Gå til innhold
Arkivverket

Kirkebok for Stod?


Anne Hildrum
 Del

Recommended Posts

Stod prestegjeld Fødte og døpte - Stod (Forr), Følling, Kvam, Egge sokn

 

Her mangler døpte for årene fra april 1702 til 1709. Eksisterer ikke disse eller er de bare uteglemt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt hva du mener Anne-Lise. Eksisterer de ikke, eller er de uteglemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står "1702 30/4 - 1710 31/8 Fol. 17 - 24 mangler" på siden jeg lenket til. Om en blar videre, ser en at det er mangler flere steder i den kirkeboken.

 

Det står henvisning til disse sidene i begynnelsen av boka under Merknader på innholdssiden:

 

"Merknader

Det er en del mangler i denne kirkeboka, se registeret foran i boka.

Lista med vielser inneholder også trolovelser. Kon

firmasjonslista inneholder kun antallet konfirmanter."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne-Lise Hansen har avklart saken, men jeg vil føye til at denne kirkeboka ser ut til å gjennomgått omfattende restaurering, og at den maskinskrevne innholdsfortegnelsen åpenbart er laget som dokumentasjon og oversikt over hvilke blader i kirkeboka som har gått tapt gjennom tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertlig takk til dere begge. Skal huske det senere å sjekke foran når det er sider jeg ikke finner, uten at det nødvendigvis alltid trenger å være nevnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.