Gå til innhold
Arkivverket

Finner ikke pantebok nr 39 i Alstahaug/Helgeland/Søndre Helgeland sorenskriveri


Rolf Paulsen
 Del

Recommended Posts

Jeg leter etter en konkursbekjentgjørelse av 18/12 1929, tgl. 3/2 1930 på Otto Paulsen.

 

I følge panteregister nr. 7 for Alstahaug sorenskriveri skal bekjentgjørelsen finnes i pantebok 39-230-39. For sorenskriveriene i Alstahaug, Helgeland og Søndre Helgeland finner jeg ingen pantebøker med høyere nummer enn pantebok nr. 34 1925 - 1935 i Alstahaug sorenskriveri. Jeg har for ordens skyld prøvd å lete her også, men uten resultat.

 

Hvor finner jeg pantebok 39? Eller er denne ikke tilgjengelig?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kristian

 

Det stemte, jeg fant dokumentet i pantebok 37. Feilen jeg har gjort, er at jeg har søkt samtidig både på kommune (1820 Alstahaug m.fl.) og arkivenhet (Alstahaug sorenskriveri, Helgeland sorenskriveri og Søndre Helgeland sorenskriveri). Da får jeg kun opp pantebok 34 i Alstahaug sorenskriveri.

 

Når jeg bare søker på kommune 1818 Herøy, 1819 Nordvik og 1820 Alstahaug, får jeg opp flere alternative pantebøker (nr. 34, 36-39, samt A1 og B1a), slik du nevner. For meg virker det dog litt underlig at jeg ikke får opp det samme ved å bare søke på arkivenhet Alstahaug sorenskriveri. Men den ballen får heller ligg.

 

Takk igjen for hjelpen.

 

Mvh Rolf Paulsen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det dog litt underlig at jeg ikke får opp det samme ved å bare søke på arkivenhet Alstahaug sorenskriveri.

 

Arkivarene har en gang ordnet arkivene slik. Men nettopp for at man ikke skal behøve å forholde seg til arkivinndelinga, har vi laget muligheten for å velge protokoller ut fra hvilke kommuner de dekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.