstine, 18 år
5. datter Andrea, 15 år ===> sønn Andreas, 15 år !!!!
6. sønn Johan, 9 år, tvilling*
7. datter Mina, 9 år, tvilling*
 
Dødsdato: 18970829, Stilling: HUSMAND FATTIGLEM, Fornavn: SYVERT, Farsnavn: ANDERSEN, Navn/Bopæl: STRAND, Fødselsdato: 1819, År: 78, Anmerkninger: PULSAARBETÆNDELSE
1. Enke: Gunhild Marie Olsd. Strandeie
2. Sønn Augen Aleksander Syvertsen, 57 år, Kristiania
3. Datter Maren Marie Syvertsd. 53 år, Hønefos
4. Datter Karen Sofie Syvertsd. gm. Karl Kindberg, Amerika
5. Sønn Johan Syvertsen, 36 år, Amerika
6. Datter Mina Karoline Syvertsd., 36 år, Amerika
7. Datter Anne Kirstine Syvertsd. gm. Asle Olsen Strand

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.