Gå til innhold
Arkivverket

Carl Eric Samuelson og Lovisa Andrietta Persdotter, Norrbärke, Kopparberg, Sverige


Jan Ø.Tiller
 Del

Recommended Posts

Carl Eric var født 16,4,1827 og Lovisa 31,7,1826 i Norrbärke, Kopparberg, Sverige. Hvor kan jeg lete for å finne Carl og Lovisa's dødsdato? siste barn jeg har registrert er født 8,2,1858 ved navn Ewa Carolina Carlsdotter. (hun flyttet til Norge i 1879)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

I telling 1880 er Lovisa enke:

 

 

Post 1880-20-57-7412

Persdotter, Lovisa Andrietta
Arbetareänka

f. 1826 i Norrbärke (Kopparbergs län, Dalarna)

Änka, mor i familjen

By
Norrbärke (Kopparbergs län, Dalarna)

Registrerad födelseort: Norrbärke Kopparbergs län
 

Hilsen Kari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18260731

Samuelsson f. Persdotter, Lovisa Andrietta

By

Död 14/7 1905.

Kyrkobokförd i Norrbärke (Kopparbergs län, Dalarna).

Född 31/7 1826 i Norrbärke (Kopparbergs län, Dalarna).

Änka.
--------------
Motsvarande folkbokföringsförsamling(ar) 1/1 2014:
Norrbärke, Smedjebackens kn (Dalarnas län, Dalarna)

Födelseförsamling i källan:
Norrbärke (Kopparbergs län)

Källor:
SCB, FS
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En bror av Ewa Carolina:

 

18630612

 

Karlsson, Axel

 

By

 

Död 7/5 1930.

 

Kyrkobokförd i Norrbärke (Kopparbergs län, Dalarna).

 

Född 12/6 1863 i Norrbärke (Kopparbergs län, Dalarna).

 

Gift man.

--------------

Motsvarande folkbokföringsförsamling(ar) 1/1 2014:

Norrbärke, Smedjebackens kn (Dalarnas län, Dalarna)

 

Födelseförsamling i källan:

Norrbärke (Kopparbergs län)

 

Källor:

DB, FS

 

Carl Erik Samuelsson døde 19. oktober 1874

 

post-3741-0-86920600-1460740426_thumb.jpg

Endret av Sven Hjortland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN takk til dere, hadde jeg visst at det bare skulle ta 10 minutter før jeg fikk løsningen på mitt spørsmål, så skulle jeg ha spurt for flere måneder siden !!!

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carl Eric var født 16,4,1827 og Lovisa 31,7,1826 i Norrbärke, Kopparberg, Sverige. Hvor kan jeg lete for å finne Carl og Lovisa's dødsdato? siste barn jeg har registrert er født 8,2,1858 ved navn Ewa Carolina Carlsdotter. (hun flyttet til Norge i 1879)

 

 

Du skriver at Ewa Caroline var født 8 feb.

 

 

Ser at FS oppgir DÅPsdato 9 feb 1858.

 

Ewa Carolina Carlsson

Sweden Baptisms, 1611-1920

christening:
9 February 1858
, NORRBARKE, KOPPARBERG, SWEDEN
father:
Carl Er. Samuelsson
mother:
Lovisa Andrietta Persdtr

 

Endret av Ann-Mary Engum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er det bare foreldrene til Carl Erich Samuelson og foreldrene til Lovisa Andrietta Persdotter som mangler i denne tråden. Jeg har funnet på nettet at Carl's far og mor skal være Samuel Ersson (Erichsson?) og Stina Greta Westlund. De ble gift 24,12,1826 i Norrbärke, Kopparberg, Sverige, men det er alt jeg klarer å finne ut.

Foreldrene til Lovisa skal (iflg nettet) være Pehr Jansson og Anna Hindersdotter, gift i Norrbärke, Kopparberg, Sverige 2,11,1809, men heller ikke her har jeg funnet noe mer.

Det er kun disse opplysningene jeg mangler å få bekreftet før slektstavlen med 6 generasjoner kan skrives ut, så kan jeg håpe på hjelp med fødsels og dødsdato her også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kan hjelpe noe i min søken etter Carl Erich's foreldre, så har jeg funnet at han hadde 5 søsken, alle født i Norrbärke, Kopparberg, Sverige

Christina Elisabeth Samuelsdotter f. 21,1,1829

Carolina f. 12,3,1831

Johan Fredric f. 3,6,1833

Anna Greta f. 2,7,1836

Anders Petter f. 4,12,1841

Carl's mor Stina Greta Westlund gift med Samuel Ersson, er også omtalt som Stina Wilhelmina Westlund i noen innlegg på My Heritage

 

Når det gjelder Carl,s kone Lovisa Andrietta Pehrsdotter, så hadde hun 3 søsken, alle født i Norrbärke, Kopparberg, Sverige

Pehr Herman Pehrsson f. 12,3,1810

Stina Maja f. 11,12,1815

Per Herman f. 27,11,1820

Disse opplysnigene har jeg funnet på Family Search og My Heritage, men jeg mangler å finne flere opplysninger om foreldrene til Carl og Lovisa, evt om noen kan veilede meg hvilke andre steder jeg kan søke?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello. I apologize for using this board but I am trying to reach a Jan Tiller who had posted on Ancestry.com in the early 2000s regarding a search for Hagen & Wang family from Lofoten islands. At that time Jan was looking for information on the U.S.A. side of the family.  I have sent Jan a message via Ancestry.com and am trying to find information on the Norway side for Peder Hagen ancestors. I have the USA side info. Thank you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.