Jump to content
Arkivverket

Ny modell for transskribering av kirkebøker

Unni Løvlien

Recommended Posts

Hei!

Jeg har først nå tatt i bruk den nye modellen for transskribering.

Jeg var fornøyd med den gamle, men må jo nå bare lære meg hvordan dette nye fungerer.

Etter litt att og fram fant jeg ut av det, men har fått et stort problem, nemlig at jeg ikke kommer inn i den kirkeboka jeg transskriberer fra for tida.

Jeg mener at jeg gjør alt riktig, og det går greitt helt til det siste avgjørende, nemlig å få opp den sida jeg søker på.

"Ventesignalet" kommer opp, men blir da stående der og "takle" uten at det skjer noe mer.

Og jeg har ventet lenge!

Hva er det jeg gjør feil, tro?

Takknemlig for hjelp, da dette er noe jeg arbeider med nesten daglig.

Mvh Unni Løvlien.

Hvis jeg forstår deg rett så snakker du om de skannede kirkebøkene som nå er i ny løsning.

Trykker du på h når du er inne på Skannede arkiver får du opp hjelpemeny og der finner du bl.a. lenke til diverse veiledninger.

Opplever du at systemet "henger" når du skal bla fra et bilde til et neste? Det er visst et problem som har dukket opp nylig. Vi er veldig interessert i å vite hva slags nettleser du bruker (Internet Explorer, Firefox el. og hvilken versjon)  og om dette skjer med en gang du prøver å bla eller om det er noe som oppstår etterhvert.

Jeg flytter denne tråden over til tekniske tilbakemeldinger så den blir fanget opp av utviklerne.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.