Gå til innhold
Arkivverket

Innvik SF - Kven er Mads Pederson "Kraagstad" ?


Aase R Sæther - Gloppen
 Del

Recommended Posts

MERK: Overskrifta på tråden er redigert, sidan eg har flytta fokus.

 

Enkelte personar kjem innom Gloppen og forsvinn igjen, utan at eg greier å finne kvar dei kjem frå eller kvar dei reiser vidare.

 

Paret i overskrifta er eit slikt. Dei har 2 born til dåpen i Gloppen: Jakob, 1750 og Mads i 1752. Kanskje kan eg også koble dei til konfirmanten Brite Andersdtr Hestenes i 1750.

 

Med atterhald om at eg ikkje har registrert alle fadrane i soknet på denne tida, er dette dei einaste spora Anders og Anne set etter seg.

 

Er det nokon som dreg kjensel på denne familien?

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt tips! Eine fadderen til Mads er Marte Madsdtr Røset som eg les det, men det kan kanskje vere eit spor.

 

Kvar finn du det skiftet?

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med utgangspunkt i Mads Pederson Roset har eg i tillegg til desse to døtrene, Anne og Marte, ei eldre dotter Synnøve, gift med Anders Rasmusson Roset som er nemnd som formyndar i skiftet frå 1740.

 

Marte finn eg att som gift med Ola Ivarson Fjellkårstad i 1753, og med Rasmus Pederson Skrede i 1762; det er skifte etter henne på Rognes i Hornindal i 1792 (i levande live) - men sidan ho har born etter seg, får eg ikkje vite noko om syskena hennar.

 

Synnøve er nemnt som enkje i skifte på Roset i 1768, og eg finn henne ikkje død i Innvik.

 

Anne har eg ikkje funne nokon om.

 

Forresten - i bygdeboka er Mads kalla "Kraagstad". Kvar i geografien skal vi gå for å finne eit høveleg gardsnamn eller stadnamn?

 

 

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med dette spørsmålet endrar eg fokus for tråden.

 

Denne Mads Pederson "Kraagstad" finn eg i fyrste omgang i bygdebok for Innvik, på garden Roset - gift med Anne Pedersdtr - og vi har eit skifte-ekstrakt etter han i 1740, som dessverre berre inneheld namn på to umyndige arvingar.

 

Det som no gjer at eg fattar ekstra interesse for han, er dette "Kraagstad"-namnet - som eg ikkje veit kjelda for. Eg har leita etter eit gardsnamn som kan passe, utan å finne noko, men kanskje har eg leita for snevert?

 

Svigerfaren hans er nemleg Peder Jakobson Roset, f.ca 1660, og Peder sin bror var Lars Jakobson Tonning, gift  med Anne Nilsdtr, som vi "røykte ut" slekta til i denne tråden - https://forum.arkivverket.no/topic/190711-skifte-etter-lagmann-j%C3%B8rgen-philipson-i-16967-arv-etter-han-p%C3%A5-tonning-i-stryn-korleis/?hl=filipson#entry1613391

 

Så derfor sender eg like godt spørsmål austover: Kan det finnast ein brukande kandidat i området som vi hadde føre oss i den andre tråden? Eg tenkjer på stadnamnet Krokstadelva - ?

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen opplysninger om de nevnte personer, men gjør oppmerksom på at det finnes en gard Krokstad i Nedre Eiker: http://www.dokpro.uio.no/cgi-bin/stad/matr50 (Buskerud - Nedre Eiker - 38 Krokstad)

 

Jeg kikket raskt gjennom registerkortene for skifter på Krokstad, men fant ingen spor der: http://arkivverket.no/URN:sk_read/4890/3001/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjerteleg takk! Syster Guri Pederdtr i Oppland - interessant. Då skal vi truleg austover for å finne opphavet deira.

 

Redigert: Med avansert eigedomssøk finn eg gardsnamnet Krogstad i Lom, Skjåk, Dovre og Gausdal - !

