Gå til innhold
Arkivverket

Lite data i Digitalarkivets "Kommunal folketelling 1923 for Kristiania"


Stig Nyberg
 Del

Recommended Posts

Digitalarkivets versjon av "Kommunal folketelling 1923 for Kristiania kjøpstad (ufullstendig)"

gir svært få treff sammenlignet med den versjonen man finner på Byarkivets sider, som vel refererer til DIS.
Søker man f.eks. på "Margit Johnsen" får man 3 treff med Digitalarkivets versjon, og 16 treff med versjonen til
Byarkivet (DIS). Er dette et kjent problem, eller har mye data uforvarende gått tapt i Digitalarkivet database?
 

 

Endret av Stig Nyberg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Digitalarkivets versjon av "Kommunal folketelling 1923 for Kristiania kjøpstad (ufullstendig)"

gir svært få treff sammenlignet med den versjonen man finner på Byarkivets sider, som vel refererer til DIS.
Søker man f.eks. på "Margit Johnsen" får man 3 treff med Digitalarkivets versjon, og 16 treff med versjonen til
Byarkivet (DIS). Er dette et kjent problem, eller har mye data uforvarende gått tapt i Digitalarkivet database?

 

Jeg har samme erfaring - men i forhold til DIS' egen side på http://www.disnorge.no/KraFt1923/Soke.php

Ulempen der er at det ikke går an å lagre søk/treff, så det er veldig kronglete å lagre treff ved å skrive ned søkekriteriene på nytt.

 

Hvor finner du den på Byarkivets sider?

Den jeg fant der bare sendte meg videre til DIS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring - men i forhold til DIS' egen side på http://www.disnorge.no/KraFt1923/Soke.php

Ulempen der er at det ikke går an å lagre søk/treff, så det er veldig kronglete å lagre treff ved å skrive ned søkekriteriene på nytt.

 

Hvor finner du den på Byarkivets sider?

Den jeg fant der bare sendte meg videre til DIS.

 

Samme her, Byarkivet sendte meg til DIS. Jeg er litt spent på hva DIS vil gjøre med denne tellingen etter at genress er innført, og man vil bli mer restriktive mot ikke-medlemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også et spørsmål hvorfor Digitalarkivet kun har fått (eller ihvertfall publisert) en halvferdig database?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.