Gå til innhold
Arkivverket

Syver Syverson Varphaugen i Nord-Fron (1853-1929) - opphavet hans i Vågå og opplysningar om borni hans med ektemakar?


Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har i dag freista setja saman (utbetra) den over 30 år gamle biografien for Andrea Jensdotter Bolstad frå Luster (1853-1891) som gifte seg med Syver Syverson på Varphaugen i Nord-Fron (1853-1929), men eg har vanskar med å tolka opplysningane om opphavert til dene Syver frå Vågå, og likeins er eg i beit for opplysningar om borni deira og ektemakane deira.

 

Kanskje er det nokon med lokal kunnskap, dels i Gudbrandsdalen, dels på Koppang, dels i Idd ved Halden og dels i Telemark som kan bidra med litt hjelp?

 

Her er eit utdrag av manuskriptet mitt for denne huslyden:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Andrea Jensdotter (Bolstad), f. i Luster 7.3.1853, gifte seg i Luster 29.11.1878 med Syver Syverson frå

 

     ##### (oppvaksen kvar? – kalla Nyhus ved vigsli i 1878 – faren då kalla Syver Olson Nyhus!)

 

     Han var son av

 

     ##### (sjølveigar Syver Olson på Langrusten i Almenningen og kona Brit Olsdotter frå Valleeiget? i Vågå – 1865 og 1875 busette på Langrusten i Vågå! – er dette eit gardsbruk eller ein plass?? – kvar kjem Nyhus-namnet ifrå?)

 

     og f. i Vågå 30.3.1853.  Syver var skomakar, og han og Andrea budde eit par år som innerstfolk her på Bolstad.

Men i 1881 flytte Syver og Andrea til Kvam i Nord‑Fron, og der finn me dei att som gardbrukarar på Varphaugen ytre der Andrea d. som gardbrukarkone 12.1.1891.  Syver d. som enkjemann og gardbrukar same staden 2.12.1929.  Dei fekk fire born i lag:

a. Syver Syverson Varphaugen, f. i Luster 26.2.1879, d.

 

     ##### (dato og stad for dødsfallet hans? – 1953!?)

 

     ##### (gift? – oppl. om kona hans?)

 

     Syver var lokomotivførar og budde mellom anna på Tynset og på Koppang. 

 

     ##### (fleire detaljar? – 1910: ugift fyrbøtar på Fjeldseth lille i Vang, Hedmark)

 

     ##### (talet på søner og døtrer?)

 

b. Maria Syversdotter Varphaugen, f. i Luster 4.11.1880, gifte seg i Nord‑Fron 14.9.1910 med Ole Pederson frå Stanvik i Nord-Fron.  Han var son av husmann Peder Iverson på Randen under Stanvik, opphavleg frå

 

     ##### (opphavet hans?)

 

     og kona Marit Olsdotter frå

 

     ##### (opphavet hennar?)

 

     og f. i Nord-Fron 21.9.1875, men var alt i 1896 utvandra til Amerika.  Maria og Ole fór alt hausten 1910 på ny til Amerika, og under namni Ole og Maria Stanvick finn me dei att som farmarar nær Donalda, Alta. der dei budde levetidi ut.  Ole d. i Donalda, Alta, 14.2.1960, medan Maria Stanvick d.

 

     ##### (dødsstaden hennar?)

 

     8.4.1970.  Dei fekk seks born i lag.

c. Brit, kjend som Bertha Syversdotter Varphaugen, f. i Nord‑Fron 9.12.1882, utvandra til Amerika i 1910 og gifte seg i Chicago, Ill. 19.7.1913 med Olaf Emanuel Karlson Stensgaard frå Stensgard i Idd, i Amerika kjend som Olaf Stensgard.  Han var son av banevoktar Karl August Hansson på Stensgard, opphavleg frå

 

     ##### (opphavet hans?)

 

     og kona Elisa Emanuelsdotter frå

 

     ##### (opphavet hennar?)

 

     og f. på Tangen i Idd 14.4.1885.  Olaf utvandra til Amerika i 1907.  Han var bakar («baker»), og han og Bertha vart buande i Chicago, Cook Co., Ill. der Bertha d. 20.9.1925.  Olaf gifte seg att

 

     ##### (date and place of his 2nd marriage? – 1928?)

 

     med Anna Bolette Ludvigsdotter Aas frå Christiania, i Amerika kjend som Anna B. Ohs.  Ho var dotter av kanalarbeidar Ludvig Andersson Aas i Christiania, opphavleg frå Lybæk under Åstorp austre i Rakkestad, og første kona Hanna Martine Bergersdotter frå Gutnits arbeidarbustad underv Trosvik i Glemmen og f.

