Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebøker uten prestegjeld


Finn Karlsen
 Del

Recommended Posts

Når jeg søker på kirkebøker i Trondheim, får jeg ingen tilslag, noe jeg antar skyldes at de ligger uten prestegjeld.

 

Når jeg søke på Bakke sokn får jeg ingen tilslag selv om noen er registrert på Strinda prestegjeld.

 

Dere kan ikke stoppe det gamle systemet før _alle_ kirkebøkene i gammelt system er på plass og søkbare, det vil være en meget dårlig reklame for DA.

 

Lurer på hva jeg skal si når jeg holder kurs på tirsdag?

 

Mvh

 

Finn Karlsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sør-Trøndelag i fylke og Bakke i sogn gir 0 treff!, Sør-Trøndelag i fylke og Trondheim i prestegjeld gir 0 treff.

 

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville bare si at fritekstfeltet kan brukes inntil de er ferdige med det de kaller metadataarbeidet. Da får en treff på de kirkebøkene som er lagt inn.

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Anne-Lise, jeg finner det også ved å bruke Finn kilde. Mitt hovedpoeng er at det blir feil å stenge et fungerende system (skal skje i slutten av neste uke) før alle metadata er på plass.

 

Mvh

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Anne-Lise, jeg finner det også ved å bruke Finn kilde. Mitt hovedpoeng er at det blir feil å stenge et fungerende system (skal skje i slutten av neste uke) før alle metadata er på plass.

 

Mvh

Finn

 

Metadataene skal være på plass før overgangen. Overgangen skjer mandag 2. mai for kirkebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.