Gå til innhold
Arkivverket
Torbjørn Igelkjøn

Oppslag: Harald Hansen (1935-2001)

Recommended Posts

Torbjørn Igelkjøn

Harald Hansen gifta seg i Bergen i 1933: Mariakirken Sokneprestembete, Ministerialbok nr. C 4, 1927-1938, s. 139b-140a, #2. Frida døydde 7/8 1947.

Er det mogeleg å få stadfesta at dette paret fekk sonen Harald f. 25/8 1935?

Mvh.

Torbjørn Igelkjøn

Endret av Torbjørn Igelkjøn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Yngve Nedrebø

Jeg finner ikke dødsmeldingen etter Frida i Bergen i 1947, og ikke noe kort for Harald Hansen, født 1906, som viser barn. Har de flyttet fra Bergen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torbjørn Igelkjøn

Takk for forsøket på å finne dei. Eg ser no at eg har gløymt halvarten av det eg hadde tenkt å skrive  :ph34r:  Harald (f. 1906) var hotelldirektør i Fevik, og seinare på Grand Hotel i Kristiansund. Eg veit ikkje kor tid dei flytta frå Bergen, men i følgje boka "En oplevelsens festlabyrint" : Grand hotell i Kristiansund gjennom hundre år : 1895-1995 hadde Harald vore direktør på Strand Hotel i Fevik i 9 1/2 år då han kom til Kristiansund.

Så då vert spørsmålet om folkeregisterkortet finst blant utflytta ein gong rundt midten av 30-talet. Eg tenkte at dei kanskje flytta etter at "Vesle-Harald" var fødd, men dette veit eg ikkje.

Endret av Torbjørn Igelkjøn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.