 

     ##### (fødestaden hennar? – Telemark!?)

 

      30.7.1889.  Ho utvandra til Amerika i 1905.  Olaf og Anna vart buande i Chicago, Cook Co., Ill. der Anna d. 20.6.1942.  Olaf Stensgard d.

 

     ##### (exact date and place of his death? – nov. 1950!?)

 

     Olaf fekk ikkje born i born av ekteskapi sine.

d. Johanne Syversdotter Varphaugen, f. i Nord‑Fron 9.3.1890, d.

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Kvam, Nord-Fron!)

 

     25.1.1976.  Johanne gifte seg i Nord-Fron 17.12.1921 med Olav Syverson Enkerud frå Enkerud på Åsnes, f. på Åsnes 14.6.1885.  Han d.

 

     ##### (dødsstaden hans? – gravlagd Kvam, Nord-Fron!)

 

     30.8.1967.  Olaf og Johanne tok over som gardbrukarar på Varphaugen i Nord-Fron og fekk

 

     ##### (talet på søner og døtrer? – inkl. son Sverre Asbjørn Enkerud (1922-1982), dreiv garden etter foreldri!)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

???

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:XS5T-ZVK

 

Name: John Ohs
Titles and Terms:
Event Type: Census
Event Date: 1930
Event Place: Cicero, Cook, Illinois, United States
District: ED 2069
Gender: Male
Age: 39
Marital Status: Married
Race: White
Race (Original): White
Relationship to Head of Household: Head
Relationship to Head of Household (Original): Head
Birth Year (Estimated): 1891
Birthplace: Norway
Immigration Year: 1906
Father's Birthplace: Norway
Mother's Birthplace: Norway
Sheet Letter: A
Sheet Number: 15
Sheet Number and Letter: 15A
Household ID: 246
Line Number: 13
Affiliate Name: The U.S. National Archives and Records Administration (NARA)
Affiliate Publication Number: T626
Affiliate Film Number: 497
GS Film Number: 2340232
Digital Folder Number: 004950484
Image Number: 00565
 
Household Role Gender Age Birthplace
John Ohs Head M 39 Norway
Margaret Ohs Wife F 35 Norway
 
--------------------------------------------------------
 
Name: Ludwig Anderson
Event Type: Death
Event Date: 15 Sep 1936
Event Place: Cicero, Cook, Illinois, United States
Address: 1434 S 57 Ave
Gender: Male
Age: 80
Marital Status: Married
Occupation: Excavating Contractor
Birth Date: 16 Oct 1855
Birth Year (Estimated):
Birthplace: Oslo, , Norway:
Burial Date: 19 Sep 1936
Burial Place:
Cemetery: Mt Auburn
Father's Name: Anders Engedahl
Mother's Name: Regina
Spouse's Name: Hanna
Informant's Name: John M Ohs
 
 
 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://familysearch.org/ark:/61903/1:1:N4RC-PMG

 

Name: Ludvig Andersen
Birth Date: 16 Oct 1855
Christening Date: 11 Nov 1855
Christening Place: RAKKESTAD, OSTFOLD, NORWAY
Father's Name: Anders Pedersen
Mother's Name: Gunnild Regine Larsdr
 
SAO, Rakkestad prestekontor Kirkebøker, Ministerialbok nr. I 9, 1850-1856, s. 104
Permanent bilde-ID: kb20060321030704
 
--------------------------------------------------------------------------
 
 
Name: Sigrid Andersen
Birth Date: 24 Mar 1884
Christening Place: Bamble, Telemark, Norway
Father's Name: Ludvig Andersen
Mother's Name: Hanne Martine Borgesdatter
 
-----------------------------------------------------------------------------------
Ludvig Andersen Aas er registrert to steder i 1900-tellingen: 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludvig Andersen Aas og datteren Sigrid Aas utvandrer i 1904. Lille Aslaug Andersen på 8 1/2 utvandrer samtidig. Kan det være datteren til Sigrid?