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Skulle dei vera ifrå Skjåk (den gong under Lom), så kunne denne familien vera nær: https://media.digitalarkivet.no/view/39945/1558

 

Guri kan jo vera ei mistyding av Jøran (Giøraand) eller Kari. Rasmus døydde ikring 1716, og hadde heimegarden. Mats, Lars, Torø, Kari og Jøran veit me ikkje meir om lagnaden til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tykkjer eg ser SVÆRT lovande ut. Gjørond i ulike former er ikkje noko kjent namn på våre kantar, og det ville ikkje vere urimeleg å tolke det som Guri. Eg ser også at den potensielle mora heiter Synnøve - som er det namnet Mads Roset gjev til eldste dotter si.

 

Endå ei redigering: Du skriv at Rasmus døydde ca 1716. Veit du noko om eventuelle etterkomarar?

Endret av Aase R Sæther - Gloppen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var skifte etter Rasmus 18. mai 1716 på Krokstad (fol. 175a), kor døtrene er nemnde, med morbroren Per Bøje som formyndar.
Born:
1. Synne, f. kring 1698, d. __. Nemnt 18 år gamal ved skiftet etter faren.
2. Synne, f. kring 1701. Neste brukar på Systugu Krokstad, gift og fekk i alle fall fem born. 
3. Marit, f. kring 1704, gravl. 20.10.1771 frå Krokstad – nemnt 70 år gamal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette talar MOT at det er hit vi skal. Desse borna BURDE vere nemnde i skiftet på Grov i 1732 dersom det var farbror deira som var død. Men takk uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo vera at dei nemnte berre dei attlevande syskena, då det uansett ikkje var nokon arv å snyte andre arvingar for. Dei var nok ikkje til stades, men "blev angivet" å vera arvingar (etter det enkja kunne hugse?). 

 

Men dette byrjar å verta litt vel dristig gissing! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det er ikkje så sikkert at enkja kjente til familien i Skjåk. 

 

Men, som sagt: dette er langt utpå tunn is. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars sin bror Mads på Roset er framleis i live ved skiftet på Grov, og dei to gardane ligg i same prestegjeldet. Ein skulle tru at han var litt meir orientert, eventuelt, men det var ikkje Facebook og SMS å holde kontakt over fjellet med heller; nei, dette er framleis ein interessant familie, men beviset manglar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
På 26.4.2016 den 18.28, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Marte finn eg att som gift med Ola Ivarson Fjellkårstad i 1753, og med Rasmus Pederson Skrede i 1762; det er skifte etter henne på Rognes i Hornindal i 1792 (i levande live) - men sidan ho har born etter seg, får eg ikkje vite noko om syskena hennar

Sjølv om dette er ein eldgammal tråd vil eg skrive ein kommentar for å rette opp ein feil i det eg skriv her; 

Marte sin mann er Ola JONSON Fjellkårstad, ikkje Ivarson. Han er son til Jon Botolvson Hammar og kona Ågåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har etter diverse gransking for eit par år sidan kome til at Peder Monsson Fitje er son til Mons Byrgeson Arnestad.

Hans Rasmusson kan eg ikkje seie for sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Aase R Sæther - Gloppen skrev:

Eg har etter diverse gransking for eit par år sidan kome til at Peder Monsson Fitje er son til Mons Byrgeson Arnestad.

 

Supert Aase, da er den på plass.

 

Prøver å kartlegge så mange som mulig av sogninger og fjordinger som er å finne i Bergen som borgere. 

 

Takk skal du ha. 

 

Har du andre fra borgerboka som du kjenner igen frem til 1750 så vil jeg være svært takknemmlig om du vil dele info

 

Mvh

Ivar

Endret av Ivar Moe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå ødelegger jeg vel hoved innlegget her. Beklager.

Vil lage et eget tema om dette ved anledning.

 

Mvh

Ivar

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.