Gå til innhold
Arkivverket

Bilde kirkeboksidevisning henger


Finn Karlsen
 Del

Recommended Posts

Hadde oppe et bilde fra en kirkebok, trykket knapp for fullskjermvisning, trykket knappen en gang til så nå henger bildet med stjerna som går rundt. Har stoppet Internet Explorer og startet det på nytt, men problemet fortsatt tilstede. Har ikke restartet maskina ennå. Er det noen måte å få stoppet det på?

 

Finn


Faren over, fikk stoppet det!


Faren ikke over, prøver å åpne en ny side og det samme skjer, fullskjermbilde med roterende sol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp

Har hatt PC'en avslått i natt, men når jeg går inn på kirkebøker på nytt system, så henger bildet fortsatt, altså et full-skjermbilde (uten bilde) og med roterende stjerne. Hvordan kan jeg få stoppet det?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg funnet fram en gammel PC med Internet Explorer. IE viser seg fra sin vanlige uforutsigbare side. Enda godt at Microsoft også har innsett utfordringene IE gir, og selv skrotet IE og laget Edge.

 

Vi skal se på saken. Inntil da vil jeg anbefale å bruke en annen nettleser, eller la være å bruke fullskjerm.

 

Edit: Det er ingen vei ut av "Den skinnende sola" annet enn å slette cookies. 

 

Problemet oppstår fordi IE har en problematisk håndtereing av noe som heter DispatchEvent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og kanskje stoppe IE i Oppgavebehandling (CTRL + ALT + DEL) om en ikke kommer ut av bildet på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får stoppet IE, ikke noe problem, men uansett hvilken kirkebok jeg velger, får jeg samme bilde og inne i det bildet har jeg ingen valg. For øvrig antar jeg at jeg ikke er den eneste som fortsatt bruker IE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, det gjorde susen (jeg hadde leita fram Chrome som alternativ;-).

 

PS, lenken til Digitalarkivet på søkeskjemasiden, har feil peker, men en kommer fram.

 

Mvh

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Får ikke åpnet kirkebøker i Internet Explorer.  Har Windows 10 og IE versjon 11.  En 2 år gammel PC.

Når jeg prøver å åpne sidene i kirkebøkene blir det bare stående med noe som går rundt og kommer ikke videre.

Slår av PC hver natt og ellers når den ikke er i bruk.

 

Får heller ikke gitt tilbakemelding fra IE.

 

Går bra i Chrome og Edge, men jeg foretrekker å jobbe i IE.

 

Mvh

Kersti Sorter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tømt/slettet bufrede, midlertidige internettfiler?

 

(Ikke cookies)

 

I flere nettlesere kommer du til disse ved å trykke SHIFT + CTRL + DEL, men jeg husker ikke hva en gjør i IE.

Kanskje slik? http://windows.microsoft.com/nb-no/windows-vista/delete-temporary-internet-files

.

Nyere informasjon: http://windows.microsoft.com/nb-no/internet-explorer/ie-crashes-stops-working#ie=ie-11

I skrivebordsnettleseren
  1. Åpne skrivebordet, og trykk eller klikk deretter Internet Explorer-ikonet på oppgavelinjen.

  2. Trykk eller klikk Verktøy-knappen f2d3a394-a4c3-4747-989e-cf3f6b782b2f_43., og trykk eller klikk deretter Alternativer for Internett.
  3. Trykk eller klikk Slett under Leserlogg i kategorien Generelt.

  4. Merk av for Midlertidige Internett-filer og nettstedsfiler, og trykk eller klikk deretter Slett.

 

Endret av Anne-Lise Hansen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.