 

http://gda.arkivverket.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=EMIOSLO&gardpostnr=156381&merk=156381#ovre

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/8/pe00000000546750

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/8/pe00000000546751

 

 

Her utvandrer Anna Bolette Aas i 1905 sammen med søsteren Lydia på bare 8 år:

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/8/pe00000000565014

 

http://digitalarkivet.arkivverket.no/gen/vis/8/pe00000000565015

 

 

 

 

 

 

 

Endret av Grethe Flood
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanna Martine Bergersdatter og Ludvig Andersen giftet seg i Glemmen 29.10.1882:

 

SAO, Glemmen prestekontor Kirkebøker, Ministerialbok nr. 11, 1878-1917, s. 580
Permanent bilde-ID: kb20060511030030
 
Johannes Matheus f. 1891 i Bamble, sønn av Ludvig Andersen Aas og Hanna Martine Bergersdatter:
 
SAKO, Bamble kirkebøker, Ministerialbok nr. I 8, 1888-1900, s. 43
Permanent bilde-ID: kb20051004060430
 
Sigrid, f. 1884 - foreldrene metodister:
 
SAKO, Bamble kirkebøker, Ministerialbok nr. I 7, 1878-1888, s. 87
Permanent bilde-ID: kb20051004060096
 
 
 
 
 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for nye spennande innlegg!

 

Det er ingen tvil; du har finne Anna Bolette og foreldri hennar, og eg har med ein gong oppdatert manuskriptet i innlegg #1 deretter.  No er det berre å få stadfest kvar Anna Bolette var fødd.  Det ser ut til at dei var metodistar...

 

Nok ein kjempetakk for kjempehjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har i dag freista setja saman (utbetra) den over 30 år gamle biografien for Andrea Jensdotter Bolstad frå Luster (1853-1891) som gifte seg med Syver Syverson på Varphaugen i Nord-Fron (1853-1929), men eg har vanskar med å tolka opplysningane om opphavert til dene Syver frå Vågå, og likeins er eg i beit for opplysningar om borni deira og ektemakane deira.

 

Kanskje er det nokon med lokal kunnskap, dels i Gudbrandsdalen, dels på Koppang, dels i Idd ved Halden og dels i Telemark som kan bidra med litt hjelp?

 

Her er eit utdrag av manuskriptet mitt for denne huslyden:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Andrea Jensdotter (Bolstad), f. i Luster 7.3.1853, gifte seg i Luster 29.11.1878 med Syver Syverson frå

 

     ##### (oppvaksen kvar? – kalla Nyhus ved vigsli i 1878 – faren då kalla Syver Olson Nyhus!)

 

     Han var son av

 

     ##### (sjølveigar Syver Olson på Langrusten i Almenningen og kona Brit Olsdotter frå Valleeiget? i Vågå – 1865 og 1875 busette på Langrusten i Vågå! – er dette eit gardsbruk eller ein plass?? – kvar kjem Nyhus-namnet ifrå?)

 

     og f. i Vågå 30.3.1853.  Syver var skomakar, og han og Andrea budde eit par år som innerstfolk her på Bolstad.

Men i 1881 flytte Syver og Andrea til Kvam i Nord‑Fron, og der finn me dei att som gardbrukarar på Varphaugen ytre der Andrea d. som gardbrukarkone 12.1.1891.  Syver d. som enkjemann og gardbrukar same staden 2.12.1929.  Dei fekk fire born i lag:

a. Syver Syverson Varphaugen, f. i Luster 26.2.1879, d.

 

     ##### (dato og stad for dødsfallet hans? – 1953!?)

 

     ##### (gift? – oppl. om kona hans?)

 

     Syver var lokomotivførar og budde mellom anna på Tynset og på Koppang. 

 

     ##### (fleire detaljar? – 1910: ugift fyrbøtar på Fjeldseth lille i Vang, Hedmark)

 

     ##### (talet på søner og døtrer?)

 

b. Maria Syversdotter Varphaugen, f. i Luster 4.11.1880, gifte seg i Nord‑Fron 14.9.1910 med Ole Pederson frå Stanvik i Nord-Fron.  Han var son av husmann Peder Iverson på Randen under Stanvik, opphavleg frå

 

     ##### (opphavet hans?)

 

     og kona Marit Olsdotter frå

 

     ##### (opphavet hennar?)

 

     og f. i Nord-Fron 21.9.1875, men var alt i 1896 utvandra til Amerika.  Maria og Ole fór alt hausten 1910 på ny til Amerika, og under namni Ole og Maria Stanvick finn me dei att som farmarar nær Donalda, Alta. der dei budde levetidi ut.  Ole d. i Donalda, Alta, 14.2.1960, medan Maria Stanvick d.

 

     ##### (dødsstaden hennar?)

 

     8.4.1970.  Dei fekk seks born i lag.

c. Brit, kjend som Bertha Syversdotter Varphaugen, f. i Nord‑Fron 9.12.1882, utvandra til Amerika i 1910 og gifte seg i Chicago, Ill. 19.7.1913 med Olaf Emanuel Karlson Stensgaard frå Stensgard i Idd, i Amerika kjend som Olaf Stensgard.  Han var son av banevoktar Karl August Hansson på Stensgard, opphavleg frå

 

     ##### (opphavet hans?)

 

     og kona Elisa Emanuelsdotter frå

 

     ##### (opphavet hennar?)

 

     og f. på Tangen i Idd 14.4.1885.  Olaf utvandra til Amerika i 1907.  Han var bakar («baker»), og han og Bertha vart buande i Chicago, Cook Co., Ill. der Bertha d. 20.9.1925.  Olaf gifte seg att

 

     ##### (date and place of his 2nd marriage? – 1928?)

 

     med Anna Bolette Ludvigsdotter Aas frå Christiania, i Amerika kjend som Anna B. Ohs.  Ho var dotter av kanalarbeidar Ludvig Andersson Aas i Christiania, opphavleg frå Lybæk under Åstorp austre i Rakkestad, og første kona Hanna Martine Bergersdotter frå Gutnits arbeidarbustad underv Trosvik i Glemmen og f.

 

     ##### (fødestaden hennar? – Telemark!?)

 

      30.7.1889.  Ho utvandra til Amerika i 1905.  Olaf og Anna vart buande i Chicago, Cook Co., Ill. der Anna d. 20.6.1942.  Olaf Stensgard d.

 

     ##### (exact date and place of his death? – nov. 1950!?)

 

     Olaf fekk ikkje born i born av ekteskapi sine.

d. Johanne Syversdotter Varphaugen, f. i Nord‑Fron 9.3.1890, d.

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Kvam, Nord-Fron!)

 

     25.1.1976.  Johanne gifte seg i Nord-Fron 17.12.1921 med Olav Syverson Enkerud frå Enkerud på Åsnes, f. på Åsnes 14.6.1885.  Han d.

 

     ##### (dødsstaden hans? – gravlagd Kvam, Nord-Fron!)

 

     30.8.1967.  Olaf og Johanne tok over som gardbrukarar på Varphaugen i Nord-Fron og fekk

 

     ##### (talet på søner og døtrer? – inkl. son Sverre Asbjørn Enkerud (1922-1982), dreiv garden etter foreldri!)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kan nok mykje om dette, og litt kan skaffast.

For meg, som må ha dette inn med teskjei, er dette altfor digert.

Vi kan ta til med Langrusten i Almenningen, Vågå : 3 boksider ...

Varpaugen er 6 mil derifrå.

(Har til og med vitja i dame der, nemnd i utgreiinga di)

Eg kan assistera visst du stykkar opp.

Med helsing  Helge H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Helge og Kyrre Martin for nye interessante innlegg!

 

Eg har sett litt på den sida som du, Kyrre Martin, syner til, men so vidt eg kan sjå, finst det ikkje noko der som eg manglar...

 

Til deg, Helge, korleis ville det vera om du tok til med å sjå på problemi kring opphavet til Syver Syverson i Vågå?

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Andrea Jensdotter (Bolstad), f. i Luster 7.3.1853, gifte seg i Luster 29.11.1878 med Syver Syverson frå

 

     ##### (oppvaksen kvar? – kalla Nyhus ved vigsli i 1878 – faren då kalla Syver Olson Nyhus!)

 

     Han var son av

 

     ##### (sjølveigar Syver Olson på Langrusten i Almenningen og kona Brit Olsdotter frå Valleeiget? i Vågå – 1865 og 1875 busette på Langrusten i Vågå! – er dette eit gardsbruk eller ein plass?? – kvar kjem Nyhus-namnet ifrå?)

 

     og f. i Vågå 30.3.1853.  Syver var skomakar, og han og Andrea budde eit par år som innerstfolk her på Bolstad.

Men i 1881 flytte Syver og Andrea til Kvam i Nord‑Fron, og der finn me dei att som gardbrukarar på Varphaugen ytre der Andrea d. som gardbrukarkone 12.1.1891.  Syver d. som enkjemann og gardbrukar same staden 2.12.1929.  Dei fekk fire born i lag:

 

~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg forstår ikkje kvifor Syver kalla seg for Nyhus då han kom til Luster.  Bustaden til foreldri hans i Vågå var jo på Langrusten i Almenningi?

 

Eg takkar på ny for alle gode tips om denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle spesifisert litt. Det kan se ut som det står noe om opphavet til b. Maria Syversdotter Varphaugen sin mann Ole Pedersen Stanvik.
Linkene til foreldrene på denne siden viser dåpssted og dato for faren Peder Iversen, samt fødested til moren Marit Olsdatter.
Ole: http://onshus.no/getperson.php?personID=I18683&tree=Ringebuslekter
Peder: http://onshus.no/getperson.php?personID=I13524&tree=Ringebuslekter
Marit: http://onshus.no/getperson.php?personID=I180353&tree=Ringebuslekter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Kyrre Martin for ny spesifisering!  No fekk eg med meg opplysningane som gjeld opphavet til Ole Pederson Stanvikranden, so då er den parften «på plass».

 

Eg har elles søkt lite vetta etter eldste sonen hans Syver Varphaugen, lokomotivførar Syver Syversen, og no ser eg at han ligg gravlagd på Kvam kyrkjegard:

 

Syver Syversen, lokomotivfører

fødd 26.2.1879

død 9.12.1953

 

Han ser ut til å vera gravlagd åleine.  Var han kan henda ugift?

 

Eg takkar igjen so mykje for hjelpi med denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brit Olsdatter Aabakken (Valdeeie) 1810  gm  Syver Olsen Nyhus  1808-1879  --> Langrusten  (selvstendig bruk)

 

barn nr 5  Syver Syversen  30.03.1853 til Varphaugen Nord-Fron til slutt

 

Syver Syversen 26.02.1879 


Brit Olsdatter Aabakken (Valdeeie) 1810  gm  Syver Olsen Nyhus  1808-1879  --> Langrusten  (selvstendig bruk)

 

barn nr 5  Syver Syversen  30.03.1853 til Varphaugen Nord-Fron til slutt

 

Syver Syversen 26.02.1879 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Helge for eit interessant og nyttig innlegg!

 

Om eg då tolkar dette rett, so er Langrusten eit sjølveigarbruk i Vågå almenning.

 

Mori Brit Olsdotter hadde opphavet sitt frå plassen Åbakken under Valde, medan Syver Olson var frå Nyhus.

 

Men kva «status» hadde Nyhus?  Eg finn ikkje Nyhus i FT1801, medan det i FT1865 er to bustadar Nyhus i Vågå, eit sjølveigarbruk og ein husmannsplass under Storvik midtre?

 

Kvar hadde Syver Olson opphavet sitt ifrå?

 

Eg takkar på ny for kjempefin hjelp med denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv  Kari og Steinar Storvik, Vågå  90 og 91 år gamle.

Ho har skrivi kjeldeboka mi om Langrusten, Nyhus ...  61 23 97 19

Helge

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syver Olsen Storvigseie og Brit Olsdotter Valdeeie gifte 3/1/1832 (par nr 3 - nedst på sida - håpar at lenkja virkar); http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070603530184.jpg

 

Foreldra til Brit er Ole Erlandsson  f.1778 og Toline Johnsdotter Aabakken (Valdeeie) f.1782, 

gifte 6/4/1803: http://digitalarkivet.arkivverket.no/kb/vi/person/pv00000001721749

Ole ved FT1801: http://digitalarkivet.arkivverket.no/ft/person/pf01058252000601

 

Foreldra til Syver er Ole Syversson og Marit Thorsdotter midtre Storvigseie (Nyhus), gifte 17/10/1805;

http://digitalarkivet.arkivverket.no/kb/vi/person/pv00000001721883

 

Endret av Kåre Tofte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

b. Maria Syversdotter Varphaugen, f. i Luster 4.11.1880, gifte seg i Nord‑Fron 14.9.1910 med Ole Pederson frå Stanvik i Nord-Fron.  Han var son av husmann Peder Iverson på Randen under Stanvik, opphavleg frå     ##### (opphavet hans?)    og kona Marit Olsdotter frå     ##### (opphavet hennar?): 


Ole Pederson Stanviksranden f. i  Kvam 25/9/1875, son av Peder Iverson Stanviksranden f.Brænden i Kvam 9/2/1846, og Marit Olsdotter f.Stanviksranden f. i Kvam 14/7/1850.  Stanviksranden høyrde til Kvam/Nord-Fron den gongen, ligg i dag på Sjoa i Sel kommune.


 


  


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg tak til Helge og Kåre for nye interessante innlegg!

 

Når eg no leser at Syver kalla seg «Storvigseie» då han gifte seg, vert det klart for meg at han må ha vore frå Nyhus-plassen under Storvik (midtre), og soleis er opphavet hans «på plass»!

 

Denne huslyden tek etter kvart til å verta meir eller mindre «komplett», men kan henda er det endå mogeleg å finna svar på nokre av dei attståande spørsmåli, om lokomotivførar Syversen og om Brit «Bertha» Stensgard?  Og kanskje nokon veit kor mange born Johanne og Olav Enkerud fekk?  Kanskje Sverre var «einebarn»?

 

Elles er det vel sokneprestkontoret i Nord-Fron som sit med svaret når det gjeld dødsstadane til Johanne og Olav Enkerud på Varphaugen...?

 

Her følgjer eit oppdatert manuskript:

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Andrea Jensdotter (Bolstad), f. i Luster 7.3.1853, gifte seg i Luster 29.11.1878 med Syver Syverson frå Langrusten, Vågå almenning.  Han var son av gardbrukar Syver Olson på Langrusten, opphavleg frå Nyhus under Storvik midtre, og kona Brit Olsdotter frå Åbakken under Valde og f. i Vågå 30.3.1853.  Syver var skomakar, og han og Andrea budde eit par år som innerstfolk her på Bolstad.

Men i 1881 flytte Syver og Andrea til Kvam i Nord‑Fron, og der finn me dei att som gardbrukarar på Varphaugen ytre der Andrea d. som gardbrukarkone 12.1.1891.  Syver d. som enkjemann og gardbrukar same staden 2.12.1929.  Dei fekk fire born i lag:

a. Syver Syverson Varphaugen, f. i Luster 26.2.1879, d.

 

     ##### (dødsstaden hans?)

 

     9.12.1953. 

 

     ##### (gift? – oppl. om kona hans?)

 

     Syver var lokomotivførar og budde mellom anna på Tynset og på Koppang. 

 

     ##### (fleire detaljar? – 1910: ugift fyrbøtar på Fjeldseth lille i Vang, Hedmark)

 

     ##### (talet på søner og døtrer?)

 

b. Maria Syversdotter Varphaugen, f. i Luster 4.11.1880, gifte seg i Nord‑Fron 14.9.1910 med Ole Pederson frå Stanvik i Nord-Fron.  Han var son av husmann Peder Iverson på Randen under Stanvik, opphavleg frå Brenden under Brende, og kona Marit Olsdotter frå Randen under Stanvik og f. i Nord-Fron 21.9.1875, men var alt i 1896 utvandra til Amerika.  Maria og Ole fór alt hausten 1910 på ny til Amerika, og under namni Ole og Maria Stanvik finn me dei att som farmarar nær Donalda, Alta. der dei budde levetidi ut.  Ole d. i Donalda, Alta, 14.2.1960, medan Maria Stanvik d. i Camrose, Alta. 8.4.1970.  Dei fekk sju born i lag.

c. Brit, kjend som Bertha Syversdotter Varphaugen, f. i Nord‑Fron 9.12.1882, utvandra til Amerika i 1910 og gifte seg i Chicago, Ill. 19.7.1913 med Olaf Emanuel Karlson Stensgaard frå Stensgard i Idd, i Amerika kjend som Olaf Stensgard.  Han var son av banevoktar Karl August Hansson på Stensgard, opphavleg frå

 

     ##### (opphavet hans?)

 

     og kona Elisa Emanuelsdotter frå

 

     ##### (opphavet hennar?)

 

     og f. på Tangen i Idd 14.4.1885.  Olaf utvandra til Amerika i 1907.  Han var bakar («baker»), og han og Bertha vart buande i Chicago, Cook Co., Ill. der Bertha d. 20.9.1925.  Olaf gifte seg att

 

     ##### (date and place of his 2nd marriage? – 1928?)

 

     med Anna Bolette Ludvigsdotter Aas frå Christiania, i Amerika kjend som Anna B. Ohs.  Ho var dotter av kanalarbeidar Ludvig Andersson Aas i Christiania, opphavleg frå Lybæk under Åstorp austre i Rakkestad, og første kona Hanna Martine Bergersdotter frå Gutnits arbeidarbustad under Trosvik i Glemmen og f.

 

     ##### (fødestaden hennar? – Telemark!?)

 

      30.7.1889.  Ho utvandra til Amerika i 1905.  Olaf og Anna vart buande i Chicago, Cook Co., Ill. der Anna d. 20.6.1942.  Olaf Stensgard d.

 

     ##### (exact date and place of his death? – nov. 1950!?)

 

     Olaf fekk ikkje born i born av ekteskapi sine.

d. Johanne Syversdotter Varphaugen, f. i Nord‑Fron 9.3.1890, d.

 

     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Kvam, Nord-Fron!)

 

     25.1.1976.  Johanne gifte seg i Nord-Fron 17.12.1921 med Olav Syverson Enkerud frå Enkerud på Åsnes, f. på Åsnes 14.6.1885.  Han d.

 

     ##### (dødsstaden hans? – gravlagd Kvam, Nord-Fron!)

 

     30.8.1967.  Olaf og Johanne tok over som gardbrukarar på Varphaugen i Nord-Fron og fekk

 

     ##### (talet på søner og døtrer? – inkl. son Sverre Asbjørn Enkerud (1922-1982), dreiv garden etter foreldri!)

 

~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Eg takkar på ny for kjempefin hjelp med denne huslyden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d. Johanne Syversdotter Varphaugen, f. i Nord‑Fron 9.3.1890, d.     ##### (dødsstaden hennar? – gravlagd Kvam, Nord-Fron!)


     25.1.1976.  Johanne gifte seg i Nord-Fron 17.12.1921 med Olav Syverson Enkerud frå Enkerud på Åsnes, f. på Åsnes 14.6.1885.  Han d.


     ##### (dødsstaden hans? – gravlagd Kvam, Nord-Fron!)


Johanne død 25/1/1976 - Olaf død 30/8/1967, på Sjoa i Sel kommune. Varphaugen høyrde til Kvam/Nord-Fron tidlegare men ligg nå i Sel kommune.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Kåre for kjapt svar på siste innlegget mitt!

 

Det eg hadde i tankane når det gjeld dødsstad, er om dei døydde heime på garden eller om dei døydde på ein annan stad, anten på ein lokal gamleheim eller til dømes på sjukehuset på Lillehammer...  Eg tykkjer slike detaljar er viktige å få med, for dei syner òg ein viss «kultur» i samfunnsutviklingi som for oss kan vera sjølvsagt, men som ikkje sikkert vil vera so opplagt om 100 år...

 

Eg takkar igjen for kjempefin hjelp!

Endret av Lars E. Øyane